Exter Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 (edytowane) Witam szanownych użytkowników Mam problem z moim Qashqaiem 2.0 dci. Otóż klimatyzacja po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestaje chłodzić a w zasadzie powietrze z kratek wydobywa się w zbyt małej ilości. Po wyłączeniu sprężarki przyciskiem na panelu sterowania klimatronika i ponownym jej włączeniu po pewnym czasie, przepływ powietrza w kratkach jest normalny i klima chłodzi poprawnie. Na postoju zaszrania się czasami przewód niskociśnieniowy a po wyłączeniu auta po pewnym czasie pod nim zostaje duża kałuża wody z klimy. W celu usunięcia usterki wymieniłem w zeszłym roku zawór rozprężny w układzie klimatyzacji na m-ki Thermotec co częściowo rozwiązało problem gdyż teraz powietrze w kratkach blokowane jest w mniejszym stopniu a zbyt ciepło w aucie staje się po dłuższym przejechanym odcinku niż poprzednio. Człowiek z firmy zajmującej się serwisem klimy powiedział mi, że to wina zaworu rozprężnego, i że przypuszczalnie ten wymieniony też źle pracuje. Jednak przy pomiarze ciśnień stwierdził, iż jest trochę za wysokie ciśnienie HP i trochę za niskie ciśnienie LP. Pytania do Was, gdyż nie chcę ponownie inwestować w zawór rozprężny bez upewnienia się jak to działa. 1. Na jakich ciśnieniach HP i LP pracuje klima w Qashqai +2 2.0 dci 2. Czy zbyt wysokie ciśnienie HP może powodować obmarzanie parownika przy sprawnym zaworze rozprężnym 3. Czy przyczyną obmarzania może być także źle działający presostat? 4. Przy około jakiej temperaturze (przy jakim ciśnieniu czynnika HP) załącza się u Was drugi bieg wentylatora w tych modelach Qashqaia? 5. Czy można jakoś podejrzeć w trybie serwisowym klimatronika jakie ciśnienie odczytuje w danej chwili presostat? Edytowane 4 Września 2019 przez Exter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Miałem to samo,uszkodzony czujnik temperatury na parowniku,lub uszkodzona uszczelka parownika. Sprawę załatwił serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exter Opublikowano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 (edytowane) 3 godziny temu, JACKO29 napisał: Miałem to samo,uszkodzony czujnik temperatury na parowniku,lub uszkodzona uszczelka parownika. Sprawę załatwił serwis. Czujnik temperatury u mnie działa. Jego wskazania można podejrzeć w trybie serwisowym panelu sterowania klimatyzacją i te wskazania wchodzą po pewnym czasie na temperatury ujemne, np. -3 st C. Ponadto podłączyłem do wtyczki czujnika potencjometr symulując sterowaniu klimatyzacji temperatury ujemne i dodatnie. Po tych eksperymentach doszedłem do wniosku, że sam czujnik parownika nie ma wypływu na załączanie się kompresora. Chyba, że sterownik bierze jeszcze pod uwagę czas w jakim następują zmiany temperatury, ale nie sądzę. Zmiany wartości na potencjometrze miały tylko wpływ na otwieranie się klapek mieszających powietrze. Ponadto z instrukcji klimy wynika, że załączanie kompresora następuje na podstawie pomiarów z czujnika temperatury zewnętrznej i czujnika parownika: "Low Temperature Protection Control Auto amp. will turn compressor ON or OFF as determined by a signal detected by OAT sensor and intake sensor. When ambient temperature is higher than −2°C (23°F), the compressor turns ON. The compressor turns OFF when ambient temperature is lower than −5°C (28°F)." A o której uszczelce JACKO29 piszesz? Edytowane 4 Września 2019 przez Exter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Nie chodzi mi o czujnik temperatury,prawdopodobnie na parowniku jest czujnik przeciw zamrożeniowy.Jeżeli on nie działa ,zamarza cała instalacja.Tak samo dzieje się jak rozszczelni się obudowa (uszczelka parownika,czujnik głupieje i instalacja zamarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exter Opublikowano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Pisząc powyżej czujnik temperatury miałem na myśli czujnik temperatury parownika czyli "intake sensor" i z moich doświadczeń wynika, że on nie spełnia funkcji przeciwoblodzeniowej parownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Nie wiem dokładnie jak się zwie,tak mi tłumaczyli w serwisie.Miałem na gwarancji,więc wymienili i czujniki uszczelkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniekp Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Kolego Exter czy udało Ci się rozwiązać problem z zamarzaniem klimatyzacji.Podobnie jak Ty mam problem z zamarzaniem i nikt nie umie go opanować.Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Czujnik przeciwzamrożeniowy parownika został sprawdzony, ewentualnie wymieniony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniekp Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Kolego cezzar1 sam sprawdzałem w trybie diagnostycznym na panelu klimy i teoretycznie wskazania czujnika były poprawne,potem oddałem auto do tzw fachowców i niestety dalej problem, więc usiłuje sam ogarnąć temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exter Opublikowano 29 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 W dniu 10.02.2020 o 20:26, heniekp napisał: Kolego Exter czy udało Ci się rozwiązać problem z zamarzaniem klimatyzacji.Podobnie jak Ty mam problem z zamarzaniem i nikt nie umie go opanować.Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Dzisiaj wymieniłem skraplacz gdyż był porządnie zapchany po awarii intercoolera, osuszacz i czujnik ciśnienia. Takie spostrzeżenie - po odessaniu czynnika i załączeniu klimy wentylator uruchamia się, tylko kompresor nie załącza. Tak więc prawdopodobnie jak powyżej pisałem przy regulacji potencjometrem czujnika parownika odłącza kompresor przy symulowanej temperaturze -5 a załącza przy -2. Funkcji przeciwoblodzeniowej ten układ nie spełnia. W najbliższych dniach napełnię klimę i się okaże czy pomogło. Zauważyłem jeszcze, że czujnik ciśnienia jaki u mnie był to nr OEM 42CP8-11 i o takim samym oznaczeniu wstawiłem teraz inny używany. Według serwisu tam przychodzi czujnik o oznaczeniu OEM 92136-JD20A (cena ponad 600zł i trudno dostępny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniekp Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 Kolego Exter mój problem udało się rozwiązać.W końcu trafiłem na ludzi co dali radę.Wcześniej wymieniłem panel sterujący (zbędnie) bo komputer się nie mógł połączyć,czujnik temp.parownika(bez efektu),jak się okazało uszkodzony był zawór sterujący w sprężarce.Prawdopodobnie ktoś nabił zbyt dużo oleju do układu co zapchało osuszacz i w wyniku tego zawór uległ uszkodzeniu (wręcz została stopiona jego część).Po wymianie osuszacza i tego zaworu w sprężarce klima śmiga aż miło.Moja sprężarka to Calsonic i z tego co wiem to w Renault jest taka sama jak w Qashqaiu tyle że duuużo tańsza.Być może u Ciebie również uległ uszkodzeniu.Mam nadzieję,że uda Ci się rozwiązać problem i będziesz mógł przyjemnie podróżować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exter Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 W dniu 30.07.2020 o 20:41, heniekp napisał: Kolego Exter mój problem udało się rozwiązać.W końcu trafiłem na ludzi co dali radę.Wcześniej wymieniłem panel sterujący (zbędnie) bo komputer się nie mógł połączyć,czujnik temp.parownika(bez efektu),jak się okazało uszkodzony był zawór sterujący w sprężarce.Prawdopodobnie ktoś nabił zbyt dużo oleju do układu co zapchało osuszacz i w wyniku tego zawór uległ uszkodzeniu (wręcz została stopiona jego część).Po wymianie osuszacza i tego zaworu w sprężarce klima śmiga aż miło.Moja sprężarka to Calsonic i z tego co wiem to w Renault jest taka sama jak w Qashqaiu tyle że duuużo tańsza.Być może u Ciebie również uległ uszkodzeniu.Mam nadzieję,że uda Ci się rozwiązać problem i będziesz mógł przyjemnie podróżować. Nie wiem czy u mnie jest ten zawór. Moja sprężarka posiada sprzęgło i podłączona jest chyba 2 żyłowym przewodem. Są różnego typu sprężarki sterowane sprzęgłem i/lub zaworem. Kojarzysz ilu żyłowym przewodem podłączona jest Twoja sprężarka? U mnie po nabiciu czynnika z kratki wylatuje powietrze o temperaturze od 2,2 do 3,5 stopnia na biegu jałowym. Nie testowałem jeszcze czy przemarza przy dłuższej jeździe ale widziałem że rurka niskiego ciśnienia przy wyjściu z parownika na przemian lekko szroniła i rozmarzała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.