Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Napęd 4x4


kszusek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum jestem tu nowy i szukam porady na temat napędu w nissan qashqai.Mianowicie chodzi mi głównie o przełącznik lock ponieważ różne opinie czytam,jedni piszą że można na nim tylko jechać na wprost i nie wolno skręcac ani zjeżdżać z góry a inni z kolei że można tylko nie przekraczać 40km na godz.Czy ktoś z was może ma doswiadczenie w tym kierunku bo niechciał bym sie wpakowac w niepotrzebne koszty tylko używać tych napędów należycie a nie ukrywam że mam trochę stromego podjazdu do domu.

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był przerabiany więc wystarczy poszukćc na forum :)Pierwszy z brzegu:

https://forum.nissanklub.pl/topic/54653-qashqai-nap%C4%99d-4wd/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo tą blokadę używa się tylko na sliskiej nawierzchni lub w terenie. Na asfalcie nie można na niej skręcać zresztą jak spróbujesz skręcić to ona się rozłącza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lock to ręczne załączenie napędu tylnej osi, za pomocą sprzęgła w tylnym moście. Można jechać w teren albo po asfalcie. Można również skręcać, bo to nie jest blokada mechanizmu różnicowego. Lock rozłącza się automatycznie i odłącza tylną oś po przekroczeniu prędkości 30 czy 40 km/h. Nie pamiętam dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zarówno tryb LOCK, jak i AUTO przechodzą do poziomu spięcia inicjalnego dokładnie przy 49 km/h. Różnica jest taka, że LOCK przy starcie podaje na sprzęgło maksymalne natężenie, a AUTO mniej więcej połowę tej wartości. Wraz ze wzrostem prędkości natężenia spadają, "spotykając" się przy w/w prędkości. Mowa oczywiście o jeździe z przyczepnością. 

Wspinając się pod nawierzchni typu szuter, nierówny asfalt czy kostka nie ma znaczenia, który tryb jest wybrany, obydwa napędzają tylną oś bardzo podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qashqai w teście na rolkach, z podglądem przez OBD - prędkości kół, przepustnica oraz przede wszystkim - sprzęgło napędu:

 

 

 

Edytowane przez vavoom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę lipa, że sobie nie poradziły w ostatnim przypadku, kiedy tylko jedno tylne koło miało przyczepność. TC powinno zareagować przyhamowując lekko to obracające się koło, wtedy napęd przeniósłby się na drugie i samochód by wyjechał. Ciekawe, jaka byłaby reakcja gdyby nacisnąć lekko hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TC reagowało, dopóki na sprzęgło napędu podawany był jakiś prąd. Po kilku sekundach natężenie spadało do zera, TC nie reagowało, hamulec w takiej sytuacji też by nie pomógl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...