Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony/koła zimowe 225/45/R19


be_rcik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

moja małżonka jeździ od kilku miesięcy QQ w wersji Tecna z oponami 225/45/19. Profil opon w zasadzie to jedyna zaobserwowana wada tego samochodu.

Zima idzie, mam zagwozdkę. Czy .....

kupować opony zimowe? Niski profil jakoś mi do zimówek nie pasuje, a jazda będzie głównie w mieście. W góry nim nie pojedziemy.

Czy kupić koła np 17 lub 18. Oczywiści tu mi się koszt nie podoba da samej jazdy po mieście.

No i jeśli kupię opony R19 to czy macie doświadczenia co przy takim profilu się sprawdza, jaki model?

Pozdrawiam

Robert 

PS. Przepraszam jak było, ale nie dokopałem się tego problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 calowe  koła wg mnie mają tylko 2 wady. Opony są sporo droższe od 16, 17 i dają mnieszy komfort przez niski profil (opona jest twardsza) Ale za to o wiele lepiej wyglądają na kaszce no i alusy nie rdzewieją przez sól i wodę ;)

U siebie na zime mam 16/65/215, jak jeżdżą jeszcze nie wiem bo na ten sezon kupiłem nowe zetexy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

Mialem Kaske 2011 rok i po kilku latach jej uzytkowania na profilu 18cali  oszacowalem ze lepszy profil 16 plus bardzo ladna alufelga, moze czarna,  piecioramienna? 

Dlaczego? 

- poza walorami estetycznymi

- walorami jezdnymi (wchodzenie w 160km/h w zakrety) to same 

Wady:

- efekt twardrego zawieszenia (niski profil opony) wiec nieco czuc wyboje a mieszkam w lesie

- z racji ze guma nie amortyzuje to drgania w zawieszenie ida (kosmiczne zuzycie zawieszenia, laczniki, wahacze) 

- na szutrach i dolkach jedzie sie jak wozem drabiniastym (kolysze na boki) 

- jak zauwazyles strasznie drogie opony 

 

Podsumowujac, 

Jezdzilem dotad na kolach 18 latem i 16 zima i wole na lato 16 a obecnie mam juz Kaske z 2014r na alu 19.

Teraz, na urlopie 19 sie sprawdzaja - jestem w Grecji za mna dystans 2800km Po autostradach jazda na 19 to duza przyjemnosc.. jednak moje okolice i Kampinoski Park Narodowy to udreka. 

Wybieram praktycznosc i ekonomie na kolejne lato wybieram 16.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli 80% życia spędzasz w terenie,to 18 i 19 do tego się nie nadają.Pomyśl o 17,może taka drastyczna zmiana na 16 tki nie byłaby potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w lato ujeżdżam 18" na fabrycznych polerowanych felgach a zimą 16" na grafitowych alu.

To w/g mnie idealne rozwiązanie.

Latem nie ma przesadnie niskiego profilu, który daje znać o najmniejszej nierówności jak to jest na 19" a zimą i tak na trzymanie na zakrętach bym nie liczył a 16" idealnie tłumi poprzeczne nierówności a i na krawężnik wjechać można bez najmniejszych obaw o felgę i oponę. A kawał mięcha w postaci dużej ilości gumy wyglada nawet ciut offroadowo... tak z przymrużeniem oka.

:-)

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MirekCC napisał:

Ja w lato ujeżdżam 18" na fabrycznych polerowanych felgach a zimą 16" na grafitowych alu.

To w/g mnie idealne rozwiązanie.

Latem nie ma przesadnie niskiego profilu, który daje znać o najmniejszej nierówności jak to jest na 19" a zimą i tak na trzymanie na zakrętach bym nie liczył a 16" idealnie tłumi poprzeczne nierówności a i na krawężnik wjechać można bez najmniejszych obaw o felgę i oponę. A kawał mięcha w postaci dużej ilości gumy wyglada nawet ciut offroadowo... tak z przymrużeniem oka.

:-)

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Mam podobną konfigurację i jestem bardzo zadowolony. To jest chyba najlepsza rozwiącanie dla QQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...