Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai - wymiana cewki


magikmajster

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam pytanie odnośnie diagnozy uszkodzonej cewki. Moj QQ (1,6 benzyna + LPG, 2011 rok, 200k  km) ostatnio zaczął drgać na biegu jałowym. Na pierwszy rzut poszły świece bo już dawno nie wymieniane, ale po wymianie problem nie ustał. Podejrzewam więc że któraś cewka pada i tutaj mam do was was pytanie jak zdiagnozować która? Wymieniać wszystkich raczej nie ma sensu a sprawdzanie po kolei każdej z nich  wiąże się z odkręcaniem i zakręcaniem kolektora 3 razy (o ile okaże się że pada tylko jedna). Czy ktoś zna jakiś sposób na diagnozę uszkodzonej cewki? Komputer (Bosch) nic nie pokazał. Poduszki pod silnikiem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check się świeci ale nie wiem czy od cewki czy przez lpg (wywala mi czasami czujnik spalin z katalizatora) muszę to jeszcze raz sprawdzić na komputerze, bo poprzednio mechanik mi mówił że na Boschu nie pokazało nic, wiesz może jaki kod ma błąd cewki i czy są różne kody dla każdej z nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracam do tematu, check się świecił ale dotyczył innego błędu (pisałem wyżej) po skasowaniu nie pojawia się już, ale problem drgania na biegu jałowym pozostaje i nawet się nasila więc szukam dalej.

Na szybko sprawdziłem (podmieniając na sprawne) dwie cewki (te które nie wymagają odkręcania kolektora) ale nic to nie dało jak drgał tak mu zostało po wymianie.

Generalnie samochód nie szarpie przy dodawaniu gazu na biegu jałowym czy przy ruszaniu więc zaczynam podejrzewać że to jednak nie cewki (wypadanie zapłonu) mogą być problemem. Natomiast ostatnio wymieniana była  poduszka pod silnikiem bo wyraźne było szarpnięcie przy zasprzęganiu i ruszaniu. Po wymianie poduszki problem ustał ale powoli nasilać zaczęły się te drgania na wolnym biegu. Zastanawia mnie czy przyczyną jednak nie są pozostałe poduszki (choć mechanik powiedział mi że są ok). Ktoś ma jakieś doświadczenia z taką przypadłością drgań silnika? Dodam że akumulator jest świeżutki (wymieniałem miesiąc temu), ładowanie też ok więc to też nie problem prądu podawanego na cewki.Chciałem Was jeszcze zapytać ile macie obrotów na biegu jałowym po rozgrzaniu się silnika przy włączonej klimatyzacji? U mnie jest 750 rpm. Przy 1000 rpm drgania przestają być wyczuwalne ale wydaje mi się ze to wartość zbyt duża jak na pracę na wolnych obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Odświeżam temat. Niestety potwierdziło się najgorsze to nie świece ani cewka. Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze spowodowane jest tym że nie trzyma ciśnienia. Z racji że mam gaz i przejechane na nim 100 tyś km to najprawdopodobniej przyczyną jest wypalone gniazdo zaworowe.

Stad też mam do was pytanie czy ktoś z Was miał przyjemność regenerować gniazda w swoim QQ. Ile płaciliście i jaki był zakres regeneracji (tylko szlifowanie zawory, wymiana całego gniazda wraz z zaworami czy dodatkowo splanowanie głowicy?)

Mi u mechanika powiedzieli że w zależności od stopnia zużycia przy wymianie gniazda zaworowego i zaworów cena wyniesie 3 tys i więcej (800 zł demontaż i montaż, reszta to części i regeneracja głowicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponownie witam forumowiczów (chociaż zaczyna ten post wyglądać jak mój monolog)

Jak pisałem wcześniej problemem okazały się wypalone gniazda zaworowe, 100tyś na LPG zrobiło swoje. Mam ściągniętą głowicę i oddałem do regeneracji zobaczymy jaki będzie rezultat i koszt.

Mam jednocześnie jeszcze inne pytanie w związku że odkryta jest góra silnika mechanik pyta i poddaje pod rozwagę kwestię wymiany rozrządu, QQ ma najechane 200k km z czego jak pisałem wyżej 100k na gazie. Koszt samej robocizny przy wymianie rozrządu to dodatkowe 100-200 zł więc wydawałoby się że nie ma się nad czym zastanawiać, jednakże koszt samego rozrządu powala w zależności od producenta i elementów do wymiany.

Jeżeli wszystko czyli łańcuch, napinacze, koła zębate, wariator x2 to koszt może być ponad 2tys wg dostawców mechanika (znalazłem ofertę na allegro na komplet od FAI  za 1000zł ale nie znam opinii na temat tej firmy)
https://allegro.pl/oferta/lancuch-rozrzadu-cube-note-qashqai-juke-tiida-1-6-7570497403

Jeżeli sam łańcuch, napinacze , koła zębate to około 800 zł

sam łańcuch i napinacze 500 (choć to podobno bez sensu bo zużyte koła zębate mogą spowodować że układ będzie głośny i się szybciej zużyje)

Jeśli ktoś miał wymianę rozrządu to dajcie proszę znać jaki zakres robiliście przy jakim przebiegu.

 

glowica.jpg

4cyl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to widziałeś ten rozrząd że chcesz go wymieniać .mechanik jak kumaty to zobaczy w jakim stanie jest łańcuch ,ślizgi, napinacze.przed awarią miałeś jakieś objawy kończącego się rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było żadnych niepokojących objawów rozrządu, mechanik twierdzi że jest zużycie jak na 200k km. Łańcuch powinien wytrzymać z 300k km, ale moim zdaniem po 200k km to już różne niespodzianki mogą bywać (może być łańcuch przeciągnięty i może to postępować powodując różne błędy). Jeżeli jest już rozebrana góra i dodatkowo zapłacę 100zł za założenie nowego kompletnego rozrządu (który kosztuje np. 1000zł) to lepiej to zrobić od razu niż za kolejne 50-100k km płacić 800 zł za samą robociznę.

Pytanie tylko czy ten kompletny rozrząd FAI za 1000 z allegro jest ok, jeśli za taką cenę mogę mieć dobrej jakości nowy rozrząd to nie będę zastanawiał się dłużej tylko każę to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...