mucka38 Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Posiadam w moim aucie ,felgi dedykowane do Qashqai . Sa tam dystanse. Moje pytanie , czy należy je wymienić co jakiś czas . Czy taki pierscien (tworzywo) , odkształca sie . Może ktoś z Was ma jakieś doswiadczenie w tym temacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Miałem pierścienie osadcze w Note,z tworzywa.Przetrwały ponad 5 lat i jeszcze poszły dalej z Notkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 18 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Problem w tym , ze mam jakieś dziwne wibracje . Wystepuja jak kichniecię , nie wiadomo kiedy . Ostatni raz miełem rok temu , dziś się powtórzyło . Wydaje mi sie , jakby pierścień sie przestawił a pozniej wraca do swojej pozycji . Trwa to kilka sekund . Może sie myle , ale to najłatwiejsze i najtańsza diagnoza , od tego chyba zacznę. Ostatnim razem wymieniłem łożysko, i nie chce mi sie wierzyć aby wytrzymało tylko rok , i przebieg rzędu kilku tys. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Pierścień nie może się ot tak sobie przestawić! Jest spasowany względem średnicy piasty i otworu felgi,więc to nie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 18 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 18 minut temu, JACKO29 napisał: Pierścień nie może się ot tak sobie przestawić! Jest spasowany względem średnicy piasty i otworu felgi,więc to nie to. Czytałem ze powinno się wymienić co dwa lata . Tworzywo potrafi sie odkształcic , i traci osiowość pionową . Sam nie wiem , jest to sporadyczne zjawisko , bumbumbum na poczatku , później buuuumm buuummmm i koniec . To tak w skrócie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Alenie powinno,bo przecież śruby też trzymają.Ale w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe.Pierścienie kosztują grosze,możesz dla spokoju wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekCC Opublikowano 19 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 Gdyby pierścień po dokręceniu śrub odpowiadał za utrzymywanie felgi na miejscu to były by one pancerne a nie z tworzywa które zgnoitło by się po pierwszych paru kilometrach. W końcu cały ciężar auta spoczywałby na tych czterech plastykowych dystansach.:-) A tak na poważnie, pierścień jest po to aby wycentrować koło podczas zakładania aby dokręcić je w prawidłowej pozycji.Kiedyś do wulkanizatora przyjachał na lawecie facet że skrzywioną felgą i urwanym wachaczem bo wpadł do otwartej studzienki burzowej a pierścienie centrujące miał nietknięte.:-)Jednak podczas montażu i demontażu istnieje możliwość uszkodzenia pierścienia i wtedy gdy minimalnie sie przestawi koło to będzie wibrować. Ale to będą wibracje powtarzające się przy jakiejś tam prędkości i same z siebie nie przeminą.Pierścienie w/g toerii powinno się wymieniać co 4 zmianę kół, ale jeśli nie ma oznak uszkodzenia to wytrzymają znacznie dłużej. No chyba, że nie widać uszkodzenia, koło jest wyważone a i tak bije, to wtedy od razu warto wymienić pierścień na nowy.Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KJJ Opublikowano 19 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 W marcu 2011 roku założyłem do 7-letniej wtedy Almery N16 pierścienie centrujące (do alufelg, które miałem na letnich oponach) i jeździłem na nich aż do czerwca tego roku, kiedy przestałem używać ten samochód. Nie wymieniałem ani razu, problemów żadnych. Jeśli chcesz to wymień dla świętego spokoju bo to niewielki koszt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marteusz Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 Jestem po wymianie pierścieni, ponieważ miałem pokruszone kołnierze pierścieni w we wszystkich felgach, takie zamontowane był w zakupionym aucie. Zamówiłem nowe w rozmiarze dedykowanym 66,1/ 74,1, po montażu jednak okazało się ,że kołnierz nie licuje się z otworem felgi a wykłada się na płaszczyznę przylegającą do piasty/ tarczy. Szukałem różnic w pierścieniach i znalazłem również rozmiar dedykowany 66,1/ 74,1 ale z mniejszym kołnierzem który idealne wszedł w otwór felgi i już kołnierz pierścienia nie wystawał , a felga bezpośrednio przylegała do piasty/ tarczy. Wcześniejsze pierścienie dobrane przez poprzedniego właściciela rozmiar miały dobrany dobrze ale kołnierz był jednak za duży więc na ten detal należy zwracać uwagę przy doborze pierścieni centrujących do swoich felg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.