Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Samochód zjeżdża w prawo po puszczeniu kierownicy


damian22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdeczenie. 

W moim samochodzie P12 istnieje następujący problem. Podczas jazdy na trasie i puszczeniu kierownicy skręca ona samoczynnie delikatnie w prawo, co powouje, że samochód na prostej drodze zjeżdza mi w stronę pobocza. 

Ciśnienie w oponach jest prawidłowe, zbieżnosć została zrobiona. Nie wyeliminowało to problemu. Dodam, że mam wrażenie, jakoby problem ten występował na letnich oponach. Po wymianie na zimowe problem jakby znikał albo istotnie zmniejszał się. 

Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje opony podobnie się zachowywały jak już były bliżej końcówki , dodatkowo auto pływało, a momentami nawet niebezpiecznie się zachowywało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym, nie wymagającym finansowego nakładu, sprawdzeniem czy to wina opon jest zamiana kół, Jeśli opony nie są kierunkowe to prawe koło na lewą stronę i odwrotnie a jeśli są kierunkowe to tył na przód i wówczas zobaczysz jak zachowuje się auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wszystkie opony powinny byc dokladnie takie same , wymiar , marka i model.

Pol biedy jezeli przod rozni sie z tylem, na poszczegolnych osiach musza byc takie same.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Rrabbit napisał:

Wszystkie opony powinny byc dokladnie takie same , wymiar , marka i model

No o tym nie pisałem bo to chyba najoczywistsza oczywistość. Dodam że wysokość bieżnika też powinna być mniej więcej taka sama na całej powierzchni opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, Rrabbit said:

 

Pol biedy jezeli przod rozni sie z tylem, na poszczegolnych osiach musza byc takie same.

Przy dzisiejszych autach (AWD, 4x4) to ma nawet znaczenie, można przedwcześnie zużyć przekładnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 4 opony jakie posiadam w samochodzie mają rozmiar 205/60 R 16. Wszystkie są takiej samej marki - Kormoran. Opony były wymieniane parami, więc ich zużycie na danej osi powinno być podobne. 

Jak mogę sprawdzić, czy opony są kierunkowe? Czy podczas zmiany opon, pracownik zakładu wulkanizacyjnego nie powinien mieć wiedzy w tym zakresie i prawidłowo założyć opony na poszczególne felgi? 

 

Zauważyłen ponadto, że problem pojawia się od prędkości 100 km/h. Z pewnością do 90 km/h kierownica nie zmiania położenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stare są te opony, może któraś pękła w srodku... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia , sporo jest przypadków , że tańsze opony  już po 15tys km tracą wlasciwosci, 4 letnie opony to nie są młode .  Moje opony zniszczyły cykle termiczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz kormorana, to nie są za dobre opony. Pamietam kiedyś zimówki miałem i po 5 latach druty wyszły, mimo że opony nie wyglądały na zużyte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 miesiące temu...

Do  moich problemów polegających na zjeżdżaniu samochodu w prawo po puszczeniu kierownica (kierownica też przekręcała się w prawo) doszły mocne drgania kierownicy, które objawiają się przy przedziale prędkości 110-130 km/h. Powyżej 130 km/h problem znika. 

Wymieniłem opony na zimowe. Wszystkie problemy zniknęły. Samochód już mi nie zjeżdża w prawo, na kierownicy nie występują żadne drgania. 

Podczas wymiany opon poprosiłem o zwrócenie uwagi na felgi i opony. Opisałem zaistniały problem. Po wymianie opon, na jakiejś maszynie służącej do wyważenia koła i dodania stosownych odważników, stwierdzone zostało, że jedne koło "odpływa". Ma to być wina felgi. Została przełożona z przodu na tył. 

Po tej operacji oraz założeniu opon zimowych, nie ma już żadnych problemów. Felgę jeszcze zweryfikuję, ewentualnie zlecę jej prostowanie. 

Tylko zastanawiają mnie opony letnie. Jak mogą zweryfikować, czy to przez opony samochód mi nie zjeżdża samoczynnie z drogi
Oczywiście mogę kupić komplet nowych opon letnich, ale w tych aktualnych jest bardzo dobry bieżnik, więc szkoda je tak po prostu wyrzucić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobić wyważenie z testem drogowym, profesjonalne maszyny potrafią powiedzieć jak ułożyć oponę na feldze żeby taki zestaw miał jak najmniejsze bicie promieniowe i boczne, oraz finalnie wskażą, gdzie które koło należy zamontować w pojeździe, żeby uzyskać jak najlepszą trakcję pojazdu. Oczywiście taka usługa jest wielokrotnie droższa od standardowego wyważania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy np. jedna tarcza ci się nie grzeje. Może ręczny nie odbija i lekko przyhamowuje jedno koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, magik22 napisał:

Zobacz czy np. jedna tarcza ci się nie grzeje. Może ręczny nie odbija i lekko przyhamowuje jedno koło.

Jak napisał wyżej to wina opon ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio miałem podobny problem do tego doszły drgania na kierownicy przy większych prędkościach. Winne było... błoto, które odłożyło się na wewnętrznej części kół i zaschło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...