Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pierwszy kontakt z Juke - pomocy


arrrogant
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze. Witam serdecznie. Piszę poniekąd w imieniu kogoś bliskiego, kto stał się posiadaczem nissana juke z 2011 roku z benzynowym silnikiem 1,6 117KM. Jak w temacie dziś był chwilowy mój pierwszy kontakt z tym autem. To co mnie zaniepokoiło to mrugająca kontrolka airbag na zegarach i świecąca na stałe na środku deski od poduszki pasażera. Co może być przyczyną i gdzie jej szukać? (Poduszka pasażera włączona). Kolejna rzecz. Auto pod panelem klimatyzacjima wejście USB i AUX. Podłączałem się do obu i brak jakiejkolwiek reakcji lub czegoś nie potrafię zrobić. W ustawieniach radia (model CY03G) są tylko podstawowe ustawienia i nic tam nie znalazłem o USB natomiast drugie gniazdo AUX na panelu radia działa. Z tym wiąże się kolejna, dziwna w mojej ocenie przypadłość. Mianowicie, auto ma ponoć Bluetooth ale również ie znalazłem żadnych ustawień do niego. Co więcej przyciski na kierownicy z lewej strony wydaje się, że nie działają (z prawej jest tempomat i działa ok). Przyciski po lewej nie działa ani source ani strzałki czy regulacja głośności. Jak w ogóle paruje się telefon z tym autem? Jest gdzieś ukryty moduł Bluetooth, który może nie działać i przez to padły przyciski, czy coś odłączone jest od radia? (Podświetlenie wszystkich przycisków działa więc jakieś zasilanie do nich dochodzi). Czy może jakiś bezpiecznik gdzieś sprawdzić? Przejarzałem pod maską i w kabinie i te co są, są ok. Wybaczcie, że tyle rzeczy na raz jednakże jak wspomniałem chciałbym pomóc starszej osobie a niestety nie potrafię a wiem, że sama sobie też nie poradzi. Proszę i jakiekolwiek sugestie odnośnie ww tematów. Może ktoś z Was ma manual do tego auta w PL? Będę wdzięczny. Z góry dzięki za poświęcony czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam fizycznie takiej możliwości. Mieszkam 350 km dalej. Przez tel twierdził, że wszystko działało, auto nabyte miesiąc temu ale dopiero miałem okazję je zobaczyć. Napiszcie proszę jak powinno wyglądać prawidłowe działanie USB i AUX przy tym radiu oraz zestaw głośnomówiący. Gdzie umieszczony jest moduł czy bezpieczniki do sprawdzenia. Każda sugestia ma sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USB powinno bez problemu działać, po podłączeniu pendrive'a na  ekranie monitora powinny się wyświetlić nazwy plików mp3. Bluetooth po sparowaniu telefonu z NissanConnect też powinno działać bez zarzutu, łącznie ze sterowaniem z kierownicy. Czy jest tam radio z dużym ekranem.? Też uważam, że może być coś z elektryką. Oddałbym auto do serwisu żeby zdiagnozowali przyczyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio to jakiś bardzo podstawowy model (zdjęcie w załączniku). Nie ma na nim logo Bluetooth ani w ustawieniach tak samo bez śladu podobnie jak usb ani nie ładuje ani nie odtwarza nic. Jest tylko przycisk Aux, który współpracuje z wejściem na panelu radia i to działa. Sterowanie na kierownicy po lewej stronie w ogóle nie reaguje. Z tego co znalazłem w angielskiej instrukcji to tel paruje się za pomocą tych właśnie przycisków na kierownicy. Możliwe, że sterowanie zostało odłączone a podświetlenie zostało? Czy jest w tym aucie zewnętrzny moduł Bluetooth nie wbudowany do radia i z nim połączony a jeśli tak to gdzie go szukać? A co do poduszek jakiejś pomysły? 

IMG_20190922_113353.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sądzę znajomy jest którymś właścicielem więc po twoich opisach mnie daje do myślenia to że poduszki świeca i na kierownicy nie działają przyciski co może świadczyć o jakiejś szkodzie może być że poducha poszła i ktoś zmienił kierownice z poduszką od bogatszej wersji ale ciężko wróżyć nie widząc auta, a że to auto zrobione przy współpracy z Reno słyszałem o zerwanych taśmach w kierownicach co objawiało się właśnie niedziałającymi przyciskami czy to radia czy tempomatu . Ale to wszystko domysły najlepiej auto wstawić do serwisu na diagnozę zapłacisz do 500 PLN i śpisz spokojnie albo oddajesz auto sprzedającemu bo wyjdą wady które zataił. Co do samej instrukcji poszukaj bo wiele razy była tu na forum umieszczana .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to radio nie było montowane tylko wersji  Visia,  która  to nie posiadała sterowania radiem z kierownicy? (mam taką i sterowania brak). Połączenia bluetooh też tu nie uświadczysz. 

 

Warto sprawdzić czy w  kierownicy jest w ogóle poduszka. 

Edytowane przez neq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak Bluetooth ale jest usb i aux? Dziwne to...

Czy po numerze vin odkoduję wersję? Ma automatyczną klimę, wszystkie szyby w prądzie ;-) więc nie wydaje się być najbiedniejszą wersją no i jednak podświetlenie przycisków w kierownicy działa. Czy może to mieć zwiazek z taśmą airbag? (Mruganie kontrolki i niedziałające przyciski na kierownicy). 

Edytowane przez arrrogant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty masz radio typ A - instrukcja nie podaje że ma bluetooth lub sterowanie w kierownicy oraz wyjście na pendrive i ipoda na dole. jeśli ze sterowaniem z kierownicy, to powinno być takie radio (typ B - ja miałem takie do czasu aż nie wymieniłem na stację multimedialną lub stacja multimedialna nissan z nawigacją connect. po włożeniu pendriva włączało się automatycznie mp3. bluetooth też był, bo odbieranie telefonu jest w kierownicy i na radiu. jeśli nie ma na radiu symbolu bluetooth to radio go nie ma. moim zdaniem to albo ktoś podmienił radio albo kierownicę, bardziej radio, co sugeruje złącze usb i ipod na dole. tylko z drugiej strony to chyba nie jest to takie proste, bo na 90 % wtyki do każdego radia są inne. co do kontrolki airbag nad radiem to trop prowadzi do wymienianego radia, bo żeby wyciągnąć maskownicę radia to trzeba odłączyć tą kontrolkę i jak jej nie zapniesz a włączysz zapłon to będzie wyskakiwał błąd i kontrolka na zegarach też będzie świecić. ja bym podłączył komputer i skasował błędy, każdy warsztat (w miarę porządny) ci to zrobi za 20-40 zł. co do radia to powinieneś dojść po vin. to radio które masz montowano w najtańszych wersjach bez sterowania w kierownicy. powodzenia w poszukiwaniach.

IMG_2833.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź. Według mnie kierownica jest oryginalana chociażby ze względu na przyciski od tempomatu, które działają. Nie sądzę tym samym, że ktoś byłby w stanie dołożyć fabryczne złącze usb. Pytałem o ten symbol Bluetooth i przyciski ponieważ w moim aucie moduł jest zewnętrzny (nie wbudowany w radio) i nigdzie nie uświadczysz symboli a steruje się wyłącznie z kierownicy. Radio na pewno jest oryginalne tylko pytanie czy faktycznie a jeśli tak to po co ktoś wymienił je na uboższą wersję?! Czy gdzieś po VIN jestem w stanie to zweryfikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to znaczy zewnętrzny moduł bt? tempomat będzie ci działał bo chyba był zakładany w standardzie. jak nie było bt to na kierownicy były z lewej strony zaślepki. a właściwie jaka to wersja - od visia - takie radio co masz ty - bez bt i sterowania w kierownicy i klimatyzacją manualną, acenta - radio z mojego zdjęcia z climatronikiem i sterowaniem z kierownicy i bt czy tekna - stacja z nawigacją i kamerą cofania. pamiętam, że w moim radiu rozmazywał się wyświetlacz pod wpływem temperatury i jest to ogólnie znany problem, więc może ktoś sobie wymienił. a masz kartę kodową do radia z kodem?

Edytowane przez Yonex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety karty brak. Sądząc po pozostałym wyposażeniu nie sądzę żeby to była podstawowa wersja (wygląda na to, że to albo acenta lub tekna)  i coraz bardziej skłaniam się ku kolegi tezie, że ktoś wymienił radio. Pytanie tylko jakie było poprzednio pozostaje bez odpowiedzi. Pisząc o zewnętrznym module Bluetooth miałem na myśli inne, moje auto (mazda 6) gdzie moduł Bluetooth jest ukryty za schowkiem. Myślałem, że może nissan ma podobny patent. Najprościej byłoby odkodować vin i rozwiać wątpliwości, tylko nie wiem gdzie. Może okazać się,  że jest i kamera cofania (bo zwykłych czujników brak a pewnie w acenta były) tylko to wszystko nie działa bo nie ma prawidłowego radia i w rzeczywistości jest to tekna.

Edytowane przez arrrogant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widząc podane przez ciebie informacje wszystko wskazuje, że jest to podstawowa wersja Visia i nie ma co liczyć na dodatkowe opcje. Proponuję udać się do najbliższego delerea Nissana i za sto  kilkadziesiąt złotych powiedzą wszystko o samochodzie i jego historii. Osobiści uważam, że taki wywiad o aucie powinno się zrobić przed jego zakupem. Wtedy wiadomo co się kupuje. Natomiast jeżeli chodzi o multimedia to najprostszym rozwiązaniem jest zakup chińskiej stacji multimedialnej z Navj BT możliwością połączenia kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak zrobiłem jak napisał Czech - stacja gms 6707 - sterowanie z kierownicy, nawigacja, bt i kamera cofania zamontowana obok przycisku otwierania bagażnika - i to chyba najlepsza alternatywa - lepsza chyba niż oryginalne radio z nawigacją nissan connect (drogie aktualizacje).

IMG_20190820_131138.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, arrrogant napisał:

bo zwykłych czujników brak a pewnie w acenta były

Nie było w żadnej wersji. 

Były akcesoryjne czujniki przednie, lub przednie/tylne - ale to trzeba było osobno zamówić i zlecić ASO zamontowanie,  w fabrycznej kompletacji nie było czujników.

21 minut temu, Yonex napisał:

radio z nawigacją nissan connect (drogie aktualizacje)

Akurat cena aktualizacji to tutaj najmniejszy problem - bardziej zniechęca wątpliwa jakość map i algorytmu wyznaczania tras. Mam zainstalowane najświeższe mapy, ale do nawigowania używam komórki, bo nawet jeśli na ostatnich mapach Nissana uwzględniono już drogi wybudowane np. dwa lata temu, to nie uwzględniono na przykład tego, że niektóre z nich są jednokierunkowe. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę miał taką sposobność to na pewno to zrobię. Wątpię aby w podstawowej wersji była automatyczna klima, usb i aux. Obstawiam średnią bo raczej nie najwyższą. Dziękuję za wszystkie sugestie.  

P.s. ja również uważam, że takie rzeczy powinno się weryfikować przed kupnemi jestem zdania, że ten wybór co do konkretnego egzemplarza był może trochę pochopny ale jak już wspomniałem to nie moje auto i nie mi to oceniać. Próbuję jedynie przy Waszej pomocy sam pomóc. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę miał taką sposobność to na pewno to zrobię. Wątpię aby w podstawowej wersji była automatyczna klima, usb i aux. Obstawiam średnią bo raczej nie najwyższą. Dziękuję za wszystkie sugestie.  

P.s. ja również uważam, że takie rzeczy powinno się weryfikować przed kupnemi jestem zdania, że ten wybór co do konkretnego egzemplarza był może trochę pochopny ale jak już wspomniałem to nie moje auto i nie mi to oceniać. Próbuję jedynie przy Waszej pomocy sam pomóc. ;-)

Wracając do tematu radia. Proszę Was jeszcze o potwierdzenie czy tego typu radio da radę zastąpić to które aktualnie znajduje się w aucie? Chodzi mi o "sprzężenie" go z wejściem USB/AUX oraz sterowaniem na kierownicy (nigdzie nie widać przycisku AUX)?image;s=516x361;r=90Co prawda pochodzi z modelu Qashqai, ale ma zmieniarkę i Bluetooth więc to co potrzeba. Pytanie tylko czy da się je spasować z Juke? 

image;s=516x361;r=270

A może lepszym rozwiązaniem byłoby takie jak to?

image;s=516x361image;s=516x361

Edytowane przez arrrogant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎09‎-‎29 o 11:06, Yonex napisał:

ja tak zrobiłem jak napisał Czech - stacja gms 6707 - sterowanie z kierownicy, nawigacja, bt i kamera cofania zamontowana obok przycisku otwierania bagażnika - i to chyba najlepsza alternatywa - lepsza chyba niż oryginalne radio z nawigacją nissan connect (drogie aktualizacje).

IMG_20190820_131138.jpg

Witam,czy dużo problemu z wymianem radia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  1. demontaż panelu klimatyzacji - odłączasz przewód;
  2. demontaż panelu nawiewów (chyba 2 lub 4 wkręty) - trzeba odłączyć kontrolkę poduszki pasażera - nie włączać zapłonu bo będzie błąd poduszki;
  3. odkręcić 4 wkręty ze stalową ramką radia;
  4. wyjąć radio i odłączyć przewody;
  5. do nowej stacji dokręcasz stalowy uchwyt z oryginalnego radia, podłączasz przewody + moduł do sterowania z kierownicy + dolny przewód USB (jeśli chcesz mieć na dole usb - trzeba dokupić);
  6. montujesz antenę nawigacji i podłączasz do stacji (jest z mocnym magnesem - ja przymocowałem do stalowej rozpórki i zaciągnąłem 2 x trytką);
  7. przykręcasz stację - zakładasz ramkę dystansową (do konkretnego modelu auta) - podłączasz kontrolkę airbag - przykręcasz panel nawiewu - podłączasz przewód i wciskasz panel klimatyzacji;
  8. montaż kamery zleciłem w zakładzie - za dużo rozbierania plastików i ciągnięcia przewodów (być może wykorzystali oryginalną instalację - jeśli jest) - 250 zł. z kamerą.
Edytowane przez Yonex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny opis. :-) Prośba jeszcze o podpowiedź czy takie radio będzie współpracować z seryjnym wejściem USB i AUX w Juke? Widzę tylko przycisk AUC więc obawiam się o obsługę USB.image;s=510x700

Bo to że ma Bluetooth i współpracuje ze sterowaniem z kierownicy to chyba oczywistość. Może ktoś z kolegów używa takiego cuda w Juke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...