ceento Opublikowano 26 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2019 Witam Mam Murano benzyna z lpg (parownik KME gold) od roku i od tego czasu zrobiłem w nim praktycznie wszystko jeśli chodzi o układ chłodzenia, i silnik. Zaczęło się od braku ogrzewania i po kolei wymieniane : termostat, wentylatory, czujnik płynu, korek chłodnicy, nagrzewnica, chłodnica, testy na UPG. Doszło do tego przegrzewanie się silnika : temperatura pod czerwoną kreskę, wywalanie płynu z zbiornika. Po wykluczeniu wszystkiego został silnik : kapitalka - szlif, planowanie, pierścienie, rozrząd, panewki. Wszystko zostało zrobione. Temperatura po przejechaniu 150 km na wskaźniku dalej idzie ponad połowę - 108 - 110 stopni więcej nie próbowałem - od razu nawiew włączałem. Idzie się załamać. Teraz pytanie przy jakich temperaturach włączają Wam się wentylatory? W manualu amerykańskim jest to 98 i 100 bez klimy. U mnie pierwszy przy 95 a drugi przy 100 - tylko że taką temperaturę to ja mam praktycznie cały czas jak jadę ekspresówką - wiatraki wtedy nie powinny chodzić, powinno wystarczyć samo powietrze z zewnątrz chyba. Jeszcze co ciekawe na przyklejonej plombie termicznej mam temp. max 100 a komp pokazuje 106-108. Problemem jest zły czujnik, wiązki? Wymieniony 2 razy, tylko że nie oryginalny, ten ciężko dostać. Jaka u Was jest temperatura silnika na trasie jadąc spokojnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 26 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2019 Ja w Hr-vce miałem podobnie. Ciągle miałem problem z wskazówką wędrująca ponad przeciętna temperaturę. Wymieniłem dwa razy termostat, chłodnicę plus wszystkie węże, dwa czujniki temperatury a problem pozostał. Któregoś dnia przez przypadek mnie oświeciło bo zawiesił mi się alternator i podczas gdy chciałem go stuknąć młotkiem zauważyłem że przewód masowy, który defacto jest blisko czujnika temperatury jest mocno naderwany. Pojechałem do sklepu, kupiłem uniwersalny, zamieniłem i jak ręka odjął. Temperatura silnika wróciła do normy. Wszystko pewnie dlatego że naderwany przewód pewnie z racji przekroju się grzał i miało to wpływ na czujnik temperatury który był niedaleko. Nie wiem jak jest w murano ale może to dobry trop... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceento Opublikowano 26 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2019 5 godzin temu, jungu napisał: Ja w Hr-vce miałem podobnie. Ciągle miałem problem z wskazówką wędrująca ponad przeciętna temperaturę. Wymieniłem dwa razy termostat, chłodnicę plus wszystkie węże, dwa czujniki temperatury a problem pozostał. Któregoś dnia przez przypadek mnie oświeciło bo zawiesił mi się alternator i podczas gdy chciałem go stuknąć młotkiem zauważyłem że przewód masowy, który defacto jest blisko czujnika temperatury jest mocno naderwany. Pojechałem do sklepu, kupiłem uniwersalny, zamieniłem i jak ręka odjął. Temperatura silnika wróciła do normy. Wszystko pewnie dlatego że naderwany przewód pewnie z racji przekroju się grzał i miało to wpływ na czujnik temperatury który był niedaleko. Nie wiem jak jest w murano ale może to dobry trop... Gdzieś już o tym czytałem, tylko zastanawia mnie jedna rzecz przecież w czujniku temperatury, ten element który reaguje na temperaturę jest schowany w silniku i jest szczelnie zakręcony - więc jak może reagować na to co ma w otoczeniu swoim. Ale spróbuje, wszak to raczej nieduży koszt. Jeszcze pozostaje wtyczka do czujnika i wiązki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceento Opublikowano 30 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Problem rozwiązany ! Okazało się, że dopiero trzecia wymiana termostatu pomogła. Dwa pierwsze otwierały się bardzo późno, ponad 100 stopni, dawno po tym gdy wiatraki się włączały, dopiero wymiana na nowy oryginalny pomogła. Tylko, że oryginału nie dostaniemy w żadnym carsie ani innym landzie, mają jak widać tylko takie co nie działają poprawnie ;/ trzeba szukać w necie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.