Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej w skrzyni murano z52


eden79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy wymieniał  już  ktoś olej w skrzyni murano z52. Oryginalny nissana to ns-3 .Mam pytanie czy można zalać  ns-3 Ravenol. Jeżeli tak to jaką wymianę zastosować ? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.  Olej ten spełnia wymagania Jatco.

Sposób wymiany jest JEDEN - przelewowy (tzw. dynamiczny).

Zasada jest prosta wylewamy CAŁY olej że skrzyni.

Wylanie połowy jest bez sensu. To jakby wylać połowę starego oleju z silnika, dolewając nowego!

To nie wymiana a dolewka!

Sprawdź, czy musisz wymieniać ten olej.

Pozdrawiam. wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniałem jako prowadzący tą akcję w aucie kolegi 2015 z52 olej zgodnie z procedurą producenta i serwisową. Nie byla to pierwsza moja zmiana w jatco cvt8 (mam tez ta skrzynie w Pathu), wiec zajrzalem tylko do serwisowki czy nic sie nie zmienilo dla Murano. 

auto ma nalatane 70tyś mil., sami zmienialiśmy bo serwisy drogo kasują, w tej chwili to 400$ i nie wiadomo czy wykonują całą procedurę, do tego jak dorzucisz zmiana w przekładniach to juz masz ok. 700$

zacznij od nabycia interfejsu (5$) i programu cvtz50(5$) 

potem kontrola wycieków z CVT

wg. odczytu pogorszenia stanu oleju Murano miało zużycie oleju na poziomie 40tyś jednostek, stan oleju był wizualnie dobry,  generalnie olej mógłby jeszcze pozostać, ale pracowało trochę w cięższych warunkach (holowało skuter wodny), oraz zaliczyło góry Colorado , czy upału Florydy, wiec zgodnie z zaleceniami producenta powinno być zmienione ok. 60tyś mil, inna sprawa, że auto ma pozostać jeszcze parę lat (kredytu mu zostało 4 lata), więc należało zmienić, sprawdzić poziom. 

Auto musi być wypoziomowane

Na początku odczytaj z z programu cvtz50 stan pogorszenia oleju oraz liczba godzin przepracowanych na silniku. Ta liczba określająca stan pogorszenia oleju, jest wartością głupawą, nic nie świadczy, jest to wartość orientacyjna.

olej tylko specyfikacja ns-3, każdy olej spełniający tą specyfikację się nadaje,

my kupiliśmy oryginalny ns-3, ja uznaję, że w autach młodych zalewam oryginalny olej i cześci OE, w starszych lecę po zamiennikach. 

W skrócie, procedura opiera na spuszczeniu z miski oleju i ponownym jego wlaniu przy odpowiedniej temperaturze, procedurę tą się 3 razy powtarza, międzyczasie przerzuca się biegi (P R N D po 5 sekund) 

kazda zmiana, to 3 litry (3 1/8qt) oleju, czyli 3x3litry + 1 litr na koniec jako kontrolny  = 10litry lub 10qt. + nowa podkładka miedziana i oring gumowy

Masz najnowsza cvt8 , nie masz tam bagnetu wiec kontrola poziomu jest otworem przelewowym na podstawie strumienia ściekającego. 

Jeśli się zdecydujesz opisze Ci dokładnie całą procedurę. 

od razu zmienialiśmy w transfer case i differential gear, 1 litr na wszystko 75W90.

całość 10x ns-3, 1 x amsoil 75W90, - kosztowało niecałe 200$, interfejs był mój oraz podkładka moja , bo jak kupowałem ostatnim razem to było ich 10 lub 12 

wg. właściciela poprawiła się trochę jakość działania CVT, jakby taka szybsza, bardziej ostra.. 

 

  

 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze raz i dziękuję  za zainteresowanie .

A co w sytuacji gdy po sprawdzeniu stanu oleju dużo go brakuje?

U mnie sytuacja wygląda tak ,że kupiłem samochód z przebiegiem 28 tys. km w grudniu 2018 roku. Od pewnego czasu zaczęło lekko szarpać skrzynią przy niskich obrotach silnika , a teraz coraz bardziej (mam obecnie 55 tys. km) Zamówiłem  z USA bagnet do pomiaru stanu oleju i okazało się  że brakuje dosyć dużo. I teraz mam pytanie czy mogę dolać  tylko oryginalny nissana ns-3 czy moģlbym dolać ns-3 ravenol. Chyba że wchodzi w grę  tylko całkowita wymiana oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Źeby było obrazowo: Jazda bez oleju jest 100 razy gorsza niż jazda na zmieszanym.

Kończy się  zazwyczaj powaźną awarią. Jazda na zmieszanym kończy się absmakiem z oszczędnościowego rozwiązania.

Jeśli to auto z tak małym przebiegiem, to ubywanie oleju jest nienormalne. Wymaga najpierw ustalenia i usunięcia przyczyny.

Następnie wg uznania. Ja bym nie oszczędzał i wymieniał całość. Oleje o tej samej specyfikacji mieszają się.

Jesteś pewny czym zalana jest skrzynia? Ma być niebieski i czysty.

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cvt8 (CVT JF017E ) nigdy nie miały bagnetu, choć kiedyś znalazłem info, ze na początku produkcji przez pare miesiecy w pathu i QX60, mogł być, nie wiem jak na początku było  w Rouge (X-trial) , Altimach, ale tam bagnet powinien być krótszy o 2cale (5.6 cm)

to nie znaczy, że nie można go tam zainstalować, tylko odpowiedni

więc nie wiem co ty masz tam za bagnet, przelanie oleju w tej skrzyni jest gorsze niż lekki niedobór, wtedy skrzynia się mocno przegrzewa, brak oleju też masakra 

w CVT8 można dodać bagnet ale są 2 długości jego do róznych CVT JF017E

w Murano długość bagnetu powinieć być 25 i 1/8 cala, a na końcu robisz podział co 10mm aż do 60mm

prawidłowa wartość to pomiedzy 14 a 22mm

UWAGA: temperatura oleju w skrzyni wtedy musi być miedzy 170 a 180 stopni F, znacząco inna niż przy sprawdzeniu przez korek przelewowy, zła temperatura zły odczyt.

Zeby odczytać prawidłową temperaturę, to albo Consul, albo wspomniany interfejs za 5$ i program cvtz50 za kolejne 5 baksy, dodatkowo sprawdzisz czy nie masz błędów

niedobór oleju bardziej przecięga zmianę niż szarpie.

szarpanie może nie być winą skrzyni, np. przepustnica, ale raz na 1000szt. te skrzyni były wadliwe i właśnie szarpały, wtedy tylko wymiana korpusu zaworów, a tak naprawdę całej skrzyni. Awarie skrzyń w Z52 są bardzo rzadkie 

więc najpierw sprawdź prawidłowy stan oleju, ew. dolej, wymiana oleju raczej  nie pomoże, jak są problemy ze skrzynią, powiem mało bez sensu wymianiać olej CVT w rocznym aucie, racje ma kolega  wkar, że lepiej jeździć na mieszanym niż wcale, auto roczne bym dolał oryginalny ns-3, nie kombinował jeszcze, na litrze żadna oszczędność, trudno też uwierzyć że w rocznym aucie zwiał Ci płyn jak nie ma wyraźnych wycieków , stawiałbym na zły pomiar.

Generalnie każda obsługa serwisowa CVT zaczyna się od obejrzenia wycieków.   

Żeby znowu sprawdzić prawidłowo wg. instrukcji przez korek przelewowy, najpierw trzeba dolać do skrzyni z pól litra oleju.

Wygląda to tak, dolewasz 0.5 litra oleju przez bagnet

auto musi być wypoziomowane.

poluzujesz korek przelewowy, ale nie odkręcasz, nie może cieknąć

odpalasz cvtz50 i jak płyn cvt osiągnie 95-113 stopnie F, to na działającym silniku odkręcasz korek i olej ma lecieć, aż do momentu jak ta strużka cieknąca osiągnie taką szerokość z milimetr, dwa, czyli taka wąska ciągła struga, czyli po to dolewasz żeby widzieć jak ta linijka wyciekająca maleje, ma lecieć nie kapać, czyli dokrecasz szybko, żeby nie dopuścić do kapania i niskiego stanu. Jak dolałeś pól litra i tylko kapie lub wcale, to zakręcasz korek, wyłączasz silnik i dolewasz kolejne pół litra, monitoring temperatury  i od nowa odkręcasz. Jak byś sprawdzał to przy wyłączonym silniku to olej będzie się walił i odczyt nie prawidłowy, zwieje Ci olej 

według mnie dopiero po tej procedurze, powinieneś sprawdzić na ile twój bagnet prawidłowo wskazuje przy odpowiedniej temperaturze.

 

 

 

 

 

Untitled.png

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dipstic.png

Co do wypoziomowania auta, żeby wskazania były prawidłowe, auto musi być w poziomie na kołach, ja to tak rozwiązałem, sprawdziłem poziomicą iż mam spadek w garażu między osiami około 3cm i zrobiłem 3cm podkładki pod koła z płyty, najeżdżam na nie i wtedy co jakiś czas sprawdzam poziom oleju w silniku, skrzyni , czy transfer case, diferential gear. Sprawdzanie na parkingu, podjazdach , garażu gdzie zawsze jest spadek na wodę jest bez sensu dla dokładnego pomiaru, tak można orientacyjnie sprawdzić olej w silniku.  Wiadomo, też ze auto ma być puste, a nie 2 worki ziemniaków w bagażniku.  

we wcześniejszych postach opisywałem już rodzaj kompatybilnego interfejsu do cvtz50, nie każdy działa....  

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2019 o 21:37, Kazik_R52 napisał:

cvt8 (CVT JF017E ) nigdy nie miały bagnetu, choć kiedyś znalazłem info, ze na początku produkcji przez pare miesiecy w pathu i QX60, mogł być, nie wiem jak na początku było  w Rouge (X-trial) , Altimach, ale tam bagnet powinien być krótszy o 2cale (5.6 cm)

to nie znaczy, że nie można go tam zainstalować, tylko odpowiedni

więc nie wiem co ty masz tam za bagnet, przelanie oleju w tej skrzyni jest gorsze niż lekki niedobór, wtedy skrzynia się mocno przegrzewa, brak oleju też masakra 

w CVT8 można dodać bagnet ale są 2 długości jego do róznych CVT JF017E

w Murano długość bagnetu powinieć być 25 i 1/8 cala, a na końcu robisz podział co 10mm aż do 60mm

prawidłowa wartość to pomiedzy 14 a 22mm

UWAGA: temperatura oleju w skrzyni wtedy musi być miedzy 170 a 180 stopni F, znacząco inna niż przy sprawdzeniu przez korek przelewowy, zła temperatura zły odczyt.

Zeby odczytać prawidłową temperaturę, to albo Consul, albo wspomniany interfejs za 5$ i program cvtz50 za kolejne 5 baksy, dodatkowo sprawdzisz czy nie masz błędów

niedobór oleju bardziej przecięga zmianę niż szarpie.

szarpanie może nie być winą skrzyni, np. przepustnica, ale raz na 1000szt. te skrzyni były wadliwe i właśnie szarpały, wtedy tylko wymiana korpusu zaworów, a tak naprawdę całej skrzyni. Awarie skrzyń w Z52 są bardzo rzadkie 

więc najpierw sprawdź prawidłowy stan oleju, ew. dolej, wymiana oleju raczej  nie pomoże, jak są problemy ze skrzynią, powiem mało bez sensu wymianiać olej CVT w rocznym aucie, racje ma kolega  wkar, że lepiej jeździć na mieszanym niż wcale, auto roczne bym dolał oryginalny ns-3, nie kombinował jeszcze, na litrze żadna oszczędność, trudno też uwierzyć że w rocznym aucie zwiał Ci płyn jak nie ma wyraźnych wycieków , stawiałbym na zły pomiar.

Generalnie każda obsługa serwisowa CVT zaczyna się od obejrzenia wycieków.   

Żeby znowu sprawdzić prawidłowo wg. instrukcji przez korek przelewowy, najpierw trzeba dolać do skrzyni z pól litra oleju.

Wygląda to tak, dolewasz 0.5 litra oleju przez bagnet

auto musi być wypoziomowane.

poluzujesz korek przelewowy, ale nie odkręcasz, nie może cieknąć

odpalasz cvtz50 i jak płyn cvt osiągnie 95-113 stopnie F, to na działającym silniku odkręcasz korek i olej ma lecieć, aż do momentu jak ta strużka cieknąca osiągnie taką szerokość z milimetr, dwa, czyli taka wąska ciągła struga, czyli po to dolewasz żeby widzieć jak ta linijka wyciekająca maleje, ma lecieć nie kapać, czyli dokrecasz szybko, żeby nie dopuścić do kapania i niskiego stanu. Jak dolałeś pól litra i tylko kapie lub wcale, to zakręcasz korek, wyłączasz silnik i dolewasz kolejne pół litra, monitoring temperatury  i od nowa odkręcasz. Jak byś sprawdzał to przy wyłączonym silniku to olej będzie się walił i odczyt nie prawidłowy, zwieje Ci olej 

według mnie dopiero po tej procedurze, powinieneś sprawdzić na ile twój bagnet prawidłowo wskazuje przy odpowiedniej temperaturze.

 

 

 

 

 

Untitled.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie odnośnie tego bagnetu bo ja według  katalogu dostałem bagnet o długości  21 3/4 cala co znacznie różni się od tego co napisałeś. Dostałem  bagnet katalogowy wg VIN Nr 31086 JA00A. 

Your CVT did not have a dipstick because the fluid is hazardous to your health and Nissan doesn't want you touching it.  They don't even want you looking at it. Fluid level is measured in your Nissan service center under certain conditions using Nissan testing equipment. This dipstick is not meant for your CVT.  Purchasing one means you will try it and either keep it if you are happy with it or throw it in the trash if you are not. Do not ask us to pay for you to return it.  We are telling you up front, it is not for your vehicle.  It *may* suite your needs but it *may* not.

Replaces your non-dipstick plug for your CVT transmission. We make no representation regarding the accuracy of the gauge.

The metal stem is 21-3/4" long.  From where it would be a flush mount to the end of the stem is 22-1/2"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz, ze kupiles dipstick do starej Altimy i wladasz do nowego Murano z inna skrzynią i Ci się olej na bagnecie nie pokazuje  tak ?  I uznales ze masz za malo oleju i dolabys ze 2 litry  ? 

Malo tego znalazles w katalogu czesci, po numerze  VIN,  parts do swego auta ktora nie istnieje ?

 

a Ty czytałeś, coś ty kupił ? This dipstick is not meant for your CVT - ten wskaźnik nie jest przeznaczony do twojej CVT  

It *may* suite your needs but it *may* not - może pasować, może nie,

a dalej, że kasy i tak Ci nie zwrócimy i nie gwarantują jakiejkolwiek dokładności i że wyrzuć go do śmieci 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo  kolego. Widzę że jesteś  fachowcem:nissan2:.

 Tylko teraz co mam zrobić  jak już ten olej dolałem. Weszło jakieś 2,5 litra. Auto lepiej jeździ i mniej szarpie ale oleju jest na pewno za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan wydal biuletyn seriwsowy NTB xxxzz, ze za duzy stan oleju doprowadza do przegrzania skrzyni i w ko sekwencji do jej uszkodzenia 

Cvtz50

Auto w poziomie

Odpowiednia temperatura 

Odkrecik korek przelewowy, zrobic wlasciwy poziom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udało mi się  ustalić  stan oleju poprzez spuszczenie. Ale to co zobaczyłem to mnie przeraziło.Mój olej ma kolor czarno ciemno zielony. Czy jest szansa że  po wymianie całkowitej oleju wszystko wróci  do normy czy będzie konieczna naprawa zaworków  albo i całej skrzyni.

 

20190925_174627.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile godzin auto ma przelatane na podatawie cvtz50 jaki jest wskaznik zuzycia oleju ? To naprawde wazne parametry. 

Tak mnej wiecej wyglada taki olej po przelataniu kilku dziesieciu tysiecy km. 

Jak bedziesz wymienial metoda ktora podalem, po 3 spuszczeniach jest  jak nowy.

Na twoje pytanie nikt Ci nie odpowie. 

Jak masz jakies watpliwosci co do zmiany to pytaj, zeby nic.nie spitolic. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o 3 spuszczeniach oleju masz na myśli 3 wymiany oleju?

A czy ten ELM 327, OBD  jak niżej z aliexpress będzie odpowiedni?

27,60 zł 20%OFF | ELM 327 V1.5 obd2 Bluetooth 2.0 4.0 dla androida/IOS PIC18F25K80 OBD OBD 2 samochodów diagnostyczne Auto skaner narzędzie easydiag obd2 skaner https://s.click.aliexpress.com/e/ncnG5TCy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna w wymiana oleju wg. serwisowki , czy 3 razy spuszczenie z miski 

Interfejs musi posoadac oryginalny chipset PIC18F25K80 .

Prawdziwa wersja 1.4, 1.5 żadne typu najnowsze 3.0

 częstotliwość oscylatora 4mhz

oraz obsługiwać komendy ATAL i ATPPS 

Takim interfejsem obsluzysz wiekszosc programow 

Pamietaj, ze interfejs z ali moze isc 2 miesiace , a drozszy za 15zl z allegro 5dni 

Dlaczego wymiany i kontrola stanu  sa tak wazne przy monitoringu temperatury ? Bo roznice miedzy zimnym a cieplym olejem moga siegac do 2cm na podzialce bagnetu. Wiec jesli sprawdzasz poziom prawidlowa metoda przez korek przelewowy  na goracym oleju,  bedzi Ci sie lał i splynie za duzo, w praktyce masz za maly poziom oleju wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W styczniu  po podpięciu do komputera wyskoczyły mi takie błędy .Co to moze oznaczać.  Od tamtego czasu przejechałem  ok 22 tys. km.

I teraz mam pytanie czy wymieniać olej i filtry i zobaczyc co bedzie się działo tylko że to są koszty.

Wchodzi w grę wymiana skrzyni bo udało mi się kupić  z przebiegiem 3 tys km.

 W takiej sytuacji co z tym zdobić  naprawiać starą  czy wymieniać na inną. .PROSZĘ  o pomoc i odpowiedź. 

 

20190122_150758.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

 

Witam ponownie.

W październiku wymieniłem w końcu skrzynię  na tą z przebiegiem 3 tyś.  km.

W skrzyni zostały  przywrócone ustawienia fabryczne .Po przebiegu ok  2 ty. km  wyskoczył  mi błąd p17f0. Z tego co czytałem  to prawdopodobnie błąd elektrozaworow skrzyni albo  skrzynia do wymiany.

W nieautoryzowany salonie nissana powiedzieli mi że skrzynia po wymianie wymaga kalibracji. Więc  zaczęli  przeprowadzać kalibrację  i na końcu okazało  się żeby  przeprowadzić  cały proces kalibracji to  potrzebne są jakieś  kody bądź  ścieżka z plikiem do pobrania której oni nie mają. No o znowu jest problem.

Na początku  zaraz po zmianie skrzyni myslałem  że jest to komputer skrzyni biegów. Wymieniłem  już  2 komputery ale błąd  dalej występuje.Podobno te komputery wymagają  wgrania nowych plików .Ale jest to nie do zdobycia w Polsce. Salon Nissan Polska mówi że to auto amerykańskie  i mają  to lekko mówiąc w d*p....

Proszę ponownie o pomoc.Znowu mam lekkie szarpnięcia na tej skrzyni i olej dosyć sciemniał.nie wiem u kogo w Polsce szukać pomocy z tym autem.

 

W dniu 27.09.2019 o 16:04, eden79 napisał:

Witam

W styczniu  po podpięciu do komputera wyskoczyły mi takie błędy .Co to moze oznaczać.  Od tamtego czasu przejechałem  ok 22 tys. km.

I teraz mam pytanie czy wymieniać olej i filtry i zobaczyc co bedzie się działo tylko że to są koszty.

Wchodzi w grę wymiana skrzyni bo udało mi się kupić  z przebiegiem 3 tys km.

 W takiej sytuacji co z tym zdobić  naprawiać starą  czy wymieniać na inną. .PROSZĘ  o pomoc i odpowiedź. 

 

20190122_150758.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...