damian22 Opublikowano 26 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2019 Witam wszystkich bardzo serdeczenie. W moim samochodzie P12 istnieje następujący problem. Podczas jazdy na trasie i puszczeniu kierownicy skręca ona samoczynnie delikatnie w prawo, co powouje, że samochód na prostej drodze zjeżdza mi w stronę pobocza. Ciśnienie w oponach jest prawidłowe, zbieżnosć została zrobiona. Nie wyeliminowało to problemu. Dodam, że mam wrażenie, jakoby problem ten występował na letnich oponach. Po wymianie na zimowe problem jakby znikał albo istotnie zmniejszał się. Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Moje opony podobnie się zachowywały jak już były bliżej końcówki , dodatkowo auto pływało, a momentami nawet niebezpiecznie się zachowywało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Najprostszym, nie wymagającym finansowego nakładu, sprawdzeniem czy to wina opon jest zamiana kół, Jeśli opony nie są kierunkowe to prawe koło na lewą stronę i odwrotnie a jeśli są kierunkowe to tył na przód i wówczas zobaczysz jak zachowuje się auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rrabbit Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Witam. Wszystkie opony powinny byc dokladnie takie same , wymiar , marka i model. Pol biedy jezeli przod rozni sie z tylem, na poszczegolnych osiach musza byc takie same. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 6 godzin temu, Rrabbit napisał: Wszystkie opony powinny byc dokladnie takie same , wymiar , marka i model No o tym nie pisałem bo to chyba najoczywistsza oczywistość. Dodam że wysokość bieżnika też powinna być mniej więcej taka sama na całej powierzchni opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 8 hours ago, Rrabbit said: Pol biedy jezeli przod rozni sie z tylem, na poszczegolnych osiach musza byc takie same. Przy dzisiejszych autach (AWD, 4x4) to ma nawet znaczenie, można przedwcześnie zużyć przekładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian22 Opublikowano 27 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Wszystkie 4 opony jakie posiadam w samochodzie mają rozmiar 205/60 R 16. Wszystkie są takiej samej marki - Kormoran. Opony były wymieniane parami, więc ich zużycie na danej osi powinno być podobne. Jak mogę sprawdzić, czy opony są kierunkowe? Czy podczas zmiany opon, pracownik zakładu wulkanizacyjnego nie powinien mieć wiedzy w tym zakresie i prawidłowo założyć opony na poszczególne felgi? Zauważyłen ponadto, że problem pojawia się od prędkości 100 km/h. Z pewnością do 90 km/h kierownica nie zmiania położenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Jak stare są te opony, może któraś pękła w srodku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian22 Opublikowano 27 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 2015 r. - produkcja, zakupione również w 2015 r. Zużycie bieżnika nie jest jeszcze duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 28 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2019 Nie ma znaczenia , sporo jest przypadków , że tańsze opony już po 15tys km tracą wlasciwosci, 4 letnie opony to nie są młode . Moje opony zniszczyły cykle termiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 28 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2019 Jesli masz kormorana, to nie są za dobre opony. Pamietam kiedyś zimówki miałem i po 5 latach druty wyszły, mimo że opony nie wyglądały na zużyte... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agusia0003 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Problemem mogą być zużyte tuleje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian22 Opublikowano 30 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Do moich problemów polegających na zjeżdżaniu samochodu w prawo po puszczeniu kierownica (kierownica też przekręcała się w prawo) doszły mocne drgania kierownicy, które objawiają się przy przedziale prędkości 110-130 km/h. Powyżej 130 km/h problem znika. Wymieniłem opony na zimowe. Wszystkie problemy zniknęły. Samochód już mi nie zjeżdża w prawo, na kierownicy nie występują żadne drgania. Podczas wymiany opon poprosiłem o zwrócenie uwagi na felgi i opony. Opisałem zaistniały problem. Po wymianie opon, na jakiejś maszynie służącej do wyważenia koła i dodania stosownych odważników, stwierdzone zostało, że jedne koło "odpływa". Ma to być wina felgi. Została przełożona z przodu na tył. Po tej operacji oraz założeniu opon zimowych, nie ma już żadnych problemów. Felgę jeszcze zweryfikuję, ewentualnie zlecę jej prostowanie. Tylko zastanawiają mnie opony letnie. Jak mogą zweryfikować, czy to przez opony samochód mi nie zjeżdża samoczynnie z drogi? Oczywiście mogę kupić komplet nowych opon letnich, ale w tych aktualnych jest bardzo dobry bieżnik, więc szkoda je tak po prostu wyrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Zrobić wyważenie z testem drogowym, profesjonalne maszyny potrafią powiedzieć jak ułożyć oponę na feldze żeby taki zestaw miał jak najmniejsze bicie promieniowe i boczne, oraz finalnie wskażą, gdzie które koło należy zamontować w pojeździe, żeby uzyskać jak najlepszą trakcję pojazdu. Oczywiście taka usługa jest wielokrotnie droższa od standardowego wyważania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magik22 Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Zobacz czy np. jedna tarcza ci się nie grzeje. Może ręczny nie odbija i lekko przyhamowuje jedno koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 29 minut temu, magik22 napisał: Zobacz czy np. jedna tarcza ci się nie grzeje. Może ręczny nie odbija i lekko przyhamowuje jedno koło. Jak napisał wyżej to wina opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neuroraider Opublikowano 20 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2019 Ostatnio miałem podobny problem do tego doszły drgania na kierownicy przy większych prędkościach. Winne było... błoto, które odłożyło się na wewnętrznej części kół i zaschło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.