Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

spalanie dizel 1.75 t32


karibox1

Rekomendowane odpowiedzi

mój rekord na trasie to 5.2L. Trasa 14:00 krajowo-wojewódzka i lokalno-powiatowa. Ruch normalny. Często szóstka i 1300 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, karibox1 napisał:

mój rekord na trasie to 5.2L. Trasa 14:00 krajowo-wojewódzka i lokalno-powiatowa. Ruch normalny. Często szóstka i 1300 obrotów.

wg kompa czy faktyczne bo moj komp przekłamuje 0.8 w dół. W benzynie w takiej trasie mi pokazuje tez czasem 5 do 5.2 gdy średnia prędkość to ok 60 ale ja jade raczej max na 5 z obrotami 2100-2250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Twój silnik ale mój 1.6 dci najlepiej pracuje przy ok. 2 000 rpm. Bieg nie jest istotny tak jak obroty. Najniższe spalanie i płynna jazda bez duszenia silnika. Lepiej na 3 biegu z 850 rpm jechać niż na 5 biegu i męczyć silnik niskimi obrotami bo to i dwumasowe dostaje wówczas po tylku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty silnika w stosunku do prędkosci bezpośrednio nie mają przełożenia na stan dwumasy czy trwałość silnika.

To wszystko zalezy od stylu jazdy , warunków drogowych i tez momentu obrotowego silnika.

Mozna sobie swobodnie pozwolic na jazde na niskich obrotach i 6 biegu nawet przy predkosci 60 km/h kiedy na to pozwalaja warunki drogowe ,bez żadnego uszczerbku dla auta.

Każdy doswiadczony kierowca doskonale wyczuje czy silnik pracuje swobodnie czy sie męczy i jest potrzebna j redukcja czy zwiekszenie predkości.

Ja tak jeżdże dieslami z dwumasą od ponad 20 lat i jeszcze w zadnym dwumasa nie wymagała naprawy.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasta nie padnie, bo nie od niskich prędkości pada. Przy niskich obrotach na obciążonym silniku układ smarowania nie wyrabia, a co za tym idzie chyba każdy wie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwazam, ze nie powinno sie "dlawic" silnika z dwumasem i tyle

Wspomniane przez @karibox1 obroty przy jednostajnej jezdzie (rownej) nie sa zapewne problemem jesli jest predkosc ok 90 km/h i jazda "stabilna"

Ja wlaczam VI dopiero od 100 km/h bo niczego "wczesniej" ten bieg nie wnosi a stwarza ryzyko "dlawienia" a system i tak wowczas zaleca zmiane na nizszy

Zreszta zauwazylem ze mniej spala na V biegu i w okolicach 2k rpm a to daje mi predkosc ok. 90 km/h wiec jest "idealnie"  ;)

Od zbyt niskich obrotow na wysokim biegu MOZE pasc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikro silniki mają to do siebie ,że nie lubie ani za niskich ani za wysokich obrotów. Pieknie w trailu działa QR25DE , szkoda,że nie ma go w Polsce. Idelanie pasuje to tego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...