Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozgrzany silnik gaśnie - P11 2.0


PatrykP11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Czy ktoś mi może wskazać, gdzie umiejscowiona jest druga sonda lambda (Primera P11 2.0 SR20DE 103kW benzyna) oraz EGR ?

Pierwsza sonda, to wiem, jak na załączonym obrazku zaznaczona na czerwono. A EGR to jest to oznaczone na zielono (pod rozdzielaczem) ?

Opis problemu:

Na zimnym silniku obroty są ok, utrzymują się na stałym poziomie. Gdy silnik się rozgrzeje do 90 stopni obroty zwalniają praktycznie do zera na kilka sekund (czasami zgaśnie). Podejrzewam, że problemem mogą być sondy lambda, ponieważ gdy się rozgrzeją zaczynają nie poprawnie podawać dane do komputera.

Dowiedziałem się też kiedyś od mechanika, że nie ma katalizatora (pewnie został wycięty).

Czy podczas pracy silnika można odłączyć pierwszą (widoczną na obrazku) sondę od zasilania, żeby zweryfikować jak silnik będzie pracował ?

W pozostałych kolejnościach obstawiam jeszcze przepływomierz, silniczek krokowy, ewentualnie EGR lub czujnik położenia wałka.

Czy aby wykonać reset błędu (świecąca kontrolka check engine) domowym sposobem, to trzeba odłączyć akumulator na 24h ?

image.png.cb4238a49de2c7dbd3f936b56e00e124.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nei masz EGR-a i prawdopodobnie II lambady tez nie, sprawdź pod autem na wysokości grodzi 

zmierz przepływke 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za info, zajrzałem, niby nic nie widać - może ktoś dysponuje zdjęciem ?

@DINO co masz na myśli pisząc "zmierz przepływke".

Czy chodzi Ci o przeprowadzenie diagnostyki przepływomierza powietrza wg poniższej checklisty ?

  • Sprawdzić złącze czujnika – poprawne zamocowanie i kontakt.
  • Sprawdzić przepływomierz pod kątem uszkodzenia mechanicznego.
  • Sprawdzić elementy pomiarowe pod kątem uszkodzenia.
  • Skontrolować napięcie zasilające przy włączonym zapłonie (sprawdzić połączenia na schemacie elektrycznym). Właściwa wartość napięcia to 7,5-14V.
  • Skontrolować napięcie wyjściowe lub częstotliwość podczas pracy silnika
    (sprawdzić połączenia na schemacie elektrycznym). Właściwa wartość to 0-5V, 0-12.000 Hz.
  • Sprawdzić przewody pomiędzy zdemontowanym złączem sterownika, a złączem czujnika. Właściwa wartość oporności to około 0 omów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeniosłem do działu P11

 

sprawdź jeszcze czujnik temp, są dwa jeden daje info do ECU drugi na blat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DINO, dzięki za podpowiedzi, właśnie jestem w trakcie czyszczenia przepływomierza powietrza i znalazłem takie coś, czy też to u Was jest w autach ?

Chodzi o widoczną rurkę od pralki na załączonym zdjęciu:

image.thumb.png.0cdebe982b9fde82611ef1165302c291.png

Ta rurka łączy się z tą rurką, jak poniżej zaznaczyłem na czerwono:

image.thumb.png.c5184d34b1074f8197de2bf3604e76c1.png

Czy rurę dolotową też tak macie schowaną jak na poniższym obrazku ?

Warto robić jakąś przedłużkę, żeby łapała więcej powietrza ?

image.thumb.png.85a1f7bbcc60e2c053fc4bc8a7836b54.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz LPG w aucie?? 

ciekawa modyfikacja :D 

 

odnośnie zdjęcia III gdzie masz kontrolę temperatury powietrza pobranego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie posiadam LPG i niestety nie wiem, po co ta rurka została wewnątrz umieszczona :|

Zakładam, że chodzi Ci o przepływomierz powietrza, który jest umieszczony tuż za filtrem powietrza, jak poniżej, zaznaczone w kółku:

image.png.abdc49f552fa612d159e79606db190e1.png

Powietrze wlatuje zgodnie ze strzałkami, ale nie wiem, czy nie za mało.

Faktycznie był zasyfiony, jutro odpalę i zobaczę czy coś pomogło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, super, dzięki :D.

Odpaliłem silnik, pojeździłem trochę i nie zauważyłem żeby obroty spadały (silnik nie zgasł ani razu). Są stabilne na biegu jałowym (na zimnym i gorącym silniku). Wygląda na to, że problem ustąpił po przeczyszczeniu przepływomierza powietrza, bo dotyczył tylko biegu jałowego :D

Niestety pojawił się kolejny, podczas jazdy. Teraz przy każdej zmianie biegów obroty silnika rozpędzają się o 500 obr./min w górę na kilka sekund i spadają. Wygląda to tak, że jeżeli jadę ze stałą prędkością, obrotomierz pokazuje 2000 obr./min, wciskam sprzęgło i od razu wskakują na 2500 obr./min i po chwili spadają.

Dodam, że kontrolka check engine świeci cały czas (przed czyszczeniem i po czyszczeniu przepływomierza), czy to może być przez to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wiem, tym odczytam https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-8118710150  + Car Scanner ELM OBD2 na Androida ?

image.png.efe7fa7087ff8645e51a5a9f71f0840f.png

czy tym https://allegro.pl/oferta/polski-legalny-uniwersalny-serwisowy-maxiecu-obd2-7391623794 + Car Scanner ELM OBD2 na Androida ?

image.png.b71b82b18114aa2278a06547efc2139f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno się udać, bierz na BT tylko ważny jest też telefon jak się ostatnio okazało u mojego szwagra :D na moim Samsungu szło na jego Xaiomi nie szło :D

w P11 zadziała tez metoda na zworkę poszukaj i odczytaj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem tym interfejsem i wyrzucił coś takiego: P0420 Catalytic converter system bank 1 – efficiency below threshold.

czyli wygląda to na pojawiający się problem na drugiej sądzie lambda

 image.png.013be323bd0af3e17c6b906f019a0694.png

Wydaje mi się, że rozpędzające się obroty silnika nie są spowodowane błędem P0420.

Jest trochę tych parametrów wyświetlanych w aplikacji, pytanie czy żeby odblokować kolejne, to trzeba wykupić wersję Pro, czy zmienić interfejs na droższy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyświetlanie zależy od ECU auta  ale koszt chyba niewielki za dożywotnią licencję :D

sprawdź czy I lambada jest sprawna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuje jakoś sprawdzić, tylko muszę dowiedzieć się jak to zrobić ;-)

tak się zastanawiam, bo może rozwiązaniem, będzie wstawienie tulejki na drugiej sądzie lambda (stalowa, ocynkowana, mosiężna) 2mm lub 4mm M18.

a czy wiesz może co przedstawiają te wykresy ?

1.

image.thumb.png.3d742ab535744664680aef997fd34693.png

2.

image.thumb.png.17df4424bf8d65667d681ce40c059d00.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2019 o 18:35, PatrykP11 napisał:

Ta rurka łączy się z tą rurką, jak poniżej zaznaczyłem na czerwono:

Ktoś przedłużył odmę, być może silnik popijał olej przez nią i liczył że ta przeróbka nieco zmniejszy zużycie oleju.

Na p0420 jak nie pomoże jedna tulejka  to można dać dwie jak się zmieści :)

Stalowa wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Skasowałem check, dołożyłem przedłużkę 34mm/2mm, jeżdżę i na razie nie włącza się, ale zdecydowanie widać, że jest poprawa w jakości jazdy. Silnik nabrał mocy. Jeżeli ponownie zaświeci się check, to włożę 50mm/3mm.

Teraz wykres przedstawia się tak (poprzedni (-9,38) i aktualny (-2,34) odczyt CzO2 #1 Kor (B1)) - jest ok ?

image.thumb.png.7ef68d1d731ea89c03390064a1511741.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...