jugo1 Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Dzień dobry. Od niedawna stałem się pełnoprawnym właścicielem MICRY K11 1.0 3D 2002 r. Rozpocząłem mały przegląd. Na początku wyglądało to bardzo fajnie tzn. stan blachy, silnik, wyposażenie. I jest tak obecnie, lecz doszły małe uwagi. Przegląd rozpocząłem od dołu czyli hamulce, podłoga, progi itp. Lewy i prawy przód wygląda świetnie - tarcze, klocki itp. Jedyny problem to zaciski masakryczne skorodowane (w końcu to auto ma 17 lat z przebiegiem prawie 200 kkm), próbowałem odkręcić czujniki ABS ale zrezygnowałem aby ich nie uszkodzić. Progi i błotniki w dobrym stanie = jakieś niewielkie rdzawe naloty. Przeszedłem na tył no i tu było mniej ciekawie. Zaczęło się od podniesienia samochodu (tył lewy) - niestety lewarek został w progu. Dosłownie końcówka progu przegniła. Hamulce bębnowe OK, może szczęki trochę wytarte, ale w środku sucho, ręczny bez uwag. Potem zająłem się wlewem paliwa. Wiedziałem, że jest to jeden ze słabszych elementów ale po zdjęciu plastikowej osłony szczęka mi opadła. Pod osłoną było kilka kilogramów zaschniętego błota po usunięciu którego ukazał się widok rury: Przerdzewiała i dziurawa - dobrze, że wcześniej zatankowałem więcej paliwa. To jest numer jeden do wymiany. Sugestie czy kupić nową lub regenerowaną a może używaną w dobrym stanie mile widziane. Najlepsze jest to, że tył prawy jest prawie w stanie idealnym. Podłoga jest w stanie bardzo dobrym. Klimatyzacja - kupiłem filtr przeciwpyłkowy i jakie było moje zdziwienie, że w miejscu gdzie powinien być filtr - nie ma go. Przeszukałem fora łącznie z angielskim (bardzo fajne) i wyszło, że micry z klimą nie mają filtra pp. Mimo wszytko, chcę rozebrać to pudło za schowkiem bo nawet na najwyższych obrotach pęd powietrza jest beznadziejny (chyba że TTTM). Dziwne jest jednak to, że niemiecka instrukcja obsługi pisze, że w przypadku klimatyzacji i wymiany filtra trzeba skontaktować się z serwisem Nissana. Oleje - chcę wymienić oba: w silniku i skrzyni. W silniku jakaś mała płukanka i wleję 10W40 - taki olej był lany od początku serwisowania micry w autoryzowanym niemieckim serwisie Nissana (marka oleju Veedol). Do skrzyni 75w90 może elf. Inne spostrzeżenia: Połowicznie udało mi się zdjąć plastik podszybia. Połowicznie bo ramienia wycieraczki od strony kierowcy nie udało mi się zdjąć. Po odsłonięciu tego plastiku zobaczyłem pełno piachu, drobnych gałęzi i liści. Co się dało to usunąłem i wyczyściłem. Nie mam pojęcia jak wymienić tylną wycieraczkę - czy ona razem z ramieniem stanowią całość? Oświetlenie bagażnika - czy coś takiego było montowane? W niemieckiej instrukcji piszą że tak ale u mnie nie widzę nawet miejsca na lampkę. Czy to prawda co mówią, że halogeny przeciwmgłowe z almery N16 pasują do micry rocznik 2002? Jak się uda to zamontuję elektryczne sterowanie lusterkami. Wszystkie potrzebne elementy znalazłem tylko czy w mojej micrze jest instalacja elektryczna? Przydałby się obrotomierz ale nad tym tematem popracuję później. Muszę sprawdzić czy pod moje złącze diagnostyczne da się podłączyć jakiś interface z BT i mieć odczyt na smartfonie. Przepraszam za zbyt długi tekst, ale tak to jest stajesz się właścicielem nowego starego auta i chęcią podzielenia się uwagami. Pozdrawiam wszystkich micromaników. Jurek z Poznania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jugo1 Opublikowano 6 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 Hejka. Tak dla potomnych - uskuteczniłem dziś wymianę rury wlewu. po demontażu stary wlew wyglądał tak: Po wymianie wygląda to o niebo lepiej, a co najważniejsze mogę tankować paliwo: a to z zamontowaną osłoną: \ A dla informacji wczoraj wymieniłem olej, filtry oleju i powietrza. Olej to VALVOLINE MAXLIFE 10W40. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 6 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 U mnie oświetlenie bagażnika jest po prawej stronie zaraz nad blotnikiem. Jak już zajrzales pod pod szybie to mogłeś uszczelnić sobie tą spinkę dzięki niej dostaje się woda do kabiny od strony pasażera. Tak to prawda filtra kabinowego nie ma, ciekawe w ogóle że ktoś Ci go wcisnął jestem ciekaw do jakiego modelu. Ramię tylnej wycieraczki normalnie sie zdejmuję. Jeśli chodzi o złącze diagnostyczne to jeśli masz OBD 2 to ELM 327 pasuje. PS. Pod chłodnicą masz zdrową blachę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jugo1 Opublikowano 7 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 20 godzin temu, camello napisał: U mnie oświetlenie bagażnika jest po prawej stronie zaraz nad blotnikiem. Jak już zajrzales pod pod szybie to mogłeś uszczelnić sobie tą spinkę dzięki niej dostaje się woda do kabiny od strony pasażera. Tak to prawda filtra kabinowego nie ma, ciekawe w ogóle że ktoś Ci go wcisnął jestem ciekaw do jakiego modelu. Ramię tylnej wycieraczki normalnie sie zdejmuję. Jeśli chodzi o złącze diagnostyczne to jeśli masz OBD 2 to ELM 327 pasuje. PS. Pod chłodnicą masz zdrową blachę? Pod chłodnicą mam zdrową blachę, brak jakichkolwiek oznak korozji. Pod podszybie jeszcze będę zaglądał, na szczęście wody w kabinie nie zauważyłem. Filtr (do K11) kupiłem razem z innymi filtrami (zamawiałem dla dwóch samochodów) będąc przekonany, że samochód wyposażony w klimę ma filtr pp. Dopiero później przeglądając fora, zorientowałem się, że w tym przypadku tak nie jest. W przypadku tylnej wycieraczki nie mogę odpiąć pióra wycieraczki od ramienia. Tak w ogóle to na ramieniu tylnej wycieraczki jest znaczek RENAULT. Czy długość tylnego pióra wycieraczki to 400 mm? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 Jakbyś zrobił zdjęcie pióra to byłoby łatwiej. Najlepiej jakbyś zadzwonil do sklepu motoryzacyjnego i po dokładnym modelu dopasuje pióro i się okaże czy nie jest zaczepiane i odczepiane bardziej kombinacyjnie niż zwykle pióro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gery Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Przeglądam te fotki i niewierze,mam k11 z 99r ale takiego stanu blachy w aucie nie mam , dlaczego jak montowane byly przewody od wlewu nie zabezpieczyłes tego? olej do silnika tylko 5w30,10w40 moze uszkodzic popychacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.