Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zakup X-a kilka pytań użytkownika Qashqaia :)


Smakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Auto odebrane i długa rundka autostradą za mną... 

Nie obyło się bez problemów bo podczas oglądania autka zauważyłem rysę na plastiku, który jest wokół tylnego koła. Kombinowali ze smarowidłami itp itd ale ja grymasiłem dalej więc pojechali autem na serwis i wymienili na nową. Na szczęście mieli. Ale głupio tak od razu odbierać zarysowane, niech choć kilka dni będzie całe :)

Z pierwszych wrażeń to muszę się przestawić. Rano wysiadłem z Corolli tu wszystko jest inne :) O skrzyni i silniku ciężko coś więcej powiedzieć bo nie chciałem go mocno dusić. Przy spokojnej jeździ skrzynia DCT bardziej zamula niż moja CVT w Corolli - tu reaguje na każde muśnięcie gazu, a DCT jakby się zastanawia trochę. Więc ciężko mi coś powiedzieć o mocy silnika. Żeby było jakos bardzo dynamicznie to nie odczułem w każdym bądź razie... Czuć za to masę auta przy hamowaniu - strasznie pcha auto do przodu, trzeba brać poprawkę :)

Muszę trochę dłużej pojeździć to coś więcej pewnie powiem.

Denerwuje mnie trochę radio, jakieś toporne w obsłudze wydaje się... Można przełączać zaprogramowane stacje FM na kierownicy? (mi skanuje).

A wybieranie głosowe w tym aucie to nie działa? Po wciśnięciu dłużej przycisku nic się nie dzieje a krócej wyskakuje ekran telefonu tylko... 

Mogę powiedzieć, że światła LED w Toyocie świecą mocniej i bardziej na boki - Nissan ma z tym problem, nawet doświetlanie jest takie dość symboliczne. Nie ma to jak w Kia czy Passacie boczna lampa, nic tego nie przebije jednak. Za to długie to masakra, oświetlają wszystko :)

I nie wiem dlaczego ręczny się sam nie zaciąga po zatrzymaniu i wrzuceniu P i wyłączeniu silnika. Wkurza mnie to. 

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Smakor napisał:

Auto odebrane i długa rundka autostradą za mną... 

Nie obyło się bez problemów bo podczas oglądania autka zauważyłem rysę na plastiku, który jest wokół tylnego koła. Kombinowali ze smarowidłami itp itd ale ja grymasiłem dalej więc pojechali autem na serwis i wymienili na nową. Na szczęście mieli. Ale głupio tak od razu odbierać zarysowane, niech choć kilka dni będzie całe :)

Z pierwszych wrażeń to muszę się przestawić. Rano wysiadłem z Corolli tu wszystko jest inne :) O skrzyni i silniku ciężko coś więcej powiedzieć bo nie chciałem go mocno dusić. Przy spokojnej jeździ skrzynia DCT bardziej zamula niż moja CVT w Corolli - tu reaguje na każde muśnięcie gazu, a DCT jakby się zastanawia trochę. Więc ciężko mi coś powiedzieć o mocy silnika. Żeby było jakos bardzo dynamicznie to nie odczułem w każdym bądź razie... Czuć za to masę auta przy hamowaniu - strasznie pcha auto do przodu, trzeba brać poprawkę :)

Muszę trochę dłużej pojeździć to coś więcej pewnie powiem.

Denerwuje mnie trochę radio, jakieś toporne w obsłudze wydaje się... Można przełączać zaprogramowane stacje FM na kierownicy? (mi skanuje).

A wybieranie głosowe w tym aucie to nie działa? Po wciśnięciu dłużej przycisku nic się nie dzieje a krócej wyskakuje ekran telefonu tylko... 

Mogę powiedzieć, że światła LED w Toyocie świecą mocniej i bardziej na boki - Nissan ma z tym problem, nawet doświetlanie jest takie dość symboliczne. Nie ma to jak w Kia czy Passacie boczna lampa, nic tego nie przebije jednak. Za to długie to masakra, oświetlają wszystko :)

I nie wiem dlaczego ręczny się sam nie zaciąga po zatrzymaniu i wrzuceniu P i wyłączeniu silnika. Wkurza mnie to. 

No to gratulacje, a jak spalanie? Komfort? Cisza..?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jadę w trasę 60 km to obczaję trochę spalanie. Co do ciszy to mam wrażenie, że QQ po FL jest cichszy od Xa, ale na autostradzie głównie słyszalne były opony w sumie (letnie). Mogę powiedzieć, że mimo żartobliwej pojemności ten silnik fajnie brzmi, ma taki przyjemny dźwięk przy przyspieszaniu. Nie jest to jakiś "bzyczek". Komfort jest fajny. Zobaczymy ile będzie w środku cichutko bo wiem, że moje poprzednie 3 szt. QQ rozluxniały ise po jakimś czasie. Zobaczymy jak będzie z Xem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

jako że na mojego obecnego Xa kończy się leasing i będę go zwracał zaczynam się rozglądać za następcą ale biorę już tylko po uwagę auto w automacie

do kolegi Smakora proszę napisz kilka słów jak Ci się jeździ  trailem w połączeniu z automatem i takim silnkiem, jakie średnie spalanie, jak pracuje ta skrzynia, dynamika? itp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o moje wrażenia z jazdy silniczkiem 1,33 z DCT to same pozytywy. Auto jest dynamiczne, skrzynia pracuje bardzo płynnie i nie odczuwalnie praktycznie. Do tego bardzo dobrze się z nią współpracuje i mam wrażenie, że skrzynia zawsze wie co chcę zrobić i odpowiednio reaguje. Jak chcesz jechać bardzo spokojnie, bez szaleństw zmienia biegi nisko, jak jedziesz nieco bardziej dynamicznie zmienia wyżej jak ciśniesz to i skrzynia trzyma wysoko. Ogólnie jestem bardzo z niej zadowolony.  Można ją czasami złapać na tym, że jedziemy "2" i chcemy przyśpieszyć ale skrzynia nie zmienia biegu - musiałaby zmienić na jedynkę co pewnie powodowałoby szarpnięcie, a ona chwilkę czeka na obroty. Ogólnie wyprzedzanie przyśpieszanie jest super. Do tego jak włączy się tryb sport to trzeba trzymać mocno kierownicę i kontrolować prędkość, bo auto zachęca do szybkiej dynamicznej jazdy. Ale nawet w tym trybie jak już osiągniemy prędkość o jaką nam chodziło, skrzynia po chwili oczekiwania na reakcję kierowcy "uspokaja się" i wrzuca wyższy bieg, żeby nie piłować obrotów jak nie przyśpieszamy.

Do tego dźwięk silnika jak na pojemność jest bardzo przyjemny. Nie ma żadnego "brzęczenia kosiarki" jak się nie którym wydaje jak patrzą na silniki po kastracji.

Jedyne co to pełzanie auta jest bardzo spokojne. Niektóre auta wyrywają do przodu bez gazu, a X tak dość leniwa się porusza.  Ogólnie to nie przeszkadza w niczym, ale czasem wjazd na krawężnik wymaga dodania gazu co powoduje "wskoczenie". No ale to ogólnie cecha automatów, bo nie możesz wjechać na półsprzęgle...

Ja osobiście polecam ten silniczek z tą skrzynią. Jeździłem przed zakupem dizlem z cvt i mnie nie czym nie zachwycił. Zamulony, głośny klekot. A tu jest bardzo sympatycznie.

Jak coś jeszcze Cię interesuje to pytaj śmiało.

Aha co do zużycia paliwa to nie bardzo się tym zajmuję (jeżdżę 8 kkm rocznie), pali mniej więcej ok 1l więcej niż QQ 1.2 ale ja mało trasy jeżdżę głównie miasto więc też ciężko to zlitrazować dokładnie. Jak będę w domu sprawdzę ile mam od nowości średniej bo "1" nigdy nie resetuję.

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, karibox1 napisał:

nie zgadza się info o zamuleniu dizla. To nieprawda. Poza tym ile pali ci ta benzyna?

Rozumiem, ale mówię o własnych odczuciach. Jeździłem nim zaraz po 1,33 160 KM (wysiadłem z jednego wsiadłem do drugiego). Jeździłem też prawie rok autem z CVT więc wiem jak działa i jak się nią operuje.  (doradzam wyciąganie wniosków o CVT po jeździe testowej 15 minut - są zdecydowanie wypaczone) Wnioski były jak wyżej. Na papierze ten dizel wyrywa, i z takim nastawieniem wsiadałem, ale już Pan z salonu mnie uspokoił, żebym się za bardzo nie nastawiał no i tak właśnie było, bez szału jak na dizla i głośno.

Dlatego wybrałem benzynkę i więcej niż nie żałuję. Zużycie paliwa jak pisałem nie jest dla mnie w ogóle istotne (dlatego go na pamięć nie znam). Jakby był wybór wziąłbym większy silnik ale jest jak jest.

Z tym motorem auto nie jest zawalidrogą choć z pewnością to nie wyścigówka :) No i w trybie ECO nie da się jechać, jazda jak na ręcznym :) Czasem mi się włączy zamiast SS, ale szybko odklikuję. 

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mówimy o .elastyczności i wygodzie wyprzedzania, czy w ogóle jazdy to niestety ale 1.75 jest lepszy od benzyny, jedynie to jest moc w nim ze startu zatrzymanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, karibox1 napisał:

jeśli mówimy o .elastyczności i wygodzie wyprzedzania, czy w ogóle jazdy to niestety ale 1.75 jest lepszy od benzyny, jedynie to jest moc w nim ze startu zatrzymanego.

Tak z ciekawości jeździłeś 1,3 160 KM?

Aha moje średnie zużycie paliwa na 1000 km (od nowości) to 9,6l. W QQ 1.2 miałem 8,6. Tak jak pisałem ok 1 litr różnicy tak się wydaje. To średnia od nowości w tym głównie dojazdy miastem na trasie 1,5km.

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze kazda sroka swoj ogonek chwali.  ;)Przeciez to sa subiektywne odczucie w wiekszosci a probujecie udowadniac, ze to sa jedyne sluszne spostrzezenia az przykro sie tego czyta. Dajcie na luz bo troszke zalatuje "zenua"

Dla mnie dzisiejsze automaty sa troszke za wolne ale na dole bo podczas jazdy juz w DSG jest OK - da sie zyc, ale to nie oznacza ze powinni je wycofac itd ... 

Jesli by byla skrzynka np. DSG  z napedem 4x4 i diesel'em to bym moze sie powaznie zastanowil (zalezne juz od ceny koncowej) a tak bralem manuala z 1.6 4x4 bo dla mnie wydawal sie kompromisem w tym aucie. Kazdy powinien przejechac sie roznymi autami (wersje silnikowe i skrzynki) zeby wybrac odpowiedni dla siebie - gdybym opieral sie na tych opiniach to chyba jezdzil bym autobusem do pracy.   :)  Luzik Panowie (albo Panie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko nikt się nie napina. Ja jeździłem oboma dlatego mam jakieś tam porównanie, oczywiście to nie jest jazda przez tydzień - wtedy dopiero się zaczyna czuć auto. Ale pierwsze wrażenie z dizla było na nie NIE a z benzynki na TAK. Reszta jest subiektywna. Choć widzę, że dalej przewija się najczęstsze stwierdzenie dot automatów, że są wolne... Nie wiem jak się to wam objawia bo ja tego "spowolnienia" nie czuję w mojej dwusprzęgłówce. Gdyby to jeszcze mówił Kubica,... A najczęściej mówią to ludzie (to ogólna uwaga do nikogo konkretnie), którzy automatem nie jeździli, ale słyszeli że są wolne ;P Zresztą była tu chyba nie tak dawno dyskusja o autach sportowych i preferencji kupujących co do rodzaju skrzyni :)

X to raczej nie rajdówka, za to komfort posiadania automatu czy to DSG czy CVT jest [dla mnie] oczywisty.  Zresztą wszyscy moi znajomi, którzy weszli w posiadanie automatu zostali już przy nim w kolejnych autach i nie chcą słyszeć o manualu, a jak ktoś podaje "swoje" argumenty "na nie" tylko się podśmiechują...

Już o tym pisałem ale przypomnę: byłem napalony na tego dizla. Nie dość, że mocniejszy (Nm) to jeszcze był tańszy w tej samej wersji (dizel bez automatu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze chodzi by ktoś kto czyta nie był wprowadzony w błąd.

Benzyna w automacie nie ma szans w porównaniu z dizlem w manualu, którym jeżdżę. Przed zakupem jeździłem i qq1.6 i 1.2 i xem 1.3.

Każdy kto mnie zna wie, że mam takie możliwości od ręki. Sądzę, że do 100 też benzyna w automacie nie da rady dizlowi. A co dopiero w elastyczności na trasie. Nie chwalę swojego ogonka. Xtraile teraz nie mają charakteru. Dlatego tak długo jeździłem t30 benzyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos pracuje w przetworni ryb to juz ich nie czuje.

Jesli ktos jezdzi caly czas automatem to nie czuje potrzeby manuala bo automat jest wygodny, nie trzeba machac "wajha" i z dodatkowymi asystentami moze wiecej ale ...

No wlasnie to ale, ja nie napisalem ze manual jest "the best" i automat ma sie schowac - nadinterpretacja

Ja uwazam (subiektywnie), ze automaty na "dole" sa wolniejsze a szczegolnie jesi chodzi o auta "dla ludu" dostepne cenowo a nie premium.

W "X" czy Misku a nawet w Toyocie to jest wolniejsze niz manual. W Skodzie Kodiaq mialem DSG i tez niestety odczucia podobne, moze nie bylo "gumy" jak to ma miejsce w bezstopniowych ale wolny wydawal sie na dole.

Tyle w temacie. Kazdy musi sie przejechac i sam ocenic czy mu to przeszkadza czy raczej bez znaczenia i tyle.

Podczas jazdy automat jest wg mnie lepszy zreszta jak i w miescie w korkach ale wlaczanie sie do ruchu gdy jest "malo miejsca" to jednak wole manual - subiektywna ocena.

Tak, nie jezdze automatem na codzien i nie jestem tym, ktory gdzies przeczytal czy uslyszal, ze automaty sa wolne etc... jak to sugerujesz @Smakor 

Nie jestem "ortodoksem" manuala ale tez nie bede fanatykiem automatu bo niby jest naj i nie wyobrazam sobie zycia bez automatu ...

Kazde rozwiazanie ma "walety i zady" ale zdaje sie, ze niektorzy widza tylko zalety albo same wady  ;)

Te bezstopniowe maja dla mnie, jeszcze jedna (na dzen dzisiejszy) wade - wysokie obroty. Moze to sie zmieni ale poki co caly czas silnik kreca dosyc wysoko

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przede zakupem nie miałem okazji przejechania się dizel w manualu - więc nie mogłem normalnie poczuć tego silnika (skrzyni cvt bardzo to przysłania). Może stąd moje odczucia, że zamulał. jak pisałem na papierze powinien wymiatać (ma sporo więcej Nm, więc elastyczność i zrywność powinien mieć większą). Przy zakupie miałem do wyboru dizla z manualem i DCT i po namysłach zdecydowałem, że wolę automat jednak. A do szybkiego ruszania (włączania się) najbardziej nadaje się chyba CVT. Ogólnie ta skrzynia potrafi dać maxa z silnika w każdym  momencie. W Corolli było to odczuwalne tak jakbyś miał dużo mocniejszy silnik niż był naprawdę. Beznzyna w manualu 132 KM zamulała a w CVT rakieta. Pewnie dlatego, że w manualu nie jeździ się pomiędzy 3 a 4,5 rpm a CVT tak jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2020 o 13:14, Smakor napisał:

Tak z ciekawości jeździłeś 1,3 160 KM?

Aha moje średnie zużycie paliwa na 1000 km (od nowości) to 9,6l. W QQ 1.2 miałem 8,6. Tak jak pisałem ok 1 litr różnicy tak się wydaje. To średnia od nowości w tym głównie dojazdy miastem na trasie 1,5km.

Dzięki za podzielenie się opinią, co do spalania ja mam średnią w 2.0 Diesel manual - 8,8 L także jak będę się mieścił w 10 przy benzynie to tragedii niema.

Tak jak pisałem nie chcę już manuala bo po ostatnim wyjeździe wakacyjnym do Cro i postaniu w korkach  myślałem że lewa noga mi odpadnie a że miałem okazję w ostatnim czasie przejechać ok 1000 km autem a automatem (tak na marginesie Corolla z CVT) stwierdzam że teraz już tylko auto w automacie. Poza tym diesel który teraz zajeżdżam jest strasznie głośny lub buda jest słabo wyciszona, wcześniej miałem diesla jeszcze stare 1.9 w Scenicu III i było o niebo ciszej. Robię średnio rocznie 30kkm i komfort jazdy jest u mnie na 1szym miejscu.

Czekam teraz na ofertę z Nissana zobaczymy jak się popiszą tym razem.

Pozdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna przesada, że o niebo ciszej. Akurat znam 2.0dci z laguny i t31 i jest to przesadzone twierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...