Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawór zwrotny kierunkowy, problem po wymianie filtra paliwa


jacekdh12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem po wymianie filtra paliwa w x trail 2.2 di 114km, 3 tygodnie temu mechanik wymieniał filtr paliwa od dwóch dni mam problem z odpalaniem samochodu, pompowanie pompka na filtrze pomaga ale przycisk jest ciągle miekki. Padło na to że może on jest zepsuty taka moja laicka diagnoza po przeczytaniu postów na forum. Sprawdziłem czy wszystko jest podokrecane mechanik powiedział że może na szybko zerknie w poniedzialek. Jutro mam giełdę samochodowa w mieście i chciałbym kupić zawór zwrotny kierunkowy paliwa i na szybko go wstawić aby zobaczyć czy tu leży problem. Moje pytanie brzmi jaka srednice zaworu mam kupić 6 czy 8mm? Nie mam czym zmierzyć ponieważ wszystkie narzędzia zostały w domu na drugim końcu miasta. Dzięki i pozdrawiam

 

Edytuje: czy ktoś może mi powiedzieć czy jest możliwość że 2-3tyg po wymianie filtra paliwa występuje problem jak powyżej? Gdyby układ był zapowietrzony to chyba byłoby to widać od razu lub na następny dzień? Sprawdziłem przewody od spodu i chyba z nimi wszystko ok

Edytowane przez jacekdh12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już działa okej założyłem zawór zwrotny i problem rozwiązany póki co pali od strzała, przy wymianie filtra następnej poobserwuje co jest nie tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat powraca w nowym roku, tak jak wyżej napisałem po założeniu zaworka zwrotnego było okej, niestety silnik na chwilę był wyciągany i problem powrócił, z rana  odpalił ale zgasł po kilkunastu sekundach i musiałem pompować pompką, o dziwo po nocy samochód odpalił równo i nie zgasł ale już póżniej jak postał ( nie wiem czy to ma znaczenie ale stał 2h pod górkę lekką zwykły podjazd) odpalił pięknie popracował i zgasł gdy podpompowałem pompką na filtrze odpalił. Zastanawia mnie fakt czy 2 tygdnie po wymianie filtra mogło dojśc do jakiegoś rozszczelnienia? Ponieważ do wymiany filtra paliwa było wszystko ok czyli jak kupiłem go 1,5 roku temu nie miałem z tym problemu aż do grudnia i wymiany filttra u mechanika , może to jakaś zbieżność zdarzeń i jakas pompa paliwa w baku pada? Oraz czy wyjęcie i włożenie silnika mogły mieć wpływ na zaworek zwrotny który zamontowałem że problem powrócił? Teraz wyjąłem zaworek zwrotny działa odpowiednio i włożyłem go spowrotem jutro z rana będę obserwować czy coś to dało. Czytałem i oglądałem film na yt o odpowietrzaniu wtryskiwaczy ale sam nie wiem czy ten zabieg może pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem. 

U mnie problem ustał jak przestałem tankować diesla "premium".

Nie wiem czy to ma znaczenie i jakie ale wyszło. 

Nie wymieniałem podstawy filtra, nie odpowietrzałem nic, nie naprawiałem. 

Samo przyszło ( gdy zacząłem lać premium) i samo poszło ( gdy przestałem).  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ja leje normalne paliwo bez szaleństw cenowych, ale spróbuję na innych stacjach tankować może to coś zmieni.

 

Dzisiaj odpalił z rana i nie zgasł za kilka godzin zobaczę czy też pójdzie normalnie ( samochód postawiłem pod kątem ). A wczoraj tylko odpialem zawór zwrotny sprawdziłem czy działa i wsadziłem spowrotem. 

 

Postal 8 h pod praca pod kątem odpalil ładnie popracował i zgasł musiałem użyć pompki, chyba jednak to filtr paliwa. Ewidentnie układ się zapowietrza 

Edytowane przez jacekdh12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa wymieniony, samochód postal 2h na lekkim podjeździe przód do góry, znów zapalił bez problemu popracował i zgasł trzeba było użyć pompki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może któryś z wężyków ma maleńka nieszczelność? Nie są lekko wilgotne albo coś?

Może zmień na transparentne, będzie widać czy się powietrze dostaje a do tego będą nowe. Było nie było mają już parę lat i gdzieś może już nie domagają.

Mam na myśli te gumowe w oplocie. 

Może też tak być że pompka a w zasadzie jej membrana jest uszkodzona i ona zapowoetrza.

Czy jak pompujesz to robi się twarda czy nie? Powinna.

Tylko tutaj pozostanie tylko opcją wymiany całej podstawy filtra. Ja jak.mnie to dopadnie to zmieniam całkowicie na inny filtr + pompka "gruszka" , nie będę już zakładał tej podstawy filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawa zalatwiona, nieszczelny był ten odstojnik dołożony kiedyś przez kogoś, po jego usunięciu problem zniknął.

Edytowane przez jacekdh12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
15 godzin temu, MacieX napisał:

Witam serdecznie,

Mam dokładnie ten sam problem i chciałem zapytać czy chodzi o ten odstojnik pod filtrem?

Nie, miałem dołożony odstojnik paliwa wpięty przed filtrem paliwa i to on cofał paliwo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Chyba rozwiązałem problem, bo wymieniłem zawór zwrotny który napowietrza bak, stary puszczał powietrze w obie strony.

Od tego momentu odpala bez problemu, podczas jazdy nie przydławia się, generalnie silnik pracuje jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...