Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X Trail automat - drgania przy stałej jeździe


watpawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich 

Zakupiłem  pięć miesięcy temu Nissana X traila z 2015 r w automacie i mam problem z drganiami ( szarpaniem ) podczas  delikatnego przyspieszania i stałej prędkości które występują po rozgrzaniu się skrzyni . Po długim postoju  ( nocy ) jak zaczynamy jeździć wszystko jest  ok ze skrzynią  , do puki nie zgaszę auta , a  po następnym odpaleniu  wszystko powraca ,  wracają objawy szarpania  .   Wymieniłem razy olej  w zakładzie który specjalizuje się w naprawach skrzyń automatycznych i drugi raz w drugim  innym  warsztacie , który specjalizuje się tylko w skrzyniach CVT i  oni wymienili drugi raz olej i dodatkowo filtr wewnętrzny taki malutki  w skrzyni sprawdzili błędy i nic nie stwierdzili .  Po tych wszystkich zabiegach objawy  szarpania jak były tak cały czas są  .  Może ktoś się z takim czymś spotkał proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nigdy na drgania skrzyni CVT wymiana oleju nie pomogła a juz na pewno 2 krotna.

przy problemach sprawdza się tylko poziom płynu

prawdopodobnie trzeba wymienić tkz. valve body

sprawdz, czy aplikacja cvtz50 obsługuje tą skrzynię w tej konfiguracji, potrzebujesz odpowiedniego interfejsu

interfejs ma się komunikować ze skrzynią, podawać jej parametry pracy,  a nie coś podłączą i twierdzą że nie ma błędu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź . Postaram się ściągnąć taką aplikację zobaczymy co pokaże   . Kazik może wiesz jak sprawdza się poziom oleju w takiej skrzyni , ma taką rurkę  z zatyczką plastikową  idącą od skrzyni,   ale nie mogę jej wyciągnąć .   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrocie, nieprawidlowy poziom oleju , zwlaszcza za duzo to nieprawidlowa praca skrzyni i jej przegrzewanie

Nie mam teraz dostepu do serwisowki a wiec przedstawie Ci ogolne zasady z glowy.

Ta zatyczka to tylko zatyczka na dolewanie , kiedys byl tam bagnet, da sie to podwazyc malym srubokretem  i zdjac.

Prawdopodobnie jak w pozostalych cvt nowszej generacji, olej w tej skrzyni sprawdzamy tylko przy odpowiedniej temperaturze plynu otworem kontrolnym, przelewowym. 

Odpowiednia temperatura np odczytana z  programu cvtz50 (pewnie okolo 40-45stopni) auto wypoziomowane, silnik wlaczony, skrzynia  na P, odkrecamy korek przelewowy i ma leciec bardzo cienka linia olej, tuz przed kapaniem, z reguly najpierw dolewa sie pol litra oleju, zeby widac jak z duzej lini ucieka olej do malej i szybko sie korek zakreca .

Mozna tez skonsteuowac wlasny bagnet do dontroli

Poczytaj troche w dziale Murano nowsze modele od 2015...opisywalem to 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...