KrzysiekB Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 (edytowane) Witam, Próbowałem podłączyć się pod temat nissana primery p12 na tym forum ( nic innego nie znalazłem ) z miernym skutkiem, więc postanowiłem założyć temat w odpowiednim modelowo miejscu. Nissan Note 1.6 2006 PB + LPG wyskakuje P0304 (wypadanie zapłonu na 4-tym cylindrze). Pojawia się zarówno na benzynie jak i na gazie (Na benzynie jest rzadziej). Instalacja BRC z dodatkową lubryfikacją. Nie zauważam żadnych różnic w pracy silnika. Może z rury po zagrzaniu silnika tak trochę dziwnie pierdzi. Wydaje mi się że błąd zaczął się pojawiać po wymianie świec i czyszczeniu przepustnicy + dolot + regulacja. Świece, jak i inne prace, dobrane do tego silnika przez poleconego gazownika, zamiana cewek miejscami i nadal to samo. Błąd zapala się losowo. Czasem po 2 dniach czasem po 5. Sam nie gaśnie, jest resetowany. Wydaje się że na trasie jest to rzadziej. Z tego co udało mi się znaleźć w internecie wynika że bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie. Może ktoś może podpowiedzieć coś mniej inwazyjnego. Albo w jakiej kolejności wykonywać naprawy: 1. może jakiś kabelek przebija ? 2. Kompresja i regulacja luzów zaworowych ? 3. Przegląd zaworów pod kątem uszkodzeń = zdjęcie głowicy, czy można to jakoś podglądnąć jakimś endoskopem ? Może to być jeszcze jakaś pierdoła którą przeoczyłem ( Związana z czyszczeniem przepustnicy ? ) ?? Wszelkie podpowiedzi byłyby mile widziane. Czy możecie polecić jakiegoś dobrego "Notesowego" mechanika który mógłby się podjąć dalszej diagnostyki w Trójmieście ? Update: Po odłączeniu akumulatora na jakiś czas i odpaleniu na jałowym po podłączeniu ponownie ( w celu "samoregulacji" ) błąd p0304 się już nie zapala.Za to mam p0300 ( Random/Multiple missfire ). Wydaje się zatem ze nie jest to problem z cylindrem 4 a bardziej globalny. Jest to nadal na benzynie i na gazie. Jednak nadal jest p0304. P0300 wpadło tylko raz i się nie powtórzyło. Z góry bardzo dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam Edytowane 8 Września 2019 przez KrzysiekB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 To dalej wypadanie zapłonu.........przepustnica jak była czyszczona to była dokładnie oglądana?? Nie ma "schodka" gdzie klapka dochodzi? Bo jak był nagar to było OK, teraz może coś przepuszczać. Te przepustnice są bardzo wrażliwe na wszelką ingerencję. Albo zawory od zagazowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB Opublikowano 8 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 W dniu 3.09.2019 o 21:05, M@reS napisał: To dalej wypadanie zapłonu.........przepustnica jak była czyszczona to była dokładnie oglądana?? Nie ma "schodka" gdzie klapka dochodzi? Bo jak był nagar to było OK, teraz może coś przepuszczać. Te przepustnice są bardzo wrażliwe na wszelką ingerencję. Albo zawory od zagazowania. Czy były dokładnie oglądane nie wiem. Podobno "powinno być wszystko ok" Poprawka. wysypuje się nadal p0304 ( p0300 było jednorazowe ). Z tym schodkiem się dopytam. Zawory wyjdą na badaniu kompresji ? Dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB Opublikowano 22 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Obawiam się że jest to związane z nie trzymaniem kompresji na 4 cylindrze.. auto zostawiam u mechanika na 2 tygodnie, szykuje się remont góry. Podejrzenie, wypalony/e zawór/zawory. Dam znać jak będę wiedział już wszystko co i jak. Przy okazji zrzucimy dół i sprawdzimy panewki. Trzymajcie kciuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 23 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 To już kolejny chyba podobny przypadek przy zagazowanym silniku 1600. Niestety, to kolejne potwierdzenie i przypuszczenie, że ten silnik słabo nadaje się od gazu .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 23 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 Ale to że słaby do zagazowania to pisali użytkownicy już dawno. Rosjanie od dawna na forach odradzają gazowania Notków 1.6. Zresztą te silniki ta mało palą, że inwestowanie w gaz zwraca się bardzo długo :(. Czy to się opłaca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 23 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 Moja jednostka ma już prawie 200 000 km. I jedyne w co muszę teraz zainwestować to łapanie rdzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 23 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 Zagazowany?? chyba nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 24 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2019 15 godzin temu, M@reS napisał: Zagazowany?? chyba nie Oczywiście, że nie Czysta benzyna i olej wymieniany co 10-11 tys km Wciąż syntetyk. Ubytki oleju bardzo różnie. Ostatnie 11 tys km absolutnie bez dolewania, poprzednie 10 tys km dolałem chyba ze 3 setki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 24 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2019 Kijowo założona i wyregulowana instalacja każdy silnik zarżnie, a jak się ma auto z ręczną regulacją zaworów to nawet na benzynie trzeba tego pilnować (a na gazie tym bardziej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 Kiedyś gdzieś widziałem ranking silników pod względem współpracy z LPG. Benzynówki Nissana 1.4 i 1.6 były tam wskazywane jako ryzykowne do gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejlodz Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Też mam 1.6 z lpg, narazie jeździ, ale zobaczymy jak długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB Opublikowano 12 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 Sytuacja rozwiązała się następująco: brak kompresji na 4 cylindrze, nierówna kompresja na pozostałych. szlifowanie zaworów + wymiana wylotowych, szlif głowicy wymiana uszczelniaczy, uszczelek, regulacja luzów zaworowych, wymiana oleju i filtrów. Przy okazji kontrola dołu + łańcuch i takie tam. Generalnie remont góry silnika. Koszt całkowity 3800zł. W poniedziałek odbieram auto. Pozostaje jeszcze wizyta u gazownika w celi zestrojenia i wymiany filtrów. I obserwacja jak to teraz działa. Dziękuję wszystkim za pomoc w ustaleniu przyczyny. Niestety nie miałem szczęścia... Ale co począć. Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_wlkp Opublikowano 3 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2019 Odnośnie kodów błędów. Używał ktoś Yanosik connect w Note ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcintju Opublikowano 3 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2019 W dniu 3.09.2019 o 17:30, KrzysiekB napisał: Instalacja BRC z dodatkową lubryfikacją. Potwierdza to tezę że nie pomoże woda święcona jak jest instalacja z D... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.