Bronektoziomek Opublikowano 29 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2019 Witam, X-trail t30 z 2002r. Problem tkwi w silniku 2.2di 114km, a mianowicie zimny silnik troszkę ciężej odpala niż zwykle, oraz zanim obroty się ustabilizują przyfaluje na obrotach parę razy. Przy dodaniu gazu na luzie trochę kopci na czarno, natomiast podczas jazdy przy przyspieszaniu strasznie kopci także na czarno(świata nie widać tylko czarny dym z wydechu) Mało tego podczas przyspieszania w trakcie jazdy słychać charakterystyczne stukanie/terkotanie z silnika, ten dźwięk zanika po przekroczeniu 3500obr/min. Silnik czasami potrafi zgasnąć podczas jazdy i normalnie odpala gdy chce to uruchomić od nowa. Zapala się i zaraz gaśnie żółta kontrolka silnika ale błędów po podpięciu kompa nie wykazuje. Znowu na rozgrzanym silniku gdy postoi parę minut zgaszony odpala ciężko(muszę podkręcić rozrusznikiem nawet do 15sekund żeby załapał) oraz rozgrzany silnik cały czas faluje na wolnych obrotach. Mimo wszystko nie odczuwam podczas jazdy I przyspieszania jakiegoś spadku mocy czy coś, A nawet auto zbiera się bardzo dobrze gdy mu wcisne padał gazu. Co może być przyczyną tych wszystkich objawów? Kolega mechanik podejrzewa albo problem z zaworami lub problem z wtryskiwaczami. Dzięki z góry za podpowiedzi i pomoc ☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2019 Czyściłeś kiedyś EGR? Może od tego trzeba zacząć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronektoziomek Opublikowano 29 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2019 Tak, EGR wymontowałem z auta, rozebrałem na części pierwsze i dokładnie wyskrzybałem w środku, namoczyłem w benzynie i wymyłem pędzelkiem, kupiłem także specjalny spray do czyszczenia EGR i dokładnie spryskałem w każdym zakamarku więc na 100% EGR odpada. Był trochę brudny, ale jak przed i po czyszczeniu dalej to samo. Mało tego zdemontowałem kolektor ssący I wyczyscilem ponieważ był mocno zanieczyszczony - nagar i trochę mazi z oleju, czyscilem też intercooler oraz wszystkie łączenia gumowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.