MarcinJ Opublikowano 17 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2019 Od wczoraj testuję prosty sposób na wyłączenie start stop, które wg mnie więcej daje problemów niż pożytku. Pomysł zaczerpnięty z angielskiego forum jest bardzo prosty. Potrzebujemy krótki kawałek cieńkiego kabelka linki. 3cm wystarczą w zupełności. 1. Otwieramy maskę 2. Zdejmujemy maskownicę zasłaniającą nam dostęp do zamka maski 3. Rozpinamy czujnik otwarcia maski 4. Zostaną nam 2 elementy - jeden, gniazdo, przymocowane do ramy samochodu, a wtyczka będzie wisieć na kablu. 5. Zdejmujemy całą izolację z naszego kabelka i wciskamy same gołe druciki we wtyczkę zwierając jej piny 6. Składamy z powrotem złącze czujnika maski 7. Zakładamy maskownicę 8. Zamykamy maskę i mamy spokój ze start stop. Generalnie, z tego co doczytałem, w ten sposób oszukujemy jakoś komputer, który myśli, że maska jest otwarta i nie wyłącza silnika. Nie wyskakują mi żadne błędy o otwartej masce, nie mam check engine, start stop nie mruga. Podobno to zabezpieczenie dla mechanika który np testuje coś na uruchomionym silniku, żeby mu nie gasło. Nie wiem dokładnie, ale wiem, że działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 17 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2019 A masz u siebie na pokładzie autoalarm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 17 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2019 Ale po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 17 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2019 Prawidłowa odpowiedź to mam, lub nie mam. Bo jeżeli jest autoalarm, to w grę wchodzi jeszcze stycznik pokrywy silnika i podejrzewam, że w tym przypadku w/w przepis się nie sprawdzi. 6 godzin temu, MarcinJ napisał: Podobno to zabezpieczenie dla mechanika który np testuje coś na uruchomionym silniku, żeby mu nie gasło. Dodam, że z forumowych informacji wynika, że mechanicy grzebiąc pod maską przy podniesionej klapie nie muszą kombinować z drucikami, bo podniesienie klapy odłącza SS. Osobiście tego nie sprawdzałem, bo nie mam takiej potrzeby. Mam w kabinie wyłącznik i z czasem łapa już "samowolnie" do niego sięga tuż po uruchomieniu silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinJ Opublikowano 17 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2019 Hej, nie mam autoalarmu. No wlasnie podniesienie klapy = zwarcie stycznika. Po zamknieciu klapy stycznik sie rozwiera wiec ten sposob pozwala nam nadal miec "niby" otwarta klape silnika a w efekcie wylaczenie SS. Ja mam wylacznik i z niego korzystalem, ale wkurzalo mnie to, ze czasem sie czlowiek zapomnial i potem SS potrafil zaskoczyc albo wkurzyc. Odruch zwykle mialem na pierwszym skrzyzowaniu - dojezdzajac bylo w glowie 'aha, SS trzeba wylaczyc'. Teraz znow jak dojezdzam, zatrzymuje auto to dziwnie sie czuje, ze mi sie silnik nie wylacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 17 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2019 JACKO29 opisał gdzieś na forum (chyba QQłki), że ten stycznik od maski można obrócić o 90 st. i wtedy zamknięcie klapy go nie rusza - zostaje na stałe rozwarty. I masz dylemat SS rozwiązany. Dlatego pytałem, czy masz autoalarm, bo z AA ta sztuczka nie ma zastosowania. Ja akurat mam AA, więc musiałem sobie wyrobić nawyk sięgania do wyłącznika w kabinie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość manual Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 A gdzie jest ten stycznik? Zaglądałem pod maskę ale coś nie bardzo wiem gdzie to jest! (może jakieś foto) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klema Opublikowano 5 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2022 Próbował ktoś użycie normalnego akumulatora EN zamiast AMG . W większości aut z Auto startem posiada precyzyjny system elektroniki sprawdzający Akumulator , system lądowania itp. Jak zamontujesz akumulator nie spełniający parametrów. W większości przypadków instalacja EN eliminuje system Auto start. Nie wiem jak w pulsarze nie próbowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość manual Opublikowano 6 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2022 W dniu 3.02.2022 o 12:11, manual napisał: A gdzie jest ten stycznik? Zaglądałem pod maskę ale coś nie bardzo wiem gdzie to jest! (może jakieś foto) Ktoś coś??? Ponawiam pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinJ Opublikowano 7 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2022 22 godziny temu, manual napisał: Ktoś coś??? Ponawiam pytanie. Musisz zdjąć ten plastik z przodu który widzisz po otwarciu maski. Tam jest chyba z 9 klipsów plastikowych, potem dostaniesz się do wtyczki - czujnika maski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość manual Opublikowano 7 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2022 Ok . Sugerowałem się wpisem Andrzeja G o obróceniu o 90 st. ale w pulsarze tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.