kszusek Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Witam wszystkich na forum jestem tu nowy i szukam porady na temat napędu w nissan qashqai.Mianowicie chodzi mi głównie o przełącznik lock ponieważ różne opinie czytam,jedni piszą że można na nim tylko jechać na wprost i nie wolno skręcac ani zjeżdżać z góry a inni z kolei że można tylko nie przekraczać 40km na godz.Czy ktoś z was może ma doswiadczenie w tym kierunku bo niechciał bym sie wpakowac w niepotrzebne koszty tylko używać tych napędów należycie a nie ukrywam że mam trochę stromego podjazdu do domu. Z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisilYE Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Zobacz w instrukcji zdaje się rozdział 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Temat był przerabiany więc wystarczy poszukćc na forum :)Pierwszy z brzegu: https://forum.nissanklub.pl/topic/54653-qashqai-nap%C4%99d-4wd/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszusek Opublikowano 25 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Dzięki przejrzałem troche ale dalej mało piszą o tej blokadzie lock? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 25 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2019 Z tego co mi wiadomo tą blokadę używa się tylko na sliskiej nawierzchni lub w terenie. Na asfalcie nie można na niej skręcać zresztą jak spróbujesz skręcić to ona się rozłącza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Lock to ręczne załączenie napędu tylnej osi, za pomocą sprzęgła w tylnym moście. Można jechać w teren albo po asfalcie. Można również skręcać, bo to nie jest blokada mechanizmu różnicowego. Lock rozłącza się automatycznie i odłącza tylną oś po przekroczeniu prędkości 30 czy 40 km/h. Nie pamiętam dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszusek Opublikowano 28 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Witam panowie i dzięki za info coś już wiem ale chyba jeszcze musze bardziej pogłębić wiedze na ten temat. Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vavoom Opublikowano 1 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2021 Zarówno tryb LOCK, jak i AUTO przechodzą do poziomu spięcia inicjalnego dokładnie przy 49 km/h. Różnica jest taka, że LOCK przy starcie podaje na sprzęgło maksymalne natężenie, a AUTO mniej więcej połowę tej wartości. Wraz ze wzrostem prędkości natężenia spadają, "spotykając" się przy w/w prędkości. Mowa oczywiście o jeździe z przyczepnością. Wspinając się pod nawierzchni typu szuter, nierówny asfalt czy kostka nie ma znaczenia, który tryb jest wybrany, obydwa napędzają tylną oś bardzo podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vavoom Opublikowano 6 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2021 (edytowane) Qashqai w teście na rolkach, z podglądem przez OBD - prędkości kół, przepustnica oraz przede wszystkim - sprzęgło napędu: Edytowane 6 Lipca 2021 przez vavoom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 6 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2021 Trochę lipa, że sobie nie poradziły w ostatnim przypadku, kiedy tylko jedno tylne koło miało przyczepność. TC powinno zareagować przyhamowując lekko to obracające się koło, wtedy napęd przeniósłby się na drugie i samochód by wyjechał. Ciekawe, jaka byłaby reakcja gdyby nacisnąć lekko hamulec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vavoom Opublikowano 6 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2021 TC reagowało, dopóki na sprzęgło napędu podawany był jakiś prąd. Po kilku sekundach natężenie spadało do zera, TC nie reagowało, hamulec w takiej sytuacji też by nie pomógl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vavoom Opublikowano 8 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2021 Praca sprzęgła napędu - odczyt na żywo parametrów podczas jazdy: Komentarz na https://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji/posts/1253453968466120 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.