roadwarrior23 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 Witam, zwracam się z pytaniem czy ktoś z Was wie gdzie dokładnie się znajduje dmuchawa bo gdy włączam nawiew na maks. to dmuchawa chodzi bardzo głośno jak kosiarka. Gwarancja skończyła się 2 miesiące temu i od razu problem. Czy dostanę się do niej po wyjęciu schowka czy tak jak w Qashqai po lewej stronie przy pedałach ? Pytanie drugie czy filtr kabinowy jest za schowkiem czy tak jak w Qashqai ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 5 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 8 godzin temu, roadwarrior23 napisał: Pytanie drugie czy filtr kabinowy jest za schowkiem czy tak jak w Qashqai ? Dojście do filtra kabinowego w Pulsarze jest od strony schowka pasażera. Są na forum szczegółowe elaboraty na temat jego lokalizacji i wymiany, włącznie ze zdjęciami. Sam swego czasu z tych wskazówek korzystałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roadwarrior23 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2019 Witam, w dniu dzisiejszym wykręciłem schowek aby zlokalizować dmuchawę nawiewu. Dmuchawa znajduje się w górnej części konsoli, dostęp do niej po wyjęciu schowka. Niestety mimo prób nie mogłem jej wyjąć, nie wiem czy jest na wcisk bo szarpiąc nie byłem w stanie jej wyjąć, próbowałem ją przekręcić w lewo lub w prawo i mimo użycia sporej siły nic nie drgnęło. Śrubek które by ją trzymały też nie dostrzegłem. Kolejna sprawa jaką odkryłem to mimo zrobienia trzech przeglądów gwarancyjnych u warszawskiego dealera tej marki, płacenia za każdym razem 150 zł za filtr ani razu nie został wymieniony. Ostatni przegląd 2 miesiące temu (3 tyś km) przejechałem. Na potwierdzenie załączam zdjęcia. Może ktoś z Was wie jak wyjąć tą dmuchawę ? Wydaje mi się, że po usunięciu zabrudzonego mega filtra nawiew chodzi ciszej ale sam już nie wiem. Proszę o pomoc, może ktoś z Was miał taki problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 10 godzin temu, roadwarrior23 napisał: Kolejna sprawa jaką odkryłem to mimo zrobienia trzech przeglądów gwarancyjnych u warszawskiego dealera tej marki, płacenia za każdym razem 150 zł za filtr ani razu nie został wymieniony. Dlatego z chwilą kiedy minęła gwarancja, olej i filtry wymieniam we własnym zakresie. O ile filtr powietrza można łatwo sprawdzić, czy wymienili, czy też nie, to p.pyłkowy, czy oleju już nie. Jak widać na Twoim przykładzie, p.pyłkowy miałeś totalnie zasyfiony i raczej nie jest to efekt rocznej eksploatacji. Na 3 fotce nie widzę klapki zamykającej filtr. Masz ją uszkodzoną, czy jej nie ma ? Może to jest powód głośnej pracy dmuchawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 (edytowane) Tak jak pisze Andrzej. Tak filtr to wygląda co najmniej po dwóch latach, a jeśli to co widzę na trzecim zdjęciu to filtr po ich "wymianie" to możesz być niemal 100% pewny, że wyłudzilili kasę, ładnie ztyrany bok filtra jak na dwa miesiące. Wiem to po swoim aucie. Mam porównanie oryginalnego filtra i tego co sam kupowałem po roku eksploatacji. Oryginał mam w piwnicy, zamiennik niestety wywaliłem, więc fotek na porównanie nie wrzucę. Jak masz wątpliwości możesz po rzekomej wymianie zdjąć klapke i zaznaczyć filtr czarnym flamastrem, a w kolejnym roku poprosić o ten filtr. Będziesz przynajmiej wiedział czy go wyjęli. I znowu jak pisze Andrzej - nie masz klapki, jej się nie przykręca, ani nie obraca jak się chce wyjąć, dmuchawy się nie wyciąga. Otwór w schowku filtra jest mniejszy niż szerokość filtra, więc wkłada się go poprzez ściśnięcie. Klapka, z jednej strony ma jakiś wypust do zaparcia w gnieździe filtra, a z drugiej jeden lub dwa zatrzaski, które można porównać z tymi na klapkach pilotów do telewizora. Tak sobie myślę czy ten hałas nie jest efektem braku klapki, no chyba, że ją masz jednak. Ogólnie dmuchawa na trzech ostatnich kreskach jest głośna. Edytowane 9 Grudnia 2019 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 4 godziny temu, Andrzej G napisał: Dlatego z chwilą kiedy minęła gwarancja, olej i filtry wymieniam we własnym zakresie. O ile filtr powietrza można łatwo sprawdzić, czy wymienili, czy też nie, to p.pyłkowy, czy oleju już nie. Jak widać na Twoim przykładzie, p.pyłkowy miałeś totalnie zasyfiony i raczej nie jest to efekt rocznej eksploatacji. Na 3 fotce nie widzę klapki zamykającej filtr. Masz ją uszkodzoną, czy jej nie ma ? Może to jest powód głośnej pracy dmuchawy ? Jak to olej nie, bez przesady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roadwarrior23 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 Panowie z całym szacunkiem dla Was, czytacie trochę bez zrozumienia. Oczywiście że mam klapkę i była na swoim miejscu. Do zdjęcia ją zdjąłem. Najpierw wykonałem zdjęcie telefonem aby zobaczyć jak to wygląda gdyż głowy się tam nie włoży. Filtr jest szerszy o ok. 2cm niż otwór. Zdjęcie pokazuje filtr jeszcze w środku i już ze zdjęcia widziałem że to nie jest świeży filtr. Filtr podczas wyciągania po prostu się rozpadał. Filtr nigdy nie był wymieniony ponieważ po pierwsze świadczy o tym jego stan a po drugie wyjęty filtr ma rok produkcji 2015, i napis Valeo for NISSAN. A moje auto jest z 2016 roku. Nawiew na ostatnich trzech kreskach chodzi głośno ale chodził znacznie ciszej więc to mnie skłoniło do działania. Co do samej dmuchawy to jak najbardziej się ją wyciąga i jest to element wymienialny. Zdjęcia dmuchawy jak ona wygląda oraz ostatnie zdjęcie pokazujące gdzie jest umiejscowiona. Obejrzałem filmik na youtube gdzie ktoś wymienia ją w Nissan Juke 2015 i sam schowek, jak i to co zanim wyglądają identycznie jak w Pulsarze, sama dmuchawa po wyjęciu też. Powinno się ją dać przekręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Jeszcze raz zapytam - robił to ktoś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 (edytowane) Ja nie wyciągałem, a pisząc nie wyciąga się miałem bardziej na myśli bez rozłączania i wyciągania inych rzeczy. Tak czy inaczej oszukali cię, więc ja bym zaczął od tego fikuśnego serwisu z zapytaniem co z tym zamierzają zrobić. Rozpadający się, niesprawny filt to przyczółek do tego by jakiś syf, brud i dodatkowa wilgoć poszła w układ, a to nie sądze by było tak zupełnie bez znaczenia dla całego układu. Edytowane 9 Grudnia 2019 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 3 godziny temu, tomkek1912 napisał: Tak czy inaczej oszukali cię, więc ja bym zaczął od tego fikuśnego serwisu z zapytaniem co z tym zamierzają zrobić. Rozpadający się, niesprawny filt to przyczółek do tego by jakiś syf Nic dodać, nic ująć ... i pismo do centrali z fotkami filtra, które tutaj zamieścił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roadwarrior23 Opublikowano 10 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Byłem w serwisie dzisiaj, uparcie twierdzą, że filtr był wymieniany i że filtr tak właśnie może wyglądać po dwóch miesiącach eksploatacji. Data która tam jest to nie data produkcji tylko numer partii, dziwna sprawa, wyjął taki sam nowy filtr i w tym miejscu gdzie ja miałem 2016 to na nowym filtrze było 1439. Sprawa ma się tak że słowo przeciwko słowu. Wedle nich nawiew chodzi normalnie, wedle mnie nie. Kupiłem nowy filtr, zamontuje wieczorem. Potwierdzili że dmuchawa wyciąga się przez przekręcenie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara ale moja nie chce ustąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roadwarrior23 Opublikowano 14 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2019 Witajcie, dopiero dzisiaj kupiłem i włożyłem nowy filtr, generalnie jest to jakaś masakra. Filtr jest o 2-3cm szerszy niż otwór, także na dzień dobry wkładamy odkształcony filtr. Mam nadzieje ze się rozprostuje tam w środku. Śmieszni smutna sytuacja gdyż każdy komu pokazuje jak chodzi nawiew mówi że strasznie głośno a te "debile " w serwisie mówią że dla nich jest ok. Robią z człowieka durnia. Dzisiaj składając schowek rzucił mi się w oczy pewien szkopuł a mianowicie wydaje mi się że pod schowkiem brakuje jakiegoś elementu maskującego, są zaczepy, są jakieś nóżki do których by można było to przyczepić a elementu brak. Miejsce pod schowkiem widoczne na pierwszym zdjęciu. Powiedźcie jak jest u Was. Mam drugi samochód marki peugeot i tam pod schowkiem jest element zaślepiający. Wracając do dmuchawy, rozpiąłem elektrykę jaka tam była i utrudniała dostęp ale dmuchawy nie jestem w stanie wyjąć, ani drgnie, próbowałem przekręcić w lewo i w prawo. Nie wiem co jest grane. Czuję że wymienił bym dmuchawę i było by ok. Nowych na allegro brak, używka za ok 100 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek62 Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 Cześć mam nissan x-trial T-31 i grzebię w forum, żeby znaleźć sposób jak obejść rezystor. Trafiłem tutaj. Dwa filmiki na ten temat. Dotyczą co prawda Juke, Qashkai i X-triala - ale widzę, że inni posiadacze Nissanów mają podobny hmmm problem to wrzucam, może się przyda. https://www.youtube.com/watch?v=VNauL1QQ5gg https://www.youtube.com/watch?v=FHZIxksE8j0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinJ Opublikowano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2020 (edytowane) Z doświadzcenia z NOTE gdzie dmuchawa i filtr mają bardzo podobne konstrukcje (pewnie jadą na 'sprawdzonych' rozwiązaniach). Filtr właśnie tak dziwnie się montuje - musisz zgnieść go trochę aby wszedł do otworu, tam ma się sam w sobie juz rozprężyć i wypełnić całą przestrzeń. W Note dmuchawę zdjąłem odpinając złącze a następnie kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara (nie przeciwnie, jak gdzieś wyczytałem). Może przez ten syf w filtrze coś Ci posklejało mocowanie - ja bym próbował dalej. EDIT: Cytat z serwisówki REMOVAL 1. Remove the glove box assembly. Refer to IP-22, "Removal and Installation". 2. Disconnect the harness connector from the blower motor.3. Remove the blower motor screws. 4. Remove the blower motor. Pkt 3 - wygląda jakby tam jakieś śruby były... Edytowane 7 Stycznia 2020 przez MarcinJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.