sepawid Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Szukam osoby która zmieniła seryjny akumulator FIAMM/EXIDE/VARTA (OE NISSAN/RENAULT) typu EFB 70Ah/720A na odpowiedni typu AGM I ma jakikolwiek praktyczne doświadczenie z jego użytkowania. Stoję przed takim wyborem i napotkałem wiele źródeł informujących o nietolerowaniu wysokiej temperatury przez te baterie. Zapoznawałem się z informacjami na temat bezpieczeństwa użytkowania takich akumulatorów dla firm EXIDE, YUASA, VARTA i nigdzie nie znalazłem potwierdzenia przeciwskazań do instalowania w komorze silnika. Zakresy temperatur w jakich powinien pracować akumulator są identyczne (bez wyjątków i rozróżniania na konkretny typ). Czy to przeświadczenie o nietolerancji wysokich temperatur to zwykle "ludowe mity" które powstały na gruncie wczesnej konstrukcji tych akumulatorów a w dobie dzisiejszych czasów ten problem został już okiełznany przez producentów ? Zapraszam do dyskusji temat jest dość ciekawy i może pomóc sporej ilości osób stojących przed takim samym wyborem. Kontaktowałem się z autoryzowanymi serwisami Nissana i poinformowano mnie, że to nie jest punkt informacji a inni "my mamy takie oryginalne za 800 zł niech Pan przyjedzie zamontujemy". Numer OE po numerze VIN: 2441000Q2M (OE Nissan). Proponują w tej cienie OE - KE24170E01EF Stoję przed wyborem pomiędzy: VARTA E45/N70 70Ah 760A EFB VARTA E39 70Ah 760A AGM Analizowałem treści z tego forum a także angielskiego forum Nissana nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jedynie w temacie akumulatorów dla Qashqai'a (na obecnym forum) znalazłem wątek w którym ten temat jest podjęty, niestety niejednoznacznie. Z góry dziękuję za udział w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 1 godzinę temu, sepawid napisał: Zapraszam do dyskusji temat jest dość ciekawy i może pomóc sporej ilości osób stojących przed takim samym wyborem. Temat był już u nas na forum na tyle długo wałkowany, że zapewne nie znajdziesz chętnych do odgrzania tego kotleta. Na YT też jest kilka filmów jaki aku do jakiego auta i dlaczego. Też swego czasu się przymierzałem, że jak będę wymieniał aku, to na AGM, ale jak poczytałem opinie fachowców, to na pewno jak przyjdzie taki moment, nie kupię do Pulsara AGM-a. Pokaż mi jeden samochód, który ma fabrycznie montowane AGM-y w komorze silnika, bez stosownego zabezpieczenia termicznego - wtedy nie znaleźliśmy. Tyle z mojej strony w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sepawid Opublikowano 22 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 (edytowane) Masz racje, nowy akumulator Varta N70 EFB już zainstalowany. Temat rzeczywiście na ten moment bez podstawy do dyskusji. Brak konkretnych informacji od producentów oraz rzeczywistych przykładów takich instalacji. W Pulsarze akumulator jest książkowo nieosłonięty z żadnej strony więc teoretycznie temperatura otoczenia jest temperatura bezpośrednio działająca na niego. Zadałem jeszcze pytanie producentom - Varta oraz Exide - jak będę miał oficjalne odpowiedzi zacytuję je tutaj. Edytowane 22 Lipca 2019 przez sepawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialogardzianin Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 (edytowane) W dniu 22.07.2019 o 06:44, sepawid napisał: ... Zadałem jeszcze pytanie producentom - Varta oraz Exide - jak będę miał oficjalne odpowiedzi zacytuję je tutaj. Hej. Wypowiedzieli się już może? Co mnie zszokowało podczas zgłębiania tematu wyboru akumulatora, to przekaz zawarty w 2 zdaniach opisu w aukcji: Pamiętaj: Jeżeli pojazd z systemem Start-Stop jest fabrycznie wyposażony w akumulator EFB, w przypadku wymiany - należy zawsze wymieniać na odpowiednio dobrany oryginalny zamiennik tego samego typu, taki jak VARTA® Blue Dynamic EFB. Aby uzyskać jeszcze lepsze parametry pracy, akumulator EFB można zastąpić akumulatorem AGM. źródło: https://allegro.pl/oferta/akumulator-varta-efb-e45-n70-12v-70ah-760a-7769716929 EDIT: Jeszcze jedno: Andrzej G i sepawid zarekomendowali dwa akumulatory, proszę tylko o wyjaśnienie jak się ma biegunowość plusa + w odniesieniu do polaryzacji fabrycznego Fiamma (lewy plus) Edytowane 5 Sierpnia 2019 przez bialogardzianin biegunowość + (plusa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 7 godzin temu, bialogardzianin napisał: Jeszcze jedno: Andrzej G i sepawid zarekomendowali dwa akumulatory, proszę tylko o wyjaśnienie jak się ma biegunowość plusa + w odniesieniu do polaryzacji fabrycznego Fiamma (lewy plus) Nie przeginaj kolego z tymi pytaniami. Masz podane sprawdzone rekomendacje aku które pasują do naszych rakiet wraz z konkretnymi oznaczeniami, więc o co biega ??. Czy jeżeli chcesz się upewnić, tak trudno zerknąć na fotki ofert które Ci podałem /podaliśmy/ w innym temacie, podnieść maskę i porównać z rozmieszczeniem biegunów u siebie pod maską ? Co do AGM-ów sprawa już była wałkowana na forum wielokrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialogardzianin Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 3 minuty temu, Andrzej G napisał: Nie przeginaj kolego z tymi pytaniami. Masz podane sprawdzone rekomendacje aku które pasują do naszych rakiet wraz z konkretnymi oznaczeniami, więc o co biega ??. Czy jeżeli chcesz się upewnić, tak trudno zerknąć na fotki ofert które Ci podałem /podaliśmy/ w innym temacie, podnieść maskę i porównać z rozmieszczeniem biegunów u siebie pod maską ? Andrzej, u mnie te bieguny są na odwrót niż na zdjęciach rekomendowanych akumulatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 19 minut temu, bialogardzianin napisał: Andrzej, u mnie te bieguny są na odwrót niż na zdjęciach rekomendowanych akumulatorów. Nie zauważyłeś, że na zdjęciach ofertowych bieguny są z przodu i "plus" jest po prawej, a w Pulsarze masz aku odwrócony o 180 st. więc bieguny nie od frontu, tylko od strony kabiny ? W uzupełnieniu - zerknij dokładnie na fotki zawarte w tej ofercie Exide Start-Stop EFB 12V 70AH 720A -EL700 Już Ci ułatwię ... Jeszcze coś Ci nie pasuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialogardzianin Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Masz rację. Po prostu naklejka została przeklejona, stąd moje wątpliwości i pytania, ale lepiej się upewnić przecież. Byłoby łatwiej, jakby ktoś z tego wątku, lub ktokolwiek kto wymienił akumulator na inny niż serwisowy, po prostu wkleił dla potomnych zdjęcie wnętrza pod maską. Mieszkam za zadupiu, nie mam zbyt wielu alternatyw, stąd obawy. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Panowie polecający a co sądzicie o takim akumulatorze? http://www.autopart.pl/572-380 Kasy aż tak wielkiej nie pochłonie, a zawsze jest szansa, że na te trochę (a nawet bardziej niż trochę) dłużej wytrzyma. Oczywiście on pasuje do QQ (bo w bazie autoparta nie ma Pulsara) ale czy jako że silnik ten sam to czy i do naszego nie będzie pasował? Nie wiem jak Exide ale ja używałem parę Centr (oczywście nie EFB tylko normalnych)w swoim życiu (a to przecież ta sama firma) i jakoś całkiem przypadkowo świeżo po gwarancji (do pół roku) po prostu kończyły żywota... Jeszcze ewentualnie Jenox 070616S, jakieś opinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 3 godziny temu, kravvsebb napisał: Panowie polecający a co sądzicie o takim akumulatorze? http://www.autopart.pl/572-380 Kasy aż tak wielkiej nie pochłonie, a zawsze jest szansa, że na te trochę (a nawet bardziej niż trochę) dłużej wytrzyma. Porównując z EXIDE, to niewiele zaoszczędzisz - ten AutoPart na Alle kosztuje 420 - 450, a EXIDE bez problemu kupisz za 470. Wybór oczywiście należy do tego, kto wydaje kasiorę Do Pulsara ten który pokazałeś jak najbardziej pasuje. 3 godziny temu, kravvsebb napisał: Nie wiem jak Exide ale ja używałem parę Centr (oczywście nie EFB tylko normalnych)w swoim życiu (a to przecież ta sama firma) i jakoś całkiem przypadkowo świeżo po gwarancji (do pół roku) po prostu kończyły żywota... Na żywotność aku wpływa wiele czynników. W większości przypadków "jak dbasz, tak masz". Wystarczy że raz dopuścisz do zasiarczenia, nie uzupełnisz elektrolitu, nie podładujesz przy dłuższych postojach, etc. Ja od zawsze jak padał fabrycznie zamontowany, wymieniałem w dawnych czasach na Centrę, a w Almerze N15 na EXIDE i jakoś nigdy mi żaden nie padł. Natomiast Fabrycznie założony w Pulsarze FIAMM nie dożył nawet 3 lat - wymienili w ramach gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialogardzianin Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Może komuś to pomoże, ja wybrałem Vartę N70. Przed dzisiejszym zamontowaniem w ASO (koszt niecałe 38 zł z rabatem lojalnościowym), akumulator doładowałem przez kilkadziesiąt godzin (z przerwą) prostownikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2020 Polecam uważną lekturę tego nagrania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazania/przeciwwskazania stosowania akumulatorów AGM w komorze silnika - 9'52 sek. nagrania.https://youtu.be/EjRHyDuiEVY?t=592 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 18 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2020 Mnie to chyba te akumulatory montowane fabrycznie przez Nissana i w ramach gwarancji w ASO, nie lubią. Pierwszy (Fiamm) nie dożył końca 3 letniej gwarancji i wyzionął ducha. Wymienili mi w ASO na rzekomo superzasty. Ten superzasty wytrzymał kolejne 3 rata i też wyzionął ducha. W styczniu będzie 6 lat jak odebrałem Pulsara i zdążył zamęczyć 2 akumulatory. Dzisiaj po całej nocce ładowania odpaliłem i pojechałem do sklepu fabrycznego "Centra-Exide". Wymienili mi na EXIDE EFB 70 Ah 720 A. I teraz najciekawsze. Nawet swoimi kosmicznymi przyrządami nie byli w stanie określić faktycznego stanu akumulatora zarówno podłączonego do auta, jak i po jego zdemontowaniu. Zwołali konsylium, bo pierwszy raz się spotkali z takim przypadkiem. Wyskakiwał im jakiś komunikat (zapomniałem fachowej nazwy), z którego wynikało, że ten aku był totalnie "spier--lony". Dla pewności po założeniu nowego EXIDE sprawdzili ładowanie i wszystkie elementy z tym związane. Z instalacją auta wszystko cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2020 (edytowane) Mi się póki co trzyma. Wymieniali chyba w lipcu lub sierpniu 2017. Czyli trzyma już ponad 3 lata. Na razie nawet jak stoi tydzień nie ruszany to pokazuje ponad 12 woltów. We wrześniu jak sprawdzali w aso to był wg nich ok. Edytowane 18 Grudnia 2020 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 19 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2020 8 godzin temu, tomkek1912 napisał: We wrześniu jak sprawdzali w aso to był wg nich ok Mnie jak byłem na ostatnim gwarancyjnym przeglądzie w ASO na moją wyraźną prośbę też niby sprawdzili i ocenili, że fabrycznie zamontowany AKU jest OK. Po tygodniu skorzystałem z akcji CENTR-y i podjechałem na darmowy przegląd instalacji ładowania i akumulatora. Okazało się, że ładowanie jest w porządku, ale mój aku to padlina (dostałem wydruk testu) i pan zasugerował, bym jak najszybciej podjechał do ASO, bo skoro jeszcze mam gwarancję, to mają obowiązek ten aku wymienić, a w drodze bym nie wyłączał s-ka, bo może już nie odpalić. Opisywałem to kiedyś na forum. Jak wpadłem do ASO, to już nie było przeproś - była błyskawiczna decyzja wymiany aku. Dobrze wiedzieli, że próbowali mnie zrobić w "bambuko". Teraz po identycznym okresie padł kolejny, ale tym razem już musiałem sięgnąć do portfela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 17 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2021 A ja mam włożoną jeszcze fabryczną Vartę (wiem, bo napisane jest na niej 15 kwietnia 2014 r.). Auto stoi na zewnątrz, ostatni raz jeździło w niedzielę zeszłą. Świadomy dużych mrozów postanowiłem więc w piątek go odpalić i trochę się nim przejechać. I co? I odpalił bez problemu. Druga okazja do odpalenia wypadła w apogeum dużych mrozów (u mnie ok. 17 stopni w dzień 14) czyli dzisiaj po dwóch dniach stania gołym i wesołym. No i sześcioletni a prawie siedmioletni akumulator lekko zduszenie ale odpalił bardzo szybko. Nie wiem, czy Varta w Pulsarze była standardem czy raczej wyjątkiem, ale trzeba przyznać, że to był bardzo dobry wybór bo mimo sporego wieku, stania na zewnątrz i niejeżdzenia przez prawie tydzień samochód odpalił w zasadzie bez problemu. Wydarzyło się jednak coś innego. Mianowicie paliwo chyba gdzieś przymarzło i samochód nie dość, że nie chciał przyspieszyć powyżej 30 km/h to jeszcze strasznie nim trzęsło. Jak się już zagrzał to trzęsienie ustało ale za to zapaliła się kontrolka poślizgu i błedu start/stopa a samochód zaczął nawet przyspieszać do 60 km/h. Musze przyznać, że byłem w strachu ale. Ale okazało się że te kontrolki to prawdopodobnie oznaka trybu awaryjnego w Pulsarze. Jak rozpiąłem akumulator i podłączyłem znowu to wszystko wróciło do normy. Także strachu się najadłem ale jak samochód się rozgrzał to widać lód puścił. Czyli w te mrozy akumulator co ciekawe przeżył i to całkiem dobrze, niespodziankę zrobiło mi coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 6 godzin temu, kravvsebb napisał: A ja mam włożoną jeszcze fabryczną Vartę (wiem, bo napisane jest na niej 15 kwietnia 2014 r.). Kupowałeś auto w salonie PL fabrycznie nowe, czy z 2 ręki ? Pierwszy raz czytam, że ktoś w Pulsarze miał fabrycznie montowaną Vartę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 Kupowałem auto od pierwszego właściciela. Akumulator nie dość, że Varta to Renault Nissan ma napisane. W książce serwisowej nie ma żadnej wzmianki o wymianie akumulatora (chociaż taka raczej być powinna) a do tego ta data produkcji jasno wskazywałaby, że włożyli na linii produkcyjnej (bo 2014 r.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 23 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2021 Nie chcę zapeszać, ale od wymiany już 3,5 roku i hula. Poprzedni fiamm wytrzymał 2,5 roku. W qq wszyscy kombinują ze start stopem, jakieś układy podłączając. Ja start stopu nie wyłączam, ale też specjalnie nie używam. Na razie nie wiem czy zgodzić się z tym co piszą w dziale qq, że układ ładowania spaprany. Ja skłaniam się ku temu, że to aku były do niczego, a ładowanie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rex-er Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 Popieram Cię Tomku - ja również miałem wymianę na gwarancji ok.5 lat temu -- START STOP niewyłączany (ale włącza się sporadyczne) i teraz przy -20 zero problemów z odpalaniem itp. Auto też potrafi stać 2 tygodnie i rusza bez zająknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeusz54 Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 Po trzech latach wymiana jeszcze na gwarancji. Obecnie wstawiony w ASO działa dobrze. Ładowanie nawet do12,8V w stanie spoczynku . Jednakże w obecnej sytuacji pogodowej aby start stop działał bez zająknięcia doładowuję co 5-7 dni przez ok. godzinę automatem. Nawet przed osiągnięciem temperatury start stop działa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 2 godziny temu, tadeusz54 napisał: Po trzech latach wymiana jeszcze na gwarancji. Obecnie wstawiony w ASO działa dobrze. Na jaki wymieniali z Fiamma? Ja się nie doładowuję. Mój samochód tygodniami stoi na zewnątrz (jeżdżę tylko w weekendy ale tak przynajmniej po 50 km w jedną stronę a nawet i 100 poza miastem). Tak też było i w zeszłym tygodniu. Samochód zjechał do domu w niedzielę, więc szczyt mrozów jeszcze przeżyć musiał, a jak odpalałem do w sobotę to żadnego wysiłku słychać nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeusz54 Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 W dniu 25.01.2021 o 15:46, kravvsebb napisał: Na jaki wymieniali z Fiamma? Ja się nie doładowuję. Mój samochód tygodniami stoi na zewnątrz (jeżdżę tylko w weekendy ale tak przynajmniej po 50 km w jedną stronę a nawet i 100 poza miastem). Tak też było i w zeszłym tygodniu. Samochód zjechał do domu w niedzielę, więc szczyt mrozów jeszcze przeżyć musiał, a jak odpalałem do w sobotę to żadnego wysiłku słychać nie było. Niestety dopiero dzisiaj wyjąłem akumulator ( coronawirus zawitał i już poszedł) i nic na obudowie nie jest opisane za wyjątkiem Nippon 720Ah. jak bedę w marcu na przeglądzie to postaram się coś więcej dowiedzieć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciupas Opublikowano 23 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2021 Witam. Jestem nowym użytkownikiem Pulsara. Samochód ma trochę ponad 5 lat. I właśnie jestem po wymianie akumulatora. W samochodzie był oryginalny Fiamm. Niestety zaczął mocno niedomagać. Kupiłem Moll'a. Niemieckiego, podobno dobry. O Exide słyszałem, że szybko padają. Varta i Bosch to tylko te wyższe serie. Od razu widać różnicę. Start-stop włącza się bardzo szybko, ale jak większość wyłączam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.