SlawerkRK Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 Witam, mam w swoim Murano "mały" wyciek z lewej półosi. Czy da się to zrobić bez wymieniania oleju w skrzyni i jak w ogóle skomplikowana jest operacja wymiany uszczelniacza? Poprzedni właściciel zarzekał się, że był olej zmieniany i to na Nissanowski NS-2. Zaraz jeszcze idę do samochodu i poodczytuje sobie parametry z cvtz50, bo nareszcie na drugim zakupionym interfejsie już mi działa :). Prawdopodobnie i tak zmienię olej dla świętego spokoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 Wymiana cieknącego uszczelniacza półosi to drobiazg. Większym problemem jest u Ciebie perforacja trawersu/sanek - bez ich wymiany nie przejdziesz przeglądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawerkRK Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 Nawet mnie nie strasz ;). Co ciekawe samochód był i na stacji diagnostycznej przed kupnem, gdzie diagnosta powiedział, że bez problemu przegląd by przeszedł, ja sam określiłem stan podwozia jako naprawdę dobry jak na japończyka, byłem pewien, że to powierzchniowy nalot. Później jeszcze 3 mechaników oglądało auto pod spodem i żaden nie zwrócił mi na to uwagi. Przyjrzę się dokładniej następnym razem.. A o uszczelniacz pytam, bo wiadomo, to CVT, którego każdy się boi. I nie wiem, czy zlecać mojemu dobremu mechanikowi, czy komuś od automatów. Załączam też screeny z cvtz50, po krótkiej jeździe. Deterioration na poziomie 3300. Praca silnika 7150 godzin, rozgrzany 2800 godzin. Przebieg licznikowy 188000 km. Hmm, kto wie. Patrząc na moje aktualne średnie prędkości po Krakowie (22-25 km/h) to może i prawdziwy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 wg. mnie to do tego przebiegu śmiało możesz dołożyć 100.000km, no chyba że auto tylko w korkach stało to wtedy tyko 50.000km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub.S83 Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 39 minut temu, jungu napisał: wg. mnie to do tego przebiegu śmiało możesz dołożyć 100.000km, no chyba że auto tylko w korkach stało to wtedy tyko 50.000km. Też mi z obliczeń wynikało, że bliżej 300tyś. km niż 200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 14 godzin temu, SlawerkRK napisał: ... I nie wiem, czy zlecać mojemu dobremu mechanikowi, czy komuś od automatów. Poradzi sobie. Nadwozie może być w porządku, gorzej z zawieszeniem. Co do perforacji sanek - albo zdjęcie tak zrobione, albo ja już źle widzę, że masz dziury w nich. Użyj śrubokręta i uderz nim w miejscach "spuchniętych". Ponadto do obejrzenia tylne dolne wahacze (gniazda osadzenia sprężyn). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 Defloration 3300 wiec olej byl faktycznie pewnie zmieniany. Nie jest mozliwe przebieg 300tys na ten pojazd, bo musialby miec prawie podwojna liczbe godzin silnika rozgrzanego Normalnie po godzinach przebieg by wskazywal na okolo 260tys, ale jest bardzo niska liczba godzin rozgrzanego silnika, wiec robil krotkie trasy, wiec jest mozliwe nawet to co ma, czyli 190tys. Wrzucam moj screen auto oryginalne 200tys, robi codziennie 60% w terenie niezabudowanym, 40% miasto, korki. Uszczelniacz dosc latwo wymienic , poluzowac srube walka na piascie , zdjac hamulec i powoesic , odkrecic 2 sruby od mcpersona oraz stabilizator. Powinno wtedy udac sie wyjac walek z piasty, bez odkrecania piasty od wahacza i drazka kierowniczego, nastepnie energicznie wyszarpac polos ze skrzyni i masz juz uszczelniacz zewnetrzny. Olej nie powinien uciekac , ale ladnie przed wyjeciem walka wszystko oczysc, jakim plynem w sprayu, przedmuchaj sprezonym powietrzem, zeby syf sie nie dostal do skrzyni. Na koniec sprawdzic poziom skrzyni i polecam ustawic zbieznosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 Nowego oleju to bym nie wylewał. Zwłaszcza jeśli to tzw. ogrinał, Olej wymieniasz, jeśli osiągniesz wskazanie 210 000 punktów, a masz przecież 3300! Jeśli koniecznie postanowisz wymienić olej kup ELFMATIC CVT lub MOPAR CVTF+4. To to samo co NISSAN NS-2, a cena dużo niższa. Mitsubishi CVT-J1 oraz PSA 9735.EF lub JTT te z to samo i możesz tylko dolać do odpowiedniego poziomu. Wszystkie te oleje produkuje TOTAL.. Wymiana uszczelniacza półosi - banał. Jeśli auto będzie na podnośniku, to nie powinno nic wylecieć. Bardzo cenna uwaga o konieczności zachowania czystości w okolicach wyjścia półosi ze skrzynki, Proponuję sprawdzić czy nie ma wycieku oleju z okolicy nagrzewnicy/ chłodnicy oleju skrzyni. Jest obok półosi, za piastą koła. Idą z niej dwie rurki gumowe do przednich chłodnic. Osobnej (Euro),, zespolonej z główna (USA). Niepokoi ilość błędów skrzyni. Jeśli uda Ci się je usunąć, to daj znać. Mam 3 z nich i nie umiem ich naprawić. Co do przebiegu, to trzeba pamiętać, że wystarczy nadpisać EEPROM i liczniki idą od zera. ew wymiana TCM (tylko w jakim celu to robić?). Przebieg licznikowy wydaje się prawdziwy. Pozdrawiam. wkar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawerkRK Opublikowano 8 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2019 Dzięki wielkie za odpowiedzi. Tak naprawdę nie mam pewności, czy to jest olej oryginalny, więc zrobię wymianę razem z uszczelniaczem + od razu w skrzyni kątowej i dyferencjale, chcę mieć spokój. Olej wymieniać dynamicznie, cały? Co do błędów skrzyni, tak skasowałem i pojeżdżę teraz, zobaczymy co będzie. Jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu po dostawie oleju będę umówiony na wymianę. Przed wymianą podejrzę czy się pojawiły błędy, a później na nowym oleju będę obserwował i monitował ewentualne błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.