Marekmarecki1977 Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Jak w temacie najpierw zaczął pulsować SET od Tempomatu, potem zaświeciło się Check engine a potem DPF, czy to sonda lambda?? znacie koszty nowej lambdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 24 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2019 Prawdopodobnie dopadła cię ta sama przypadłość co moje auto . Filtr nie był w stanie się wypalić co doprowadziło do zanotowania błędu w aucie . Podepnij komputer i odczytaj błędy , sprawdz zapełnienie filtra jeśli jest zapełniony spróbuj go wypalić tak na dobru początek jeśli filtr jest problemem . Tempomat nigdy nie będzie działał gdy jest zanotowany kod usterki w sterowniku więc to normalne że set miga prze Check engine . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielon Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 Miałem podobnie, oddałem DPF na czyszczenie chemiczne (demontaż, czyszczenie, montaż) i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 Sam filtr to jedno ale w naszych autach są 2 typy sterowników jeden taki co to wypalasz filtr byle jakim programem i check i filtr zgaśnie. Natomiast jest drugi typ i ja go mam ze gdy filtr nie zdołaa się wypalić zapala się chcek engine i zostaje błąd w pamięci który może usunąć tylko Aso poprzez wypalenie filtra następnie wymianę oleju i dopiero wtedy ten błąd da się usunąć. Sam próbowałem kilkoma kompami metodami procedurę auto przechodzili ale kontrolka silnika nie gasła . Taka ciekawa sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 5 godzin temu, radekradek7155 napisał: Sam filtr to jedno ale w naszych autach są 2 typy sterowników jeden taki co to wypalasz filtr byle jakim programem i check i filtr zgaśnie. Natomiast jest drugi typ i ja go mam ze gdy filtr nie zdołaa się wypalić zapala się chcek engine i zostaje błąd w pamięci który może usunąć tylko Aso poprzez wypalenie filtra następnie wymianę oleju i dopiero wtedy ten błąd da się usunąć. Sam próbowałem kilkoma kompami metodami procedurę auto przechodzili ale kontrolka silnika nie gasła . Taka ciekawa sprawa Po prostu filtr nie został prawidłowo oczyszczony. Jak porzadnie jest zapchany ,nie da sie go wypalic nawet i w ASO. Tylko trzeba go wyjac i czyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 9 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2019 W dniu 7.11.2019 o 21:20, piotrek3 napisał: Po prostu filtr nie został prawidłowo oczyszczony. Jak porzadnie jest zapchany ,nie da sie go wypalic nawet i w ASO. Tylko trzeba go wyjac i czyścić. Generalnie filtr wypalił się wcześniej, w Aso musiał zostać wypalany ponownie by dało się wykasować błąd od tamtej pory minęło już 900 km i czekam tylko na kolejny cykl.wypalania zobaczymy czy da radę się wypalić prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 9 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2019 50 minut temu, radekradek7155 napisał: Generalnie filtr wypalił się wcześniej, w Aso musiał zostać wypalany ponownie by dało się wykasować błąd od tamtej pory minęło już 900 km i czekam tylko na kolejny cykl.wypalania zobaczymy czy da radę się wypalić prawidłowo Daj sobie spokój z ASO i poszukaj warsztatu ,który zajmuje się filtrami DPF . Niech go normalnie wyjmą i porządnie wyczyszczą mechaniczno-chemicznie. Wtedy na pewno znacznie dłużej pojeździsz bez problemu z zatykaniem filtra. W ASO bedą go tylko programowo wypalać ,wymieniać olej a jak bedzie porządnie zabity to nawet i te 900km nie przejedziesz i problem powróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 11 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2019 Generalnie problem wynikał z tego że jeden z domowników zgasił auto w trakcie procedury wypalania i to był problem . Czyszczenie filtra nie jest problemem zresztą wczoraj po 1200 km wypalił się elegancko w trakcie jazdy. Także problem rozwiązany a co do "wypalania w ASO " nie zrozumiałeś jednego faktu . Gdy procedura nie pójdzie po myśli w aucie zapala się Check Engine który da się skasować tylko i wyłącznie po wypalaniu komputerowym ale tylko nissan consult. Czyli mógł byś włożyć nawet nowy filtr a Check dalej się będzie świecił i nie będziesz mógł go skasować. Sam mam styczność z elektroniką samochodową i wcześniej wypalałem innymi programami i paradoks był taki że procedura była pomyślna, filtr czysty a błąd dalej nie dawał się skasować także problemem jest oprogramowanie w moim sterowniku a nie sam filtr . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 11 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2019 (edytowane) Na elektronice samochodowej nie znam sie ,tak wiec nt temat wypowiadac sie nie bede. Ale za to widziałem jak wyglada porzadnie zabity filtr dpf w X-trailu i możesz mi wierzyć na słowo - w takim wypadku zadne programowe wypalenie na nie wiele sie zda. Jedynie tylko udrozni go minimalnie na chwilę na tyle aby czujniki cisnień nie zapalały kontrolki . A problem i tak powróci bardzo szybko. Aby pozbyc sie go na dłuzeja są tylko 3 na prawde skuteczne sposoby: -wyjecie filtra i fizyczne jego czyszczenie -wymiana filtra na nowy -całkowite usuniecie filtra P.S. Miałem T30 z dpf i obecny T31 tez mial filtr. Wiele razy zapalala sie kontrolka silnika i lampka od dpf .Na poczatku nawet nie wiedzialem ze to jest kontrolka dpf.Dlatego nawet bywało nie raz ,ze auto bylo gaszone w trakcie procedury wypalania. Ale nigdy nie bylem z tym w ASO i też ani razu nie miałem problemów aby byl potrzebny jakis specjalny program do gaszenia kontrolki Check Engine. Check Engine mozna nawet zgasic ręcznie ,bez pomocy żadnego komputera ze specjalnym oprogramowaniem. W ten sam sposob rowniez istnieje mozliwość zczytania nr błedu. Edytowane 12 Listopada 2019 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 13 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2019 Zgadza się w 1 typie sterownika jak pisałem wyżej można rozwiązać nawet te problemy bez komputera i tego nie neguje ale jest też 2 typ sterownika w którym niestety tylko serwisowy program rozwiązuje ten temat i taki własnie mam w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.