Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Akumulator dla Pulsara typu EFB czy AGM? Mity o AGM a praktyka.


sepawid
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam osoby która zmieniła seryjny akumulator FIAMM/EXIDE/VARTA (OE NISSAN/RENAULT) typu EFB 70Ah/720A na odpowiedni typu AGM I ma jakikolwiek praktyczne doświadczenie z jego użytkowania. 

Stoję przed takim wyborem i napotkałem wiele źródeł informujących o nietolerowaniu wysokiej temperatury przez te baterie. 

Zapoznawałem się z informacjami na temat bezpieczeństwa użytkowania takich akumulatorów dla firm EXIDE, YUASA, VARTA i nigdzie nie znalazłem potwierdzenia przeciwskazań do instalowania w komorze silnika. Zakresy temperatur w jakich powinien pracować akumulator są identyczne (bez wyjątków i rozróżniania na konkretny typ).

Czy to przeświadczenie o nietolerancji wysokich temperatur to zwykle "ludowe mity" które powstały na gruncie wczesnej konstrukcji tych akumulatorów a w dobie dzisiejszych czasów ten problem został już okiełznany przez producentów ?

Zapraszam do dyskusji temat jest dość ciekawy i może pomóc sporej ilości osób stojących przed takim samym wyborem. 

Kontaktowałem się z autoryzowanymi serwisami Nissana i poinformowano mnie, że to nie jest punkt informacji a inni "my mamy takie oryginalne za 800 zł niech Pan przyjedzie zamontujemy". 

Numer OE po numerze VIN: 2441000Q2M (OE Nissan).

Proponują w tej cienie OE - KE24170E01EF

 

Stoję przed wyborem pomiędzy:

VARTA E45/N70 70Ah 760A EFB

VARTA E39 70Ah 760A AGM

 

Analizowałem treści z tego forum a także angielskiego forum Nissana nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jedynie w temacie akumulatorów dla Qashqai'a (na obecnym forum) znalazłem wątek w którym ten temat jest podjęty, niestety niejednoznacznie. 

Z góry dziękuję za udział w temacie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
1 godzinę temu, sepawid napisał:

Zapraszam do dyskusji temat jest dość ciekawy i może pomóc sporej ilości osób stojących przed takim samym wyborem. 

Temat był już u nas na forum na tyle długo wałkowany, że zapewne nie znajdziesz chętnych do odgrzania tego kotleta. Na YT też jest kilka filmów jaki aku do jakiego auta i dlaczego. Też swego czasu się przymierzałem, że jak będę wymieniał aku, to na AGM, ale jak poczytałem opinie fachowców, to na pewno jak przyjdzie taki moment, nie kupię do Pulsara AGM-a.
Pokaż mi jeden samochód, który ma fabrycznie montowane AGM-y w komorze silnika, bez stosownego zabezpieczenia termicznego - wtedy nie znaleźliśmy. Tyle z mojej strony w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, nowy akumulator Varta N70 EFB już zainstalowany. 

Temat rzeczywiście na ten moment bez podstawy do dyskusji. Brak konkretnych informacji od producentów oraz rzeczywistych przykładów takich instalacji. W Pulsarze akumulator jest książkowo nieosłonięty z żadnej strony więc teoretycznie temperatura otoczenia jest temperatura bezpośrednio działająca na niego. 

Zadałem jeszcze pytanie producentom - Varta oraz Exide - jak będę miał oficjalne odpowiedzi zacytuję je tutaj.

 

Edytowane przez sepawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 22.07.2019 o 06:44, sepawid napisał:

... Zadałem jeszcze pytanie producentom - Varta oraz Exide - jak będę miał oficjalne odpowiedzi zacytuję je tutaj.

 

Hej. Wypowiedzieli się już może?

Co mnie zszokowało podczas zgłębiania tematu wyboru akumulatora, to przekaz zawarty w 2 zdaniach opisu w aukcji:

Pamiętaj: Jeżeli pojazd z systemem Start-Stop jest fabrycznie wyposażony w akumulator EFB, w przypadku wymiany - należy zawsze wymieniać na odpowiednio dobrany oryginalny zamiennik tego samego typu, taki jak VARTA® Blue Dynamic EFB. Aby uzyskać jeszcze lepsze parametry pracy, akumulator EFB można zastąpić akumulatorem AGM.

źródło: https://allegro.pl/oferta/akumulator-varta-efb-e45-n70-12v-70ah-760a-7769716929

EDIT:

Jeszcze jedno: Andrzej G i sepawid zarekomendowali dwa akumulatory, proszę tylko o wyjaśnienie jak się ma biegunowość plusa + w odniesieniu do polaryzacji fabrycznego Fiamma (lewy plus)

IMG_20190316_104151.jpg

Edytowane przez bialogardzianin
biegunowość + (plusa)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
7 godzin temu, bialogardzianin napisał:

Jeszcze jedno: Andrzej G i sepawid zarekomendowali dwa akumulatory, proszę tylko o wyjaśnienie jak się ma biegunowość plusa + w odniesieniu do polaryzacji fabrycznego Fiamma (lewy plus)

Nie przeginaj kolego z tymi pytaniami.

Masz podane sprawdzone rekomendacje aku które pasują do naszych rakiet wraz z konkretnymi oznaczeniami, więc o co biega ??. Czy jeżeli chcesz się upewnić, tak trudno zerknąć na fotki ofert które Ci podałem /podaliśmy/ w innym temacie, podnieść maskę i porównać z rozmieszczeniem biegunów u siebie pod maską ?

Co do AGM-ów sprawa już była wałkowana na forum wielokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Andrzej G napisał:

Nie przeginaj kolego z tymi pytaniami.

Masz podane sprawdzone rekomendacje aku które pasują do naszych rakiet wraz z konkretnymi oznaczeniami, więc o co biega ??. Czy jeżeli chcesz się upewnić, tak trudno zerknąć na fotki ofert które Ci podałem /podaliśmy/ w innym temacie, podnieść maskę i porównać z rozmieszczeniem biegunów u siebie pod maską ?

Andrzej, u mnie te bieguny są na odwrót niż na zdjęciach rekomendowanych akumulatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
19 minut temu, bialogardzianin napisał:

Andrzej, u mnie te bieguny są na odwrót niż na zdjęciach rekomendowanych akumulatorów.

Nie zauważyłeś, że na zdjęciach ofertowych bieguny są z przodu i "plus" jest po prawej, a w Pulsarze masz aku odwrócony o 180 st. więc bieguny nie od frontu, tylko od strony kabiny ?

W uzupełnieniu - zerknij dokładnie na fotki zawarte w tej ofercie Exide Start-Stop EFB 12V 70AH 720A -EL700

Już Ci ułatwię ...

e81f64bd493b9fe195c706ce090d

a65d910f4a76a1c7f52d95688532

Jeszcze coś Ci nie pasuje ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Po prostu naklejka została przeklejona, stąd moje wątpliwości i pytania, ale lepiej się upewnić przecież. Byłoby łatwiej, jakby ktoś z tego wątku, lub ktokolwiek kto wymienił akumulator na inny niż serwisowy, po prostu wkleił dla potomnych zdjęcie wnętrza pod maską. Mieszkam za zadupiu, nie mam zbyt wielu alternatyw, stąd obawy. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie polecający a co sądzicie o takim akumulatorze?

http://www.autopart.pl/572-380

Kasy aż tak wielkiej nie pochłonie, a zawsze jest szansa, że na te trochę (a nawet bardziej niż trochę) dłużej wytrzyma.

Oczywiście on pasuje do QQ (bo w bazie autoparta nie ma Pulsara) ale czy jako że silnik ten sam to czy i do naszego nie będzie pasował?

Nie wiem jak Exide ale ja używałem parę Centr (oczywście nie EFB tylko normalnych)w swoim życiu (a to przecież ta sama firma) i jakoś całkiem przypadkowo świeżo po gwarancji (do pół roku) po prostu kończyły żywota...

Jeszcze ewentualnie Jenox 070616S, jakieś opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
3 godziny temu, kravvsebb napisał:

Panowie polecający a co sądzicie o takim akumulatorze?

http://www.autopart.pl/572-380

Kasy aż tak wielkiej nie pochłonie, a zawsze jest szansa, że na te trochę (a nawet bardziej niż trochę) dłużej wytrzyma.

Porównując z EXIDE, to niewiele zaoszczędzisz - ten AutoPart na Alle kosztuje 420 - 450, a EXIDE  bez problemu kupisz za 470. Wybór oczywiście należy do tego, kto wydaje kasiorę :D

Do Pulsara ten który pokazałeś jak najbardziej pasuje.

 

3 godziny temu, kravvsebb napisał:

Nie wiem jak Exide ale ja używałem parę Centr (oczywście nie EFB tylko normalnych)w swoim życiu (a to przecież ta sama firma) i jakoś całkiem przypadkowo świeżo po gwarancji (do pół roku) po prostu kończyły żywota...

Na żywotność aku wpływa wiele czynników. W większości przypadków "jak dbasz, tak masz". Wystarczy że raz dopuścisz do zasiarczenia, nie uzupełnisz elektrolitu, nie podładujesz przy dłuższych postojach, etc. Ja od zawsze jak padał fabrycznie zamontowany, wymieniałem w dawnych czasach na Centrę, a w Almerze N15 na EXIDE i jakoś nigdy mi żaden nie padł. Natomiast Fabrycznie założony w Pulsarze FIAMM nie dożył nawet 3 lat - wymienili w ramach gwarancji.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś to pomoże, ja wybrałem Vartę N70. Przed dzisiejszym zamontowaniem w ASO (koszt niecałe 38 zł z rabatem lojalnościowym), akumulator doładowałem przez kilkadziesiąt godzin (z przerwą) prostownikiem.

IMG_20190809_174625.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Andrzej G

Mnie to chyba te akumulatory montowane fabrycznie przez Nissana i w ramach gwarancji w ASO, nie lubią.
Pierwszy (Fiamm) nie dożył końca 3 letniej gwarancji i wyzionął ducha. Wymienili mi w ASO na rzekomo superzasty. Ten superzasty wytrzymał kolejne 3 rata i też wyzionął ducha. W styczniu będzie 6 lat jak odebrałem Pulsara i zdążył zamęczyć 2 akumulatory. Dzisiaj po całej nocce ładowania odpaliłem i pojechałem do sklepu fabrycznego "Centra-Exide". Wymienili mi na EXIDE EFB 70 Ah 720 A.

11b3c3107a6dc8980062dc29de67477b.jpg
I teraz najciekawsze. Nawet swoimi kosmicznymi przyrządami nie byli w stanie określić faktycznego stanu akumulatora zarówno podłączonego do auta, jak i po jego zdemontowaniu. Zwołali konsylium, bo pierwszy raz się spotkali z takim przypadkiem. Wyskakiwał im jakiś komunikat (zapomniałem fachowej nazwy), z którego wynikało, że ten aku był totalnie "spier--lony". Dla pewności po założeniu nowego EXIDE sprawdzili ładowanie i wszystkie elementy z tym związane. Z instalacją auta wszystko cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się póki co trzyma. Wymieniali chyba w lipcu lub sierpniu 2017. Czyli trzyma już ponad 3 lata. Na razie nawet jak stoi tydzień nie ruszany to pokazuje ponad 12 woltów. We wrześniu jak sprawdzali w aso to był wg nich ok. 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
8 godzin temu, tomkek1912 napisał:

We wrześniu jak sprawdzali w aso to był wg nich ok

Mnie jak byłem na ostatnim gwarancyjnym przeglądzie w ASO na moją wyraźną prośbę też niby sprawdzili i ocenili, że fabrycznie zamontowany AKU jest OK. Po tygodniu skorzystałem z akcji CENTR-y i podjechałem na darmowy przegląd instalacji ładowania i akumulatora. Okazało się, że ładowanie jest w porządku, ale mój aku to padlina (dostałem wydruk testu) i pan zasugerował, bym jak najszybciej podjechał do ASO, bo skoro jeszcze mam gwarancję, to mają obowiązek ten aku wymienić, a w drodze bym nie wyłączał s-ka, bo może już nie odpalić. Opisywałem to kiedyś na forum. Jak wpadłem do ASO, to już nie było przeproś - była błyskawiczna decyzja wymiany aku. Dobrze wiedzieli, że próbowali mnie zrobić w "bambuko". Teraz po identycznym okresie padł kolejny, ale tym razem już musiałem sięgnąć do portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

A ja mam włożoną jeszcze fabryczną Vartę (wiem, bo napisane jest na niej 15 kwietnia 2014 r.). Auto stoi na zewnątrz, ostatni raz jeździło w niedzielę zeszłą. Świadomy dużych mrozów postanowiłem więc w piątek go odpalić i trochę się nim przejechać. I co? I odpalił bez problemu. Druga okazja do odpalenia wypadła w apogeum dużych mrozów (u mnie ok. 17 stopni w dzień 14) czyli dzisiaj po dwóch dniach stania gołym i wesołym. No i sześcioletni a prawie siedmioletni akumulator lekko zduszenie ale odpalił bardzo szybko.

Nie wiem, czy Varta w Pulsarze była standardem czy raczej wyjątkiem, ale trzeba przyznać, że to był bardzo dobry wybór bo mimo sporego wieku, stania na zewnątrz i niejeżdzenia przez prawie tydzień samochód odpalił w zasadzie bez problemu.

Wydarzyło się jednak coś innego. Mianowicie paliwo chyba gdzieś przymarzło i samochód nie dość, że nie chciał przyspieszyć powyżej 30 km/h to jeszcze strasznie nim trzęsło. Jak się już zagrzał to trzęsienie ustało ale za to zapaliła się kontrolka poślizgu i błedu start/stopa a samochód zaczął nawet przyspieszać do 60 km/h. Musze przyznać, że byłem w strachu ale.

Ale okazało się że te kontrolki to prawdopodobnie oznaka trybu awaryjnego w Pulsarze. Jak rozpiąłem akumulator i podłączyłem znowu to wszystko wróciło do normy. Także strachu się najadłem ale jak samochód się rozgrzał to widać lód puścił.

Czyli w te mrozy akumulator co ciekawe przeżył i to całkiem dobrze, niespodziankę zrobiło mi coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kravvsebb napisał:

A ja mam włożoną jeszcze fabryczną Vartę (wiem, bo napisane jest na niej 15 kwietnia 2014 r.).

Kupowałeś auto w salonie PL fabrycznie nowe, czy z 2 ręki ? Pierwszy raz czytam, że ktoś w Pulsarze miał fabrycznie montowaną Vartę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem auto od pierwszego właściciela. Akumulator nie dość, że Varta to Renault Nissan ma napisane. W książce serwisowej nie ma żadnej wzmianki o wymianie akumulatora (chociaż taka raczej być powinna) a do tego ta data produkcji jasno wskazywałaby, że włożyli na linii produkcyjnej (bo 2014 r.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zapeszać, ale od wymiany już 3,5 roku i hula. Poprzedni fiamm wytrzymał 2,5 roku. W qq wszyscy kombinują ze start stopem, jakieś układy podłączając. Ja start stopu nie wyłączam, ale też specjalnie nie używam. Na razie nie wiem czy zgodzić się z tym co piszą w dziale qq, że układ ładowania spaprany. Ja skłaniam się ku temu, że to aku były do niczego, a ładowanie jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Cię Tomku - ja również miałem wymianę na gwarancji ok.5 lat temu -- START STOP niewyłączany (ale włącza się sporadyczne) i teraz przy -20 zero problemów z odpalaniem itp.

Auto też potrafi stać 2 tygodnie i rusza bez zająknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trzech latach wymiana jeszcze na gwarancji. Obecnie wstawiony w ASO  działa dobrze. Ładowanie nawet do12,8V w stanie spoczynku . Jednakże w obecnej sytuacji pogodowej aby start stop działał bez zająknięcia doładowuję co 5-7 dni przez ok. godzinę  automatem. Nawet przed osiągnięciem temperatury start stop działa .:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tadeusz54 napisał:

Po trzech latach wymiana jeszcze na gwarancji. Obecnie wstawiony w ASO  działa dobrze.

Na jaki wymieniali z Fiamma?

Ja się nie doładowuję. Mój samochód tygodniami stoi na zewnątrz (jeżdżę tylko w weekendy ale tak przynajmniej po 50 km w jedną stronę a nawet i 100 poza miastem). Tak też było i w zeszłym tygodniu. Samochód zjechał do domu w niedzielę, więc szczyt mrozów jeszcze przeżyć musiał, a jak odpalałem do w sobotę to żadnego wysiłku słychać nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 25.01.2021 o 15:46, kravvsebb napisał:

Na jaki wymieniali z Fiamma?

Ja się nie doładowuję. Mój samochód tygodniami stoi na zewnątrz (jeżdżę tylko w weekendy ale tak przynajmniej po 50 km w jedną stronę a nawet i 100 poza miastem). Tak też było i w zeszłym tygodniu. Samochód zjechał do domu w niedzielę, więc szczyt mrozów jeszcze przeżyć musiał, a jak odpalałem do w sobotę to żadnego wysiłku słychać nie było.

Niestety dopiero dzisiaj wyjąłem akumulator ( coronawirus zawitał i już poszedł) i nic na obudowie nie jest opisane za wyjątkiem  Nippon 720Ah. jak bedę w marcu na przeglądzie to postaram się coś więcej dowiedzieć. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Jestem nowym użytkownikiem Pulsara. Samochód ma trochę ponad 5 lat. I właśnie jestem po wymianie akumulatora. W samochodzie był oryginalny Fiamm. Niestety zaczął mocno niedomagać. Kupiłem Moll'a. Niemieckiego, podobno dobry. O Exide słyszałem, że szybko padają. Varta i Bosch to tylko te wyższe serie. Od razu widać różnicę. Start-stop włącza się bardzo szybko, ale jak większość wyłączam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...