Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Trzęsie kierownicą podczas hamowania.


M@reS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

I Notek się leciutko buntuje :D

Podczas mocniejszego hamowania lekko trzęsie kierownicą, ale tylko podczas tego pierwszego nadepnięcia na pedał. Potem hamuje OK, nic nie trzęsie. Jak by to były tarcze to by trzęsło za każdym razem, ale dla świętego spokoju pomierzyłem zegarem bicie tarcz u b.znajomego mechanika ;). Bicia minimalne w normie bardzo małe (tarcze w sumie 1 rok). Opony wyważone OK.

Ale gdy był na podnośniku zauważyłem, że gumy na tulejach wahacza są mocno sfatygowane, nie przerwane ale widać że mają swoje za sobą. 

I teraz pytanie, bo spotkałem się w swoim życiu  z czymś takim i trzęsło kierownicą podczas hamowania gdy były uszkodzone tuleje wahacza. Czy tutaj może być to samo ?? Ktoś już to przerabiał??. Bo wymiana w sumie jeszcze nie jest potrzebna, a może być tak że po wymianie nic się nie zmieni. Tutaj nie kupię samych tulei, tylko cały wahacz a do kraju na razie nie jadę. Więc koszt będzie większy i wolę się dopytać.

Z góry dziękuję za każdą podpowiedz. ;)

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnym oblukaniu wyszły tuleje wahacz z prawej strony i sworzeń na wahaczu z lewej........mocno sfatygowane ale nie z pęknięciami. Po prostu guma b.stara od nowości. Rozleci się za krótki czas.

Po obliczeniach kosztów zamówiłem dwa wahacze P i L. Licząc nawet po cenach na aledrogo.pl taniej kupić cały wahacz niż części do dwóch sztuk.

A wymieniam dwa bo nie chcę za pół roku znów do tego podchodzić. Odpukać Notek sprawuje się bez problemów, tylko paliwo i oleje więc nie mam zamiaru sprzedawać za kilka setek funtów.

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie trzęsło, sprawdziłem wyważenie kół, nadal trzęsło, wymieniłem tarcze w hamulcach, nadal trzęsło,  wymianiłem drążek kierowniczy - przestało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię........bo będę wiedział co dokładnie jeszcze sprawdzić. Ale luzów nie zauważyłem. Może inaczej się zachowuje jak stoi na kolach a nie na podnośniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po czasie ale uzupełnię żeby inni nie szukali przyczyny jak moja.

Wymienione obydwa wahacze przednie, prawy był do wymiany sworzeń, tuleja tylna i boczna, lewy obydwie tuleje.......bo części (tuleje, sworznie) były dużo droższe niż cały nowy wahacz. Notek prowadzi się jak po sznurku, nic nie trzęsie nic nie ucieka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze Lemforder. 

Koszt nie cale 40f za sztukę. Robocizna 100f.

W sumie 200f ze zbieżnością to jak w Polsce nie cale 200 zł (bo taki przelicznik robimy według zarobków 1f za 1 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, bo mechanicy w Polsce zdzierają ile wejdzie. Za puknięcie młotkiem chce taki 100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...