Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Swap hamulców OEM/Brembo - szczegółowo


Ferris

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ekipo,

Mam prośbę o wsparcie merytoryczne w tytułowej kwestii.

Aktualnie w mojej "Z" (wersja USA 2006 "Touring") mam seryjne hamulce, które, przynajmniej wizualnie, zaczynają wymagać już odświeżenia. 

Mam na nie pewien plan ale cały czas chodzi mi po głowie coś bardziej konkretnego niż kosmetyka aktualnie posiadanych - w idealnym świecie chciałbym zrobić swap hamulców na układ Brembo, który był np. w wersji "Track" za wielką wodą.

Ja się na tych tematach nie znam dlatego popytałem u ludzi, którzy taką wiedzę posiadają i są tutaj dwie szkoły:

1. Bez zmian

Wymiana seryjnych na bardziej wypasione mija się z celem gdy w grę wchodzi wyłącznie zwykła jazda.

Swap tych seryjnych to bardzo duży koszt ponieważ trzeba wymienić praktycznie każdy element (m.in. zaciski, klocki, tarcze, kable, pompa hamulcowa, pompa ABS, serwo, moduł kontrolny i system kontroli hamulca ręcznego) - ciężkie pieniądze niewspółmierne do rezultatu.

2. Zmiana

Druga strona, którą podpytałem (w tym także profesjonalny stołeczny warsztat, który od 3 dekad siedzi w tych tematach) była na stanowisku, że to nie jest jakaś wielka filozofia - wystarczy ogarnąć "jedynie" zaciski, klocki, tarcze oraz kable i całość jest na spokojnie do zrobienia bez konieczności głębszej ingerencji w system.

----------------

Mam kilka pytań dodatkowych:

1. czy można gdzieś kupić taki zestaw (zapewne do regeneracji mniejszej lub większej) "seryjnych" Brembo dorzucanych do "Z" (w USA dodatkowa opcja w EU chyba standard) ?

2. czy w ogóle wykonalne jest złożenie powyższego zestawu z części kupowanych indywidualnie ? Czy to raczej za duża rzeźba ?

3. czy można gdzieś znaleźć jakąś dokumentację/specyfikację techniczną takiego zestawu ?

4. czy znacie jakieś inne konfiguracje jakie można wziąć pod uwagę w 350-tce ?

5. po ile mogą stać takie zestawy lub elementy sztukowane pojedynczo ? 

-----------------

Nie zależy mi aby to zrobić jakimś chałupniczym i tanim kosztem bo to jednak większy kaliber tematu niż wymiana spoilera czy inne gadżety nie mające wpływu na bezpieczeństwo ale też chciałbym wiedzieć jakie są tutaj opcje i czy w ogóle jest sens w tym rzeźbić...?

Wydaje mi się, że to chyba tyle - z góry dziękuję za wszelkie wsparcie i odpowiedzi ale też pamiętajcie - piszecie do człowieka, który nie ma jakiejś wiedzy merytorycznej więc 

zależy mi na bardzo szczegółowej informacji niż coś na zasadzie "rób przeszczep Akebono z 370Z" ;))))) 

Pozdrowienia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

1 Można kupić taki zestaw jak i pojedyncze elementy. 

2 Oczywiście jest możliwe założenie tego zestawu. Wszystko pasuje z jednym wyjątkiem, osłona tarczy tylnej jest przystosowana do mniejszej tarczy więc będziesz musiał ją przyciąć lub wymienić na europejską, tarcza brembo na tył ma większą średnicę. 

3 Dokumentacja napewno istnieje. Niestety ja takiej nie widziałem. Może inni koledzy z forum posiadają.

4 Inne opcje, mozesz wymienic klocki i tarcze w tym co posiadasz. Możesz dołożyć Brake master cylinder brace, eliminuje on efekt pływającej przegrody przy pompie hamulcowej. Hamowane na zestawie seryjnym powinno być lepsze. Oczywiście Akebono, ale tu już koszta poszybują wysoko w górę.

4. Wszystko zależy od tego co będziesz wymieniał i jakich producentów zaciski będą kosztowały około 3000 do tego dochodzą nowe tarcze, nowe  klocki. Przewody w oplocie jeżeli będziesz takie chciał zastosować. Wiadomo cena będzie rosła. Można rozmawiać godzinami, tematu się nie wyczerpie. Mam nadzieję że trochę pomogłem, życzę powodzenia z wymianą pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mamy na stanie zestaw adapterów i przewodów hamulcowych pod zaciski Akebono z 370Z :)
Ale bez użycia szlifierki się nie obejdzie w przypadku przednich jak i tylnych osłon tarcz...

Zarówno w przypadku wymiany na Brembo jak i na Akebono nie trzeba wymieniać pompy hamulcowej, przewody od biedy też można zostawić a pobawić się ze śrubkami M10x1 żeby były odpowiednio krótkie i miały głęboki stożek w środku coby się nie opierał o wnętrze zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...