watpawel Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Witam wszystkich Zakupiłem pięć miesięcy temu Nissana X traila z 2015 r w automacie i mam problem z drganiami ( szarpaniem ) podczas delikatnego przyspieszania i stałej prędkości które występują po rozgrzaniu się skrzyni . Po długim postoju ( nocy ) jak zaczynamy jeździć wszystko jest ok ze skrzynią , do puki nie zgaszę auta , a po następnym odpaleniu wszystko powraca , wracają objawy szarpania . Wymieniłem razy olej w zakładzie który specjalizuje się w naprawach skrzyń automatycznych i drugi raz w drugim innym warsztacie , który specjalizuje się tylko w skrzyniach CVT i oni wymienili drugi raz olej i dodatkowo filtr wewnętrzny taki malutki w skrzyni sprawdzili błędy i nic nie stwierdzili . Po tych wszystkich zabiegach objawy szarpania jak były tak cały czas są . Może ktoś się z takim czymś spotkał proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2019 Z czy poduszki skrzyni i silnika sprawdzili ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2019 jeszcze nigdy na drgania skrzyni CVT wymiana oleju nie pomogła a juz na pewno 2 krotna. przy problemach sprawdza się tylko poziom płynu prawdopodobnie trzeba wymienić tkz. valve body sprawdz, czy aplikacja cvtz50 obsługuje tą skrzynię w tej konfiguracji, potrzebujesz odpowiedniego interfejsu interfejs ma się komunikować ze skrzynią, podawać jej parametry pracy, a nie coś podłączą i twierdzą że nie ma błędu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
watpawel Opublikowano 11 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2019 Dzięki za odpowiedź . Postaram się ściągnąć taką aplikację zobaczymy co pokaże . Kazik może wiesz jak sprawdza się poziom oleju w takiej skrzyni , ma taką rurkę z zatyczką plastikową idącą od skrzyni, ale nie mogę jej wyciągnąć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2019 Tak w skrocie, nieprawidlowy poziom oleju , zwlaszcza za duzo to nieprawidlowa praca skrzyni i jej przegrzewanie Nie mam teraz dostepu do serwisowki a wiec przedstawie Ci ogolne zasady z glowy. Ta zatyczka to tylko zatyczka na dolewanie , kiedys byl tam bagnet, da sie to podwazyc malym srubokretem i zdjac. Prawdopodobnie jak w pozostalych cvt nowszej generacji, olej w tej skrzyni sprawdzamy tylko przy odpowiedniej temperaturze plynu otworem kontrolnym, przelewowym. Odpowiednia temperatura np odczytana z programu cvtz50 (pewnie okolo 40-45stopni) auto wypoziomowane, silnik wlaczony, skrzynia na P, odkrecamy korek przelewowy i ma leciec bardzo cienka linia olej, tuz przed kapaniem, z reguly najpierw dolewa sie pol litra oleju, zeby widac jak z duzej lini ucieka olej do malej i szybko sie korek zakreca . Mozna tez skonsteuowac wlasny bagnet do dontroli Poczytaj troche w dziale Murano nowsze modele od 2015...opisywalem to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.