Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Żarówki LED w lampach dziennych


MarcinJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wkurza mnie kolor światła w lampach dziennych. Nie mam przeciwmgielnych, tylko same DRL więc siedzi tam dziwna żarówka Ps19W. Za diabła nie można dostać jej w wersji z białym światłem (tak udało mi się światła mijania i pozycyjne zrobić). W kraju widzę tylko alternatywę w wersji LED ale tu znów wchodzi kwestia legalności takiego światła.

Ktoś ma jakiś pomysł? Bo jest wersja ekstremalna wymiany całych lamp na LED z firmy Osram LEDFOG 101 ale po co mi nieużywana opcja świateł przeciwmgielnych w nich. A może coś takiego https://www.ebay.pl/itm/kit-2-Lampadine-Luce-Bianco-Ghiaccio-4200K-Tipo-PS19W-12V-19W-Simoni-Racing/371662239010?hash=item5688cbb522:g:1TwAAOSwP2ddJxDN

jako alternatywa dla

https://allegro.pl/oferta/osram-zarowka-led-ps19w-premium-cool-white-6000k-8041749451

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzw. Legalność to takie pier... moim zdaniem, ale mające ponoć, niestety, odzwierciedlenie w ubezpieczeniu. A czemu to nie mam pojęcia. Homologowane i dopuszczone ledy (św. mijania, stopu...) w wielu, jak nie większości samochodów, rażą moim zdaniem po oczach. Zwłaszcza w mieście i na trasie jak zapada zmrok, a papiery na to są. Nie wiem na grzyba jakieś homologację na światła do jazdy dziennej. Za dnia to nawet długie nie rażą. Jedyne co powinno być brane pod uwagę w procesie homologacji takich żarówek to to czy je widać czy nie z danej odległości i jakie jest ich przeznaczenie czyli drl. Reszta to takie pier... i sposób na wyciąganie kasy od producentów. 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
13 godzin temu, tomkek1912 napisał:

Ta wersja LED zmieści się do obudowy Pulsara ? Coś wydaje się za wysoka...
image.thumb.png.f9ab885216b65758f55597cd7150cdac.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od wierzchołka zwykłej żarówki jest duża odległość do klosza. Większa niż różnica długości żarówek, znaczy zmieści się. Z resztą widziałem gdzieś zdjęcia pulsara po wymianie na te żarówki na tych forach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znalazłem jeszcze ledy z osram. Zgłębiał ktoś temat legalności? Wszędzie piszą o podmiance w mijania, pozycyjnych, przeciwmgłowych jako drl, ale to się nie wyłącza automatycznie przy wrzucanie świateł mijania (nielegalne przypadki) i dokładne zestawów Led drl, ale nigdzie nie znalazłem wątków na temat podmiany żarówki dziennych na diodę Led. Jako dzienne taka dioda nic nie zmienia w oświetleniu poza tym, że auto lepiej widać. Nie znalazłem w rozporządzeniach punktów jednoznacznie mówiących o naszym przypadku. Zwykle mamy do czynienia ze starszymi samochodami i przypadkami lewych przeróbek, retrofity itp...i zwykle to nie chodzi o światła drl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o homologowanie chyba całej lampy - jeżel nie jest pod LED to d*pa i tyle. 

Ja zbieram powoli na Osramy LED FOG 101 czyli podmianę całej lampy - nic innego legalnego nie przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zamówiłem ten zestaw. Jeszcze będe musiał kupić zestaw montażowy. Widziałem zdjęcia na angielskim forum pulsara. Gość tam pisał, że mu dealer zakładał. Widziałem filmiki, widziałem zdjęcia w innych markach. Dobrze to się prezentuje. Jak tylko założe to zmieniam wszystkie żarówki na barwę biała i podświetlenie tablic na led. Wersja 102 nie ma ponoć okablowania pod doświetlanie zakrętów i przyciemnianych na 80% drl czy przeciwmgielnych przy włączonych mijania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz światła z przodu żarówkowe czy LED? Bo jak masz żarówki to powodzenia - nie znajdziesz 'road legal' do długich :( Na szczęście one rzadko się odpala więc można przeboleć.

Czekam na info z montażu bo sam chcę to zrobić. Przy okazji zerknij - ja w moim mam w zderzaku pociągniętą wiązkę do przeciwmgielnych tylko nie mam ich w sterowaniu z kierownicy - może to jest jakoś do obejścia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pulsarze high beam'y nie były ledowe, nawet w teknie, do przeżycia, nie będzie blue 5000K. W almerze wystarczyło chyba manetki zmienic i przekaznik dolożyć w komorze silnika, ale jak jest w pulsarze to cholera wie. Byłoby łatwiej jakby była serwisówka, ale jak jest wiązka to może da się podobnie. 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
9 godzin temu, MarcinJ napisał:

Przy okazji zerknij - ja w moim mam w zderzaku pociągniętą wiązkę do przeciwmgielnych tylko nie mam ich w sterowaniu z kierownicy - może to jest jakoś do obejścia...

Tekna ma sterowanie przeciwmgielnymi zarówno przednimi, jak i tylnymi na lewej manetce - jest dodatkowe "pokrętełko".

PRZELACZNIK SWIATEL NISSAN PULSAR 14-17

936068105_;slot=3;filename=eyJmbiI6ImZtO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie skoro kable sa to moze wystarczy zmiana manetki plus wlozenie przekaznika wystarczy. Dzieki.

Edit:

Ta manetka ma jeden "feler" - tryb "auto" dla swiatel - skoro u mnie go nie ma to nie wykorzystam ;)

Edytowane przez MarcinJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aktualizacja. Ostatecznie zrezygnowałem z ledfog101 ponieważ nie znalazłem w polskich sklepac tej wersji. Nawet jak niby miał ktoś to się okazywało, że opis jest błędny i pod linkiem jest ledfog102, acta wersja nie ma doświetlania zakrętów. Zdecydowałem się na ledfog103 SR. Cena sporo niższa, a i ramki adaptacyjne to koszt 50 zł, a nie ponad 100 jak wprzypadku ledfog 101/102. Może "kształt" światła nie taki fajny jak w tamtych ale też mi się podoba. 

 

Co do zmiany mijania na coś typu night breaker czy white vision to zastanawiam się czy jest sens. Komplet kosztuje min. 130 zł, a trwałość niemal żadna. Ludzie piszą, że co najmniej jedna pada pomiędzy 2 miesiącem, a jednym rokiem użytkowania. Z testów wychodzi, że 100 i więcej % to jest głównie na wprost, a w kierunkach bocznych to góra dwa do kilkunastu procent. Dodam, że nigdy mi nic niebezpiecznego się nie pojawiło centralnie od przodu. Zawsze jakiś pieszy czy coś  z prawej strony. Światło faktycznie bielsze o jakieś 500-700K. Nie wiem czy warto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli? Nie podoba mi się kształt tego. Dziwne są. Osram je robi jednak w kształcie jak klasyczne i kosztują tylko 10-20 zł drożej za dwie. Mówię np. o w16w czy w5w. A masz jakieś doświadczenia tym einparts? 

 

A co do ledfog będe miał znowu zwracaną kasę z kolejnego sklepu - osram wycofał z nowym rokiem ponoć. Znalazłem w kolejnym niedobitek jakiś, tym razem sprzedawca powiedział, że mają to na swoim magazynie, a nie jakiś zewnętrznym. Zobaczymy. Prawie 3 tygodnie się bujam z tematem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, tomkek1912 napisał:

Co masz na myśli? Nie podoba mi się kształt tego. Dziwne są. Osram je robi jednak w kształcie jak klasyczne i kosztują tylko 10-20 zł drożej za dwie. Mówię np. o w16w czy w5w. A masz jakieś doświadczenia tym einparts?

Nie mam doświadczenia w kwestii LED, dlatego widząc że walczysz z przodem, pomyślałem, że może z czasem przymierzasz się również do tyłu i podzielisz się przemyśleniami.
Odnośnie porównania Ostam / Einparts, to już w jakimś temacie była ożywiona dyskusja w tej kwestii odnośnie wyboru LED do światła wstecznego. Wygląd i logo producenta to nie wszystko. Podmiana tego co mamy w kloszach na LED'y musi mieć sens i dać określony efekt w postaci żywotności + przyrostu jasności. Zerknij dla przykładu na parametry w16w Einparts (do wstecznego) i porównaj z parametrami tego, co w tej kwestii proponuje Osram. Z mojej strony to nie kwestia taniej/drożej, ale oczekiwanego efektu.

Ja z przodu mam fabryczne led mijania i pozycyjne, ale przymierzam się by w tylnych kloszach podmienić żarówki na Led'y głównie ze względu na trwałość, a od wstecznego dodatkowo na jasność, by w nocy podczas cofania coś widzieć nie tylko w lusterku, ale i na ekranie NC

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego co znalazłem to z tym einparts przemawia zakres napięcia. Mają aż 10 do 30V, więc nie skrócą życia od wahań napięcia, teoretycznie. Ale dane poszczególnych produktów. Znalazłem katalog i szczątkowe dane. Na youtubie mało zadowalających informacji wg mnie. Mało informacji o żarówkach typu w16w czy w5w. Nic o trwałości, nic o lumenach. Jak na niby niemiecką firmę stronę mają słabą. 

 

Zanim przeczytałem twój post o tym einparts to zamówiłem wcześniej w5w do postojówek i w16w do wstecznego z osram. Więc jak znajde czas to zamontuję, najpewniej w weeken zabtydzień. A te fogledy na razie chyba nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja.

Doszło dziś wszystko. Wymieniłem na razie tylko postojówki, bo to 5 minut roboty. Jutro podmienie wsteczne, bo to chyba też szybka robota, A fogledy na przyszłą sobotę. Od razu fajniej to wygląda. Zamiast żółtych postojówek jest bieluśkie światło. Myślałem, że będą za ostre, ale nie są - brightness na dwie kropki wziąłem. Ciut jaśniejsze niż oryginały, ale w żaden sposób nie rażą, ani nie "zagłuszają" kierunkowskazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_20200119_181222.jpg

Tylko nie wiem czemu aparat taki rozbłysk robi, na żywo nie do końca tak jest. Ale barwa mniej więcej tak. 

IMG_20200119_185111.jpg

Edytowane przez tomkek1912
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Waszą namową zainwestowałem w LED W16W Einparts EPL148 do świateł cofania. Jest lepiej Na zdjęciach LED w lewej lampie. 48cbe438b71c216f5358a20ef55efc9b.jpg8d85377464ccab5923e3461529c80dd8.jpg

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2020 o 16:51, witgra napisał:

Za Waszą namową zainwestowałem w LED W16W Einparts EPL148 do świateł cofania.

Jeżeli masz na myśli te LED'y, to również zamówiłem. 30 LED musi dać efekt
zarowka-led-t15-w16w-12v-canbus-einparts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drl + fog wymienione. Zostało ustawienie. Nie trzeba ściągać zderzaka, ale trzeba górną osłonę, grill, maskownice wewnątrz na skrajach chłodnic i pasuje odkręcić klakson. Potem od strony grilla nurek ręką i wypinamy zatrzaski maskownic dzienych/ przeciwmgielnych i mamy piękny dostęp. Terminal 15 ignition + z instrukcji w pulsarach nie istnieje chyba. Sygnał wziąłem z zasilania drl bo tam napięcie jest tylko wtedy jak silnik jest włączony, jest dzień i światła na auto lub wyłączone są światła. Na wszystkich bezpiecznikach jest napięcie jak tylko naciśniemy przycisk s/s. (bez odpalania silnika). Zeszło 7 godzin. Za drugim razem jakbym wiedział to co się dowiedziałem to by zeszło połowę mniej... 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...