cezzar1 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Godzinę temu, Czech napisał: Panowie różnica jest taka, że jeden jest filtrem mokrym (FAP) a drugi filtrem suchym (DPF) Mam w lagunie FAP i jest to filtr suchy. Z drugiej strony może być samochód z DPF (w jego instrukcji obsługi po angielsku czy niemiecku będzie napisane, że ma DPF) i może to być filtr mokry. Z resztą nieważne. Niech sobie każdy nazywa jak chce, tylko nie wprowadza innych w błąd, powielając błędną nomenklaturę, jaka funkcjonuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 W polskiej nomenklaturze jest taka klasyfikacja jak napisałem. We Francji może być trochę inaczej, gdyż wypalanie na "mokro" jest to wynalazek (może nawet patent) PSA (Citroen, Peugout). Sam skrót FAP pochodzi z języka francuskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 @Czech dokładnie taka jest różnica o czym wyraźnie pisałem. Kolega cezzar ma "suchego" FAPa Jedynie nie zgodzę się co do ad blue gdyż ten płyn jest do katalizatora SCR a to jest jeszcze coś innego niż płyn do FAP np. eolus. Do tego ad blue chyba jest cały czas wtryskiwany do filtra a w filtrze FAP płyn jest dodawany do paliwa. @cezzar1 tak mam na myśli 1,5 co do dodatkowego wtryskiwacza w DPFie. I na przyszłość nie sugeruj się wikipedią Już był tutaj na forum kolega co się sugerował informacjami z internetu a nie z kodeksu i bzdury pisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 W dniu 6.12.2019 o 20:06, rafsty napisał: Kolega cezzar ma "suchego" FAPa Dobrze się bawisz? Tak, mam suchego FAP-a. W dniu 6.12.2019 o 20:06, rafsty napisał: tak mam na myśli 1,5 co do dodatkowego wtryskiwacza w DPFie. No to trzeba było powiedzieć od razu, a nie zaśmiecać wątek, który dotyczy zupełnie innego silnika. W dniu 6.12.2019 o 20:06, rafsty napisał: I na przyszłość nie sugeruj się wikipedią Wikipedię specjalnie dla Ciebie zacytowałem, jako pierwsze z brzegu podstawowe źródło, aby nie wchodzić w zbyt zaawansowaną literaturę, bo byłby może problem ze zrozumieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 @cezzar1 no własnie czytanie ze zrozumieniem jest bardzo ważne ale proponuję korzystać ze źródeł specjalistycznych a nie portali gdzie każdy pisze co chce i nikt tego nie weryfikuje. I zostańmy przy tym że masz "suchego" FAPa gdyż mija się z celem dalsze brnięcie w takie pierdoły. Lepiej się napić dobrej wódeczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olimpkrk Opublikowano 8 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2019 Serwis stwierdził że to DPF zapchany 65g na 75g. Pytałem, to jest zwykły suchy DPF bez dodatkowych bezpośrednich wtrysków paliwa 1.6dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszwi Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Ciekawe jak sprawdzić ten parametr co podali "65 na 75g" . Mam dostęp do komputera Hella Gutman i chętnie bym sprawdził przepustowość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruecker.cleve Opublikowano 18 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2019 Myślicie, że lepiej wyczyścić filtr mechanicznie, czy oddać do mechanika na wymianę. Często się zapychają te filtry w w moim audi i może to kwestia wadliwej części. Szukam teraz filtra dpf audi a4 b7 https://pamaku.pl/dpf-filtry-czastek-stalych-audi-a4-b7-2004-2008-i3762.html. Też macie ten nieustanny problem z filtrami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajaczek Opublikowano 25 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2020 Witam, w jaki sposób rozwiązano problem ? Mam u siebie to samo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghoost Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Hej; Jakieś rozwiązanie tematu? Mam to samo co ww użytkownik, tylko częściej. DPF się zapycha co 1000 Km. Tak, co tysiąc kilometrów. Jest to suchy DPF, który został wymieniony (podejrzewano, że stary jest zepsuty) na nowy i z nowym jest dokładnie to samo. Wymieniono tez czujnik różnicy ciśnień i czujnik spalin. Poza tym żadnych błędów w pamięci komputera. Ktoś może coś podpowiedzieć? Co sprawdzić? Dlaczego DPF się w ogóle nie wypala? Wizyty u mechanika co tysiąc km to lekka lipa Z góry dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.