TommekG Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Mam Panowie ciągły problem z wypadaniem zapłonu na 1 cylindrze. Wymieniłem świece na NGK do tego cewki zapłonowe a problem jak się pojawia tak jest. Dziś zmierzyłem ciśnienie na cylindrach na wszystkich równo po 10 na 4 trochę mniej nie całe 10 . Pacjent Nissan Qashqai 2.0 benzyna + gaz MR20DE 2007 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 zakręć butlę i sprawdź co będzie jak pojeździsz na PB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommekG Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Zastanawiam się tylko czy nie za mała kompresja w silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 2 godziny temu, TommekG napisał: Zastanawiam się tylko czy nie za mała kompresja w silniku ? Nie jest może rewelacyjna ale nie jest też na tyle zła żeby silnik nie pracował na wszystkich cylindrach. Proponował bym sprawdzić luzy zaworowe może podpiera zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 zamieniałeś cewki miejscami?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommekG Opublikowano 22 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 Drugie dałem cewki i to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 zakręć gaz a na świecach daj przerwę 0,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommekG Opublikowano 22 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 Świece wypalone. Przerwa standardowa ustawiona ale ok dam większą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 jak świece wypalone?? 0.7 to przerwa mniejsza niż standardowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommekG Opublikowano 22 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 (edytowane) Źle może się wyraziłem każda świeca czysta biała Zmniejszyłem przerwę na świecach też i jutro zobaczę Edytowane 23 Grudnia 2019 przez TommekG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommekG Opublikowano 24 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2019 Dziś podłączyłem komputer i porobiłem trochę testów https://4html.net/PDFViewer/#/source/nissan.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lis.gdansk Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 (edytowane) Witam.... Jesli masz jeszcze podobne objawy... To moze byc to co ja..mam..... palił coraz gorzej coraz dłużej trwal rozruch i odpalenie go ....oraz inne dolegliwoaci opisane w linku... świece miałem nowe...okazało się że je zalewa ponieważ gniazda zaworowe byly wypalone... Wiec naprawa boli czasowo i finansowo...niestety.. komputer byl czysty zero błędów... Edytowane 19 Stycznia 2020 przez lis.gdansk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaulC Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 Proponuję pojechać do gazownika. Wypadanie zapłonów to częsty objaw kończących się wtrysków od gazu. Wymiana powinna rozwiązać problem. Koszt w sumie nie jest tragiczny. W zależności od wtrysków to w 5 stokach się zamknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kier Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 (edytowane) Miałem podobnie kiedyś w Almerze, tez w lpg, okazało się że winny jest wtrysk paliwa, do którego dostał się syf z paliwa w związku z brakiem jego filtra. Qashqai też chyba nie ma filtra, co najwyżej zgrubny w pompie. Doszedłem do tego wykręcając świece i zakręceniu rozrusznikiem, z cylindra chlupnęło paliwem pomimo tego że jedzie na lpg, wtrysk lał paliwo cały czas. Skończyło się na wymianie wtrysku i wystawieniu przeplywowego filtra paliwa. Edytowane 26 Lutego 2020 przez kier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcanius Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 Przerabiałem temat w 2019 roku ....drgania na jałowym , błąd na kompie - wypadanie zapłonu . Wymieniłem świece prze 100- kilku tysiącach km. pierwszy raz od nowości - nie pomogło, sprawdziłem instalacje gazową a koniec końców wyregulowałem zawory w zakładzie japońskich aut / nie w ASO/ - teraz jest git. żadnych błędów. Koszt ok. 1 tys. złotych, nie wymieniałem szklanek , były szlifowane . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domanscy Opublikowano 12 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 (edytowane) Witam, Panowie może wskażecie jakiś kierunek - wyskoczył bład wypadanie zapłonu na 1szym cylindrze- wymienione wszystkie świece plus cewka. Drganie na biegu jałowym zarówno na LPG jak i na PB chociaż na PB wydaje mi się jakby mniej i check zaświeca się zwykle przy jeździe po mieście. Dziś mój mechanior zadzwonił że kompresja na 1szym 10 a na reszcie po 12 - mówi że trzeba robić głowice, być może rozrząd. Dobry kierunek czy szukać gdzieś indziej? Edytowane 12 Maja 2021 przez domanscy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magikmajster Opublikowano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 Cześć, Miałem identyczne objawy w 2019 roku przy przebiegu ok 170k km (QQ1.6 117MK gaz założony przy 80k km). Drgania na biegu jałowym do tego na przeglądzie przekroczone ponad dwukrotnie normy spalin. Pomiar kompresji pokazał że na 4 cylindrze jest mniejsza nie pamiętam wartości. Diagnoza mechanika wypalone gniazdo zaworowe. Wykonano regenerację głowicy wymieniono zawory na 4 cylindrze na nowe. Drgania na chwilę ustały ale cały czas było delikatnie czuć że nie praca silnika nie jest doskonała. Niestety przy 230k km problem powrócił, a objawy są jeszcze gorsze mianowicie drgania intensywniejsze na biegu jałowym (trochę dziwne bo np po zatrzymaniu przez pierwsze 15-20 sek silnik na jałowym pracuje dobrze po czym następuje zdławienie - spadają obroty do ok 500 i po powrocie do wartości ok 800 zaczyna drgać), normy spalin przekroczone jeszcze bardziej (zarówno LPG i PB) dodatkowo zaczął szarpać przy ruszaniu i przyśpieszaniu (na gazie tragedia dławi się, check wariuje, na PB nieco mniej ale jak dodać gazu na niskich obrotach bez redukcji biegu to pojawiają się pojedyncze szarpnięcia). To co kolega kier pisał (zalewanie paliwem) może mieć sens tłumaczyłoby to skład spalin, smród z rury wydechowej i dławienie podczas przyśpieszania. Zastanawia mnie tylko czy jest to możliwe jeśli jadę na LPG gdzie objawy są jeszcze gorsze? Dodam że mam drugiego identycznego QQ z większym przebiegiem bez LPG tam też już sa wyczuwalne lekkie drgania na biegu jałowym więc problem może nie być związany z wypalaniem gniazd przez LPG. Przy pierwszych objawach w 2019 roku w celu sprawdzenia zamieniałem też cewki pomiędzy oboma QQ żeby wykluczyć problem. Zostają jeszcze same przewody do sprawdzenia ale jakoś nie wydaje mi się że problem tkwi tutaj. Może pojawiły się u Was nowe wieści w tym temacie. będę wdzięczny za podpowiedzi inaczej ponownie czeka mnie zabawa za kilka tyś w stylu poznaj Stachu po zapachu. załączam również fotki jak wyglądała głowica przed regeneracją, nie wiem czy to gniazdo było aż tak tragiczne ale jak już była zdjęta to stwierdziłem że 1k pln dołożę a regeneracja nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
resket Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 W instrukcji jest napisane żeby w benzyniaku sprawdzać luzy zaworowe co ok 90 tyś. Ja sprawdziłem luzy przy ok. 130 tyś. ot tak profilaktycznie bo z autem nic się nie działo - okazało się że zawory i gniazda były już w kiepskim stanie, zdecydowałem więc że robimy głowicę. Po regeneracji silnik pracuje zupełnie inaczej i ciszej a ja stwierdzam że niestety LPG do QQ nie bardzo się nadaje, chyba że bierzemy pod uwagę regeneracje co jakieś 90-110 tyś Jest jeszcze kwestia regulacji LPG, być może porządna regulacja faktycznie sprawi że temperatura gazu nie będzie wypalać zaworów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turysta Opublikowano 14 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2024 W dniu 14.06.2021 o 10:15, magikmajster napisał: Cześć, Miałem identyczne objawy w 2019 roku przy przebiegu ok 170k km (QQ1.6 117MK gaz założony przy 80k km). Drgania na biegu jałowym do tego na przeglądzie przekroczone ponad dwukrotnie normy spalin. Pomiar kompresji pokazał że na 4 cylindrze jest mniejsza nie pamiętam wartości. Diagnoza mechanika wypalone gniazdo zaworowe. Wykonano regenerację głowicy wymieniono zawory na 4 cylindrze na nowe. Drgania na chwilę ustały ale cały czas było delikatnie czuć że nie praca silnika nie jest doskonała. Niestety przy 230k km problem powrócił, a objawy są jeszcze gorsze mianowicie drgania intensywniejsze na biegu jałowym (trochę dziwne bo np po zatrzymaniu przez pierwsze 15-20 sek silnik na jałowym pracuje dobrze po czym następuje zdławienie - spadają obroty do ok 500 i po powrocie do wartości ok 800 zaczyna drgać), normy spalin przekroczone jeszcze bardziej (zarówno LPG i PB) dodatkowo zaczął szarpać przy ruszaniu i przyśpieszaniu (na gazie tragedia dławi się, check wariuje, na PB nieco mniej ale jak dodać gazu na niskich obrotach bez redukcji biegu to pojawiają się pojedyncze szarpnięcia). To co kolega kier pisał (zalewanie paliwem) może mieć sens tłumaczyłoby to skład spalin, smród z rury wydechowej i dławienie podczas przyśpieszania. Zastanawia mnie tylko czy jest to możliwe jeśli jadę na LPG gdzie objawy są jeszcze gorsze? Dodam że mam drugiego identycznego QQ z większym przebiegiem bez LPG tam też już sa wyczuwalne lekkie drgania na biegu jałowym więc problem może nie być związany z wypalaniem gniazd przez LPG. Przy pierwszych objawach w 2019 roku w celu sprawdzenia zamieniałem też cewki pomiędzy oboma QQ żeby wykluczyć problem. Zostają jeszcze same przewody do sprawdzenia ale jakoś nie wydaje mi się że problem tkwi tutaj. Może pojawiły się u Was nowe wieści w tym temacie. będę wdzięczny za podpowiedzi inaczej ponownie czeka mnie zabawa za kilka tyś w stylu poznaj Stachu po zapachu. załączam również fotki jak wyglądała głowica przed regeneracją, nie wiem czy to gniazdo było aż tak tragiczne ale jak już była zdjęta to stwierdziłem że 1k pln dołożę a regeneracja nie zaszkodzi. Witam, czy udało się rozwiązać temat z dławieniem auta i wypadającym zapłonem na pierwszym cylindrze ? Mam te same objawy jak w twoim opisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.