Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kilka wątpliwości dot. Pulsara


MarcinJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku dniach zabawy z nowym samochodem pojawiło się kilka wątpliwości i pytań. Liczę, że ktoś z Was mi je pomoże rozwiązać.

1. Koło zapasowe - mam tylko uszczelniacz, bez kompresora. Gdzie szukać dojazdówki plus odpowiedniego klucza i lewarka? Kompletować z allegro, czy coś się da znaleźć gotowego? Wolę mieć normalne koło i możliwość jego zamontowania niż bawić się w wątpliwej jakości uszczelniacze.

2. Czy da się uruchomić automatyczne blokowanie drzwi po ruszeniu? W instrukcji tego nie widzę.

3. Powyżej około 70, 80 km/h słyszę jakieś dziwne dźwięki dochodzące z (moim zdaniem) okolicy lewego lusterka. Czy on ma taką aerodynamikę, że szumi w czasie jazdy, czy coś gdzieś może być luźne? 

4. Turbina (dla mnie nowość) wymaga obchodzenia się z nią delikatnie, czyli dobrze kojarzę, że po trasie lepiej odczekać minutę, dwie na wolnych obrotach, aż się schłodzi. W mieście mniej to istotne bo i inne prędkości są.

5. Tylne światło przeciwmgłowe - jest z obu stron czy tylko z jednej części klapy (świeci mi jedno, nie wiem, czy tak ma być, czy żarówka padła)

Na tę chwilę chyba tylko tyle. Trochę żałuję, że nie ma gniazda zapalniczki gdzieś z przodu tylko w schowku między fotelami i potrzeba 3m kabla USB żeby to ładnie poprowadzić, ale da się przeżyć.

Po przesiadce z Note - czuć różnicę na plus.

Edytowane przez MarcinJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkie pytania nie odpowiem bo m.in. koło zapasowe mam od początku w aucie. 

3. Dziwnych dźwięków nie ma (sprawdź czy nie masz uszkodzonej uszczelki), chociaż subiektywnie czuje, że jest dużo gorzej wyciszony niż golf czy i30/cee'd. 

4. Dokładnie na starcie delikatnie i przed odstawieniem auta warto nie kręcić powyżej 1700 obrotów. Wtedy bez problemu turbinka powinna posłużyć. 

5. Z tego co wiem przeciwmgłowe tylko z lewej strony. 

 

Jak dla mnie jedynie brak gniazda w wersji Acenta w bagażniku jest kłopotliwe. A gniazdo w podłokietniku jak najbardziej na plus.

 

W razie dodatkowych wątpliwości postaram się też na nie odpowiedzieć. 

 

 

Edytowane przez sepawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jakbyś mógł kiedyś wrzucić foto jak to z dojazdem wygląda w bagażniku (umiejscowienie lewarka, klucza itp) to będę wdzięczny. Jak żona z pracy wróci to przymierzę, czy przypadkiem nie podejdą rzeczy z mojego Note, bo ich jest na allegro więcej i może być łatwiej coś kupić.

Dźwięki dziś będę eliminował - okleję taśmą wszystkie szpary z lewej strony i przejadę kawałek - wtedy coś może będę wiedział więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też postaram się ze swojej strony jako ponadpółtoraroczny użytkownik powiedzieć coś od siebie.

1. Co do koła zapasowego, to ja na przykład mam dojazdówkę z zestawem i jak chcesz to mogę wieczorem podesłać do Ciebie jego wymiary. Ja natomiast bardziej myślę o kupieniu sobie pełnowymiarówki (nawet stalowej) bo jest praktyczniejsza, nie wiem tylko czy się zmieści w dedykowanej dziurze w podłodze bagaźnika. Radzę Ci również, żebyś zainwestował w inny podnośnik niż dedykowany ponieważ oryginalny nie dość że jest niepraktyczny w obsłudze (strasznie trzeba nim się namachać, przez co ręce bolą), a do tego bardzo wysoko (do końca skali) musiałem go podnieść na przykład jak hamulce robiłem (żeby pod samochód pieniek włożyć).

2. Blokowania drzwi automatycznego u mnie nie ma, nie wiem jaką Ty masz wersję wyposażenia. Ja mam drugą od dołu, może jest to w wyższych jeśli w ogóle.

3. U mnie szumu żadnego nie słyszę. Wręcz przeciwnie uważam Pulsarka za zaskakująco cichy i chyba nawet bardziej wyciszony od wskazanego powyżej Vaga.

4. Po odpaleniu auta nie butujesz go do (czyli nie przekraczasz 2 000) momentu aż silnik złapie temperaturę (najlepiej pełną). Jak mieszkasz przy małej osiedlowej ulicy to masz trochę łatwiej bo jadąc osiedlowym tempem spokojnie do tego momentu dojdziesz (bo butować nie ma gdzie). Jak skończysz jazdę czekasz do minuty z wyłączeniem silnika i tyle. Jeśli mieszkasz tuż przy autostradzie to wtedy faktycznie przed zgaszeniem musisz czekać. Jeśli mieszkasz przy wskazanej powyżej osiedlowej ulicy to dojeżdżając do domu akurat zdążysz turbo schłodzić. Czynności takie jak jazda osiedlową drogą, zatrzymanie się przed bramą, żeby ja otworzyć, czekanie przed garażem na jego otwarcie, cofanie na miejsce parkingowe, stanie na światłach, to wszystko sprzyja szybszemu schłodzeniu się turbiny. Ponadto, wyrób sobie nawyk wyłączania start stopa (zwłaszcza przed autostradową czy ekspresówkową jazdą) no i Olej Olej Olej. Ja skróciłem interwał z 20 do 15 tysięcy no i nie słuchaj tych co mówią, że 10 w 40 spokojnie można wlewać. Trzymaj się syntetyka (czyli 5w w indeksie) (marka to akurat sprawa mniej ważna) no i pilnuj poziomu.

Edytowane przez kravvsebb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super. W takim razie odpuszczam szukanie używanego Pulsarowskiego lewarka. Będzie łatwiej coś znaleźć.

Co do zapasu to wg moich pomiarów pełnowymiarowe koło nie schowa się w otworze - jest on zbyt płytki.

Olej dziś z ciekawości ogarnę, sprawdzę poziom. 30 sierpnia minie rok od przeglądu w ASO więc ewentualne ubytki powinno być już widać.

Samochód 90% jeździ w mieście kilkukilometrowe trasy więc tu turbina ma luz, ale mieszkamy jakieś 800m od zjazdu z A4 - dojazd osiedlową drogą 30km/h więc jeszcze otwarcie bramy i garażu na uruchomionym silniku powinno mu wystarczyć.

Start Stop wkurza trochę, gdzieś widziałem sposób na obejście z czujnikiem maski, w innym wypadku będę musiał odruch wyrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rocznik masz tego Pulsarka? Jeśli starszy niż 2016 r. to ryzykujesz bo tam trochę oleju mogło ginąć (u mnie ćwiartka na 1000 km), więc wskazane, żebyś sprawdził nawet jak nie bierze. Tam nie dość, że jest turbo które olejem jest chłodzone to jeszcze masz łańcuch, do którego pracy olej jest niezbędny... Ja sam nie wiem czy nie ryzykuję bo dolewam dopiero jak poziom mam na minimum.

Podobno patent z czujnikiem maski działa, ale pod warunkiem, że nie masz alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z 2014. Dwie wymiany oleju, 11-13kkm między wymiana i, olej trzyma się na stałym poziomie. Spalanie w normie, więc nie zachodzi prawdopodobieństwo, że stan oleju wygląda na ok bo paliwo idzie w obieg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina załącza się powyżej 1750 obrotów i to da się wyczuć jeżdżąc silnikiem 1.2 DIG-T - w mieście też ja bezproblemowo aktywuje ;-).

Co do problemów z ubytkami oleju - mam też autko wyprodukowane 10.2014 modelowo 2015 w wersji Acenta doposażona i nie mam żadnych problemów z ubytkiem oleju. Wymiany co 12 kkm. W aucie prócz przeglądów corocznych i ostatnio wymiany akumulatora nie ma żadnych niespodzianek (na szczęście). Użytkuje niespełna 2 lata. 

A teraz ja korzystając z okazji zapytam się jak wygląda u was długość paska osprzętu (wieloklinowego). Ten na którym pracuje klimatyzacja, pompa wody itp. Macie możliwość dostrzeżenia oznaczenia na pasku ? Powinien być 7PK i długość w mm 1569 (1570) lub 1600 (1601, 1605). Mam dylemat ponieważ obecnie mam w aucie 1605 mm ale ta długość nie występuje w parze z zestawem rolka prowadząca, napinacz (który mam w swoim aucie). Występuje zaś w zestawie z jeszcze jedną dodatkową rolką w trochę innym modelu tego silnika. 

Ktoś w temacie pomoże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaśnie wróciłem z garażu. Olej na górnym ząbku, czyli w okolicach maksimum. Przy okazji dorwałem lokalnie, po przymierzeniu na miejscu, czy pasuje pod auto, taki oto zestaw: https://allegro.pl/oferta/nissan-cube-2011-lewarek-klucz-hak-podnosnik-kpl-7698357319

Teraz tylko zamówić dojazdówkę i będzie człowiek spokojniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na lepszy chociażby dlatego że ma cztery ramiona a nie dwa jak oryginał. Pytanie jak wysoko będzie podciągal. Ja do swojego poprzedniego kupiłem coś podobnego ale przecież nie będę swojej mamie zabierał...

A najlepszy to jest taki na kółkach. Takie małe też się zdarzają... Miałem ale gdzieś podziałem. 

Jeszcze jedna rada. Jak będziesz chciał sam olej zmieniać kup sobie tzw. klucz kwadrat bo tym się korek odkręca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie chwila to ubiorę rękawice i spróbuję zasięgu lewarka. W domu i tak mam duży lewarek z kółkami więc to ma być typowo w sytuacjach awaryjnych.

Klucz kwadrat mam - Pulsar wyparł Twingo z garażu, a do niego właśnie kwadratowy klucz jest potrzebny.

Zamówiłem dojazdówkę, zastanawiam się tylko, co ze śrubami - mam stalowe felgi więc raczej śruby powinny spasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny. To już wiem dlaczego dojazdowki nie masz. Jak masz stalówki to nie podstawowa wersja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg salonu dojazdówki zniknęły w 2016 i zostały zastąpione zestawem naprawczym. Mniejsza z tym - wolę doskładać elementy i mieć coś pewnego.

Wersja Visia.

A co do szumu z okolicy lusterka - widzę luźną uszczelkę na drzwiach właśnie w okolicy załamania linii drzwi na wysokości lusterka - spróbuję to przykleić jakoś, uszczelnić prowizorycznie i sprawdzić, czy pomogło. Jeżeli tak, zrobię to sam, bez przesady za takie coś serwis męczyć.

 

EDIT 2:

1. Lewarek daje radę - podnosi wystarczająco wysoko, by unieść koło i zluzować je.

2. Oklejanie i uszczelnienie nie pomogło, coś gdzieś chyba luźne jest w drzwiach albo w okolicy. Oddam na serwis bo nie mam narzędzi ani wiedzy, żeby z tym samodzielnie walczyc.

Edytowane przez MarcinJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...