galezow Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Cześć, nigdzie nie mogę znaleźć porady akurat na problem, który chciałbym rozwiązać. Mianowicie, Nissan Qashqai 1.6 benzyna start stop wersja I-way, rocznik 2012. Oryginalny akumulator muszę wymienić i teraz pojawia się problem. Oryginalny akumulator Shin-Cobe Electric jest dokładnie takiej specyfikacji :80Ah / 780 A. Oczywiście zacząłem szukać akumulatorów o tej mocy, jednak ze względu na rozmiar podstawki do akumulatora - dł 27 cm , szerokość ok. 17.5 cm nie jestem w stanie takiego akumulatora znaleźć. W każdej wyszukiwarce konfiguratorów części do tego modelu polecana jest bateria o mocy 60Ah więc postanowiłem zadzwonić do serwisu z pytaniem skąd te rozbieżności z akumulatorem, który ja mam jako oryginalny. Serwis stwierdził ,że faktycznie taki akumulator jest ciężko dostać ale oni mają go w cenie 1200 zł i taki jest wymagany! Każdy inny akumulator może powodować awarię elektroniki ale nie są mi w stanie powiedzieć czy faktycznie tak będzie. Teraz pytanie do użytkowników szczególnie tej samej wersji, co o tym sądzicie ? Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Ja sądzę ,że serwis grubo przesadza Najważniejsze żeby aku miał prąd rozruchowy tak jak oryginał te 780A Natomiast pojemność może być mniejsza .Są takie akumulatory 77Ah tylko jest pytanie czy się zmieści.Najlepiej podjedź do dobrej hurtowni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 22 godziny temu, galezow napisał: Teraz pytanie do użytkowników szczególnie tej samej wersji, co o tym sądzicie ? Przerabiałem dokładnie ten sam temat niedawno ale do diesla. Rozwiązania są dwa. Albo tniesz podstawkę i wstawiasz dłuższy akumulator, albo szukasz takiego co pasuje. To jest japoński rozmiar. Z dostępnych na rynku w ty, wymiarze udało mi się namierzyć akumulator firmy Yuasa, ale trudno dostępny jest, oraz Rocket, który kupiłem. https://forum.nissanklub.pl/topic/113312-jaki-nowy-akumulator/?tab=comments#comment-1231656 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galezow Opublikowano 25 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Godzinę temu, cezzar1 napisał: Przerabiałem dokładnie ten sam temat niedawno ale do diesla. Rozwiązania są dwa. Albo tniesz podstawkę i wstawiasz dłuższy akumulator, albo szukasz takiego co pasuje. To jest japoński rozmiar. Z dostępnych na rynku w ty, wymiarze udało mi się namierzyć akumulator firmy Yuasa, ale trudno dostępny jest, oraz Rocket, który kupiłem. https://forum.nissanklub.pl/topic/113312-jaki-nowy-akumulator/?tab=comments#comment-1231656 Cześć, czytałem Twój post wcześniej i nawet szukałem tego Rocketa o tych wymiarach. Możesz napisać dokładnie, który kupiłeś ? Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Kupiłem coś takiego jak w linku poniżej, tylko Rocket, który sprzedaje teraz pod marką Sebang. Możesz też spróbować kupić Yuasa YBX7030. Jest też Banner Running Bull EFB 54015 70AH 680A. Wszystko to akumulatory w japońskiej skrzynce o długości 255-260 mm. https://allegro.pl/oferta/akumulator-sebang-rocket-70ah-810a-efb-japan-8270089496 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galezow Opublikowano 25 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Właśnie również ten sam model upatrzyłem i myślę, że właśnie go kupię. Rozumiem ,że jest ok ? Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Godzinę temu, galezow napisał: Rozumiem ,że jest ok ? To będzie można powiedzieć po kilku latach użytkowania. Na razie po paru miesiącach nie można nic mu zarzucić. Rozważ jeszcze kwestię ładowania akumulatora przez ten ekologiczny system. Ja po wymianie aku, włączyłem system, czyli podłączyłem wtyczkę przy ujemnej klemie. Start stop zaczął wtedy działać. Po jakimś czasie zauważyłem, że oczko jest czarne, a nie zielone. Odpiąłem wtyczkę i po paru dniach oczko zrobiło się ponownie zielone. Taki stan jest obecnie. SS oczywiście nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galezow Opublikowano 25 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 28 minut temu, cezzar1 napisał: To będzie można powiedzieć po kilku latach użytkowania. Na razie po paru miesiącach nie można nic mu zarzucić. Rozważ jeszcze kwestię ładowania akumulatora przez ten ekologiczny system. Ja po wymianie aku, włączyłem system, czyli podłączyłem wtyczkę przy ujemnej klemie. Start stop zaczął wtedy działać. Po jakimś czasie zauważyłem, że oczko jest czarne, a nie zielone. Odpiąłem wtyczkę i po paru dniach oczko zrobiło się ponownie zielone. Taki stan jest obecnie. SS oczywiście nie działa. Zaraz zaraz, jaka wtyczka :-) Nie bardzo rozumiem.. Nie mam dezaktywowanego systemu SS, bo wnioskuję, że tak masz ? Czy biorąc pod uwagę mój przypadek, możliwe, że aku przy SS będzie cały czas niedoładowane ? SS jest przeze mnie wyłączane zaraz przy uruchomieniu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 2 godziny temu, galezow napisał: Zaraz zaraz, jaka wtyczka System start stop posiada moduł sterujący ładowaniem akumulatora z zachowaniem zasad ekologii, czyli ładuje jak hamujesz. W tej sytuacji po długiej trasie autostradą, możesz zatrzymać się na parkingu i już nie odpalić, bo aku będzie rozładowany. Temat załatwia odpięcie wtyczki od czujnika na ujemnej klemie. Wtedy akumulator jest ładowany normalnie ale nie działa s-s. Poczytaj, na forum jest o tym dużo. 2 godziny temu, galezow napisał: Czy biorąc pod uwagę mój przypadek, możliwe, że aku przy SS będzie cały czas niedoładowane ? Całkiem możliwe. 2 godziny temu, galezow napisał: SS jest przeze mnie wyłączane zaraz przy uruchomieniu silnika. Wyłączenie ss nie ma wpływu na nieprawidłowe ładowanie aku. Silnik nie gaśnie, nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.