Rafal_S Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Cześć, mam trzy problemy z nawiewem, nim zacznę sam rozbierać auto lub pojadę do mechanika wolę zapytać tu. Szukałem już na forach ale nie znalazłem satysfakcjonujących odpowiedzi. 1.) podświetlenie sterowania - brak. Podświetla się tylko ekran ale wskaźniki na pokrętłach już nie. Czytałem o przepalających się diodach, ale żeby na wszystkich? Czy jest jakiś kabelek który mógł zostać odpięty, lub bezpiecznik z czym jest to powiązane (podobno we frontierze jest to połączone z oświetleniem przyczepy) o którym nie wiem? 2.) Temperatura - ustawiam na powiedzmy 21 i cały czas (głownie w twarz) bije chłodne powietrze. Latem to nie był problem, ale teraz doskwiera. Czy bez consoula da się sprawdzić działanie czujnika temperatury? Czy może to być powiązane z panelem sterowania i nie tylko oświetlenie jest w nim walnięte? W poprzednim aucie jak ustawiałem temperature to podgrzewał i dalej już tylko ją delikatnie trzymał - tu mam wrażenie że konkretnie nie rozumiem jak działa tryb auto 3.) Nie mogę zamknąć nawiewu pasażera - nawet jak przekręce pokrętlo w pozycję zamkniętą to wieje stamtąd powietrze. Mam też wrażenie że jak jadę to zimne powietrze w jakiś sposób przedostaje się do przewodów z ciepłym - jest to możliwe? Od czego zacząć poszukiwania i naprawy? Dzięki za wszystkie podpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 czołem cześć, (2 i 3) - przeczytaj instrukcję serwisową - temat "AC - self test". Przekręcenie jednocześnie pokrętłem lewym - temperatura w prawo i środkowym - siła nawiewu w lewo (do siebie) uruchomi test diagnostyczny. Prawdopodobnie wyświetli ci błąd strefowego regulatora nagrzewnicy (jest ich cztery lub pięć). Test wskaże który konkretnie. Przypuszczam, że pokaże błąd 022 regulator pasażera - pozostaje tylko wymienić. Jest tu i "niestety" : regulator pasażera jest pod kokpitem, za radiem. Dostęp wyłącznie przez zdjęcie całego kokpitu, łącznie z poduszką pasażera. Czas - ze 2 godziny (w jedną stronę, jeśli robisz to pierwszy raz). Najpierw zrób test, potem zobaczymy. Sterowanie temperaturą ma z tym bezpośredni związek (sprawdź czy zmienia się temperatura w innych strefach: tył lub kierowca - to wyeliminuje podejrzenie źle odpowietrzonego układu). (1) - podświetlenie może nie działać w całości z kilku powodów. Wiązki są cztery i spięte razem w kostkach samozamykających. Mało prawdopodobne by jeden kanał prądowy nie stykał. Może natomiast być przerwany. Bardziej prawdopodobne wydaje mi się, że problem tkwi w samym manipulatorze. Naprawa elektroniczna, raczej prosta i tania. Diody nie gasną wszystkie jednocześnie. Jeśli jedna - tak wszystkie - nie. Układ ma zabezpieczenie niskoprądowe na wypadek przepalenia się jednej (by prąd niewykorzystany nie powodował spustoszenia w elektronice - podwyższony bilans). Także nie CAN - Pathfinder nie ma połączenia oświetlenia przez CAN, a z całą pewnością nie jest monitorowany przez CAN) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Ja moduł sterowania nawiewem i temp kupiłem na allegro za chyba 80 zł, sprawdź poziom płynu chłodniczego,jeśli masz poniżej min ma prawo wiać chłodne bądź zimne ,dolej ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 w panelu klimatronika nie ma diod tylko sa małe żaróweczki, które mogą się przepalić jedna po drugiej. Niestety ich wymiana jest upierdliwa , trzeba cały panel rozebrać i je przelutować na nowe. Klapy- ich sterowanie "siłownikami" lubi się zastać, nie uzywane zaczynają świrować bądz się zacinać. Słychac jak klapa stale pracuje. Pomaga ich rozruszanie w całym zakresie pracy, te siłowniki to nic innego jak silniczek elektryczny kołka zębate (plstikowe) i najwazniejszy element potencjometr dzieki któremu system wie w jakim położeniu jest klapa. I te własnie potencjometry ich ściezki się wypalają, przecierają, zabrudzają itp.... co powoduje wadliwą pracę. Teoretycznie można taki siłownik reanimować czyszcząc ściezki potencjomentru (specjalne spraye) badz go wymieniając na nowy (taki sam). ten sam problem ma climatronik w VW...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 3 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Dzięki wszystkim update autodiagnostyka nie pokazuje błędów, poziom płynu jest ok. zauwazylem ze jak jadę to przy ogrzewaniu ustawionym na hi jest gorące powietrze ale jak tylko zejdę na 29,5 to od razu wali zimnym. Czyściłem czujnik temperatury, ten przy kierowcy poniżej stacyjki - jest jakoś inny? może ktoś ma pomysł co to może być? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naton Opublikowano 1 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 Rafał mam ten sam problem. Dotarłeś już do rozwiazania? Dodam, że u mnie jest jeszcze jakaś zależność między temp. zew, a wewnętrzną. Jeśli na dworze jest np. 9st to grzeje od 24 w aucie. Jesli jest 11 to też muszę podnieść o 2 stopnie.. Ogrzewa mi ciepłym tylko przez kilkadziesiąt minut, po czym leci chlodne. Tylne, górne nawiewy grzeją ładnie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 1 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 to ja bym szukał problemu w czujnikach temperatury - przy chłodnicy i kabinowym. One sterują temperatura z przadu, a tyl ustawaisz recznie. Sprawdz czy ten wewnetrzny czujnik masz w miare czysty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naton Opublikowano 1 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 Ciekawostką jest jeszcze jeden fakt, mianowicie jest różnica w odczuwalnej temp. między nawiewem kierowcy, a pasażera.. Np. przy 24st u mnie jest chlodne, a pasażer odczuwalnie cieplejsze.. (Przypomnę, że ciepły nawiew mam tylko do rozgrzania silnika.. no może kilkadziesiąt min.dluzej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Ja wracam do tematu, self test nic nie pokazuje, a wczoraj jak robiłem trasę to nawet na minimum z nawiewów leciało powietrze - jakby gdzieś łapał lewe. Ech... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony091 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Bo powietrze siłą rzeczy będzie Ci wlatywało, przy otwartym obiegu. Zamknij obieg to nie powinno Ci wdmuchiwac powietrza z zewnątrz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 3 godziny temu, tony091 napisał: Bo powietrze siłą rzeczy będzie Ci wlatywało, przy otwartym obiegu. Zamknij obieg to nie powinno Ci wdmuchiwac powietrza z zewnątrz. Dokładnie tak. Nie ma się co doszukiwać w tym awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 On 11/1/2019 at 4:14 PM, Naton said: Ciekawostką jest jeszcze jeden fakt, mianowicie jest różnica w odczuwalnej temp. między nawiewem kierowcy, a pasażera.. Np. przy 24st u mnie jest chlodne, a pasażer odczuwalnie cieplejsze.. (Przypomnę, że ciepły nawiew mam tylko do rozgrzania silnika.. no może kilkadziesiąt min.dluzej) Nic z tym nie zrobisz ten typ tak ma, sprawdzałem kilka nowych sztuk z salonu i wszystkie mają ten problem (mój stary rogue 2015 też miał ten problem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 2 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Właśnie to mnie strasznie dziwi - naprawdę ogrzewanie w R51 jest tak słabe? Przesiadłem się z BMW e46 i tam jedyne co robiłem to nastaw tamperatury, i tyle. Tu muszę ustawić temperaturę, poprzytykać nawiewy i cały czas nie jest to to co powinno być. I nie zgadzam się że tak ma być jak jadę, bo jednak jest jakaś regulacja tego wpadającego powietrza.- nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 wg mnie coś z klapami nie tak.... u mnie było ok jednakowa temp nawiewów leciała. Od tej zimy sie coś schrzaniło i u mnie letnie leci a u pasażera znacznie cieplejsze... Klapy,klapy i jeszcze raz klapy... wyczyscic, wymienic siłowniki i zrobić kalibrację. niekiedy sama kalibracja pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 KrisT - a zdradzisz jakaś procedurę kalibracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tony091 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Gdzieś na forum ktoś chyba wypisywał sekwencję na samodiagnostykę klimy. Nie wiem czy tutaj czy w Navarze. Chyba z3 mi się coś ubzdurało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 8 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 napewno mozna zrobić kalibracje consult'em lub innym profesjonalnym interfejsem... U mnie nawet się nie da zrobić samodiagnostyki wg procedury podanej na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 8 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 Kris wiesz może gdzie blisko Bielska-Bialej jest ktos z Consultem Cytat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.