Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Auto nie odpala po wymianie akumulatora


Shadq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mial ktos tak ze po odpieciu akumulatora samochod nie chce odpalic jak by nie widzial kluczyka ? Mam tez zablokowane radio na wyswietlaczu pisze zebym skontaktowal sie z serwisem mom kod do radia lecz nie dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyj klucza w slocie do tego przeznaczonym (najczęściej w miejscu stacyjki jest zaślepka ) . Opcjonalnie przyłóż klucz do tego miejsca albo kluczykiem naciśnij  przycisk start w aucie. Jeśli chodzi o radio po uruchomieniu auto powinno zacząć działać  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam,mi jak kilkukrotnie fiksował akumulator musiałem aktywować klucz przez przyłożenie go do miejsca gdzie jest stacyjka.ale to masz pokazane na centralnym wyświetlaczu między zegarami , co trzeba zrobić.Pomagało. nie wiem jak z radiem w trakcie tego problemu  byłem przejęty tym kluczykiem i nie zwracałem uwagi , po odpaleniu u mnie działało jak gdyby nic. Jak długo miałeś odpięty akumulator ?

Edytowane przez vahanar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No i psia d*pa.

Aku do wymiany .

Co polecacie do 1.6 dig-t i dlaczego tak drogo :) bo myslalem ze dluzej niz 4 lata pociagnie.

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Co spowodowało że wiesz że do wymiany ? jakie objawy ?  ja od siebie polecam MOLL EFB 74Ah 700A Oe, będziesz zadowolony.poszukaj testów na Y

Edytowane przez vahanar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, vahanar napisał:

 Co spowodowało że wiesz że do wymiany ? jakie objawy ?  ja od siebie polecam MOLL EFB 74Ah 700A Oe, będziesz zadowolony.poszukaj testów na Y

Przeglad po 4 latach. Slaby prad ponizej 12 v a przy rozruchu ponizej 10v. Podobno bo nie widzialem. Mam miernik to tez sprawdze. Ale i tak sie kwalifikuje pewnie.

No i po tygodniu stania i sobotnim sprzataniu odkurzaczem z "zapalniczki" (jakies 3 godziny) zdechł i byla dyskoteka na zegarach. Nawet juz zamek bagażnika  z pilota nie otworzyl sie.

Dzieki za podpowiedź, cena ok 575 w sklepie obok ale potarguję.

Pozdrawiam

~J

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
44 minuty temu, JackSet napisał:

No i po tygodniu stania i sobotnim sprzataniu odkurzaczem z "zapalniczki" (jakies 3 godziny) zdechł

3 godzin odkurzania z gniazda zapalniczki po tygodniu postoju w zimie, to nawet najnowszy aku padnie.
Podjedź do jakiegoś salonu Centry "Centra Mocy" to Ci za free przemierzą aku (w tym pod obciążeniem) i wtedy będziesz pewny, czy wymaga wymiany, czy tylko prostownika.
Jakby co, to na tej stronie wklepiesz dane pojazdu i automat Ci dobierze

https://www.akumulator.pl/dobierz-akumulator/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Andrzej G napisał:

3 godzin odkurzania z gniazda zapalniczki po tygodniu postoju w zimie, to nawet najnowszy aku padnie.
Podjedź do jakiegoś salonu Centry "Centra Mocy" to Ci za free przemierzą aku (w tym pod obciążeniem) i wtedy będziesz pewny, czy wymaga wymiany, czy tylko prostownika.

Wzoraj po padace sasiad pozyczyl prąd i przejechałem 30 km do Pruszkowa z powrotem. 

Rano dzis miernikiem sprawdziłem

. I mam 12.1 prad, rozruch 10.1 i ladowanie 14.5

Jeste sens kupowac nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

By poznać odpowiedź na to pytanie zrób jak sugerowałem - podjedź do któregokolwiek punktu Centra Mocy - na dole strony masz mapkę z punktami. Tam Ci za free, bez żadnych zobowiązań dokładnie sprawdzą aku. Głównie chodzi o parametr jak trzyma pojemność pod obciążeniem. Wtedy będziesz miał 100 % pewności, czy aku wymaga wymiany. 
Te parametry "napięciowe" które podałeś nie odzwierciedlają kondycji akumulatora, bo równie dobrze mogą świadczyć o konieczności podładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Andrzej G napisał:

By poznać odpowiedź na to pytanie zrób jak sugerowałem - podjedź do któregokolwiek punktu Centra Mocy - na dole strony masz mapkę z punktami. Tam Ci za free, bez żadnych zobowiązań dokładnie sprawdzą aku. Głównie chodzi o parametr jak trzyma pojemność pod obciążeniem. Wtedy będziesz miał 100 % pewności, czy aku wymaga wymiany. 

Ok. Dzieki. Zrobie tak ale juz po świrusie. Na razie bede codziennie robil objazd wokół komina.

Edit. Sprawdzilem i mam 2 punkty w poblizu.

Dzieki

Pozdrawiam 

J

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naładuj najpierw i zobacz czy trzyma dzień dwa na 12,5 chociaż

Wątpię by ktoś chciał teraz świadczyć usługi pomiaru tym aparatem lokalnie Andrzeju G...u mnie w Bydgoszczy miałem z tym od paru dni problem i kupiem aku nowe kurierem (70 z przesyłką, bo od razu oddanie starego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej G napisał:

By poznać odpowiedź na to pytanie zrób jak sugerowałem - podjedź do któregokolwiek punktu Centra Mocy - na dole strony masz mapkę z punktami. Tam Ci za free, bez żadnych zobowiązań dokładnie sprawdzą aku. Głównie chodzi o parametr jak trzyma pojemność pod obciążeniem. Wtedy będziesz miał 100 % pewności, czy aku wymaga wymiany. 
Te parametry "napięciowe" które podałeś nie odzwierciedlają kondycji akumulatora, bo równie dobrze mogą świadczyć o konieczności podładowania.

Ja właśnie tak zrobiłem, parametry były względnie dobre ale obciążenie pokazało że powoli kończy żywot.zamówiłem z neta i pojechałem do nich na wymianę z podtrzymaniem napięcia.Miałem wcześniej Panasonica który różni się nieznacznie stopką i pokrowiec jest nieco za ciasny na nowym ,ale poradzili sobie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej G napisał:

3 godzin odkurzania z gniazda zapalniczki po tygodniu postoju w zimie, to nawet najnowszy aku padnie.
Podjedź do jakiegoś salonu Centry "Centra Mocy" to Ci za free przemierzą aku (w tym pod obciążeniem) i wtedy będziesz pewny, czy wymaga wymiany, czy tylko prostownika.
Jakby co, to na tej stronie wklepiesz dane pojazdu i automat Ci dobierze

https://www.akumulator.pl/dobierz-akumulator/

Zwłaszcza, że aby to osiągnąć trzeba przekręcić kluczyk bo tak gniazdo się wyłącza po ok 1-2 minutach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Smakor napisał:

Zwłaszcza, że aby to osiągnąć trzeba przekręcić kluczyk bo tak gniazdo się wyłącza po ok 1-2 minutach :)

U mnie prąd w gnieździe po 3 minutach brak ale po zamknięciu pilotem. Przy otwartych drzwiach zanik jest po ok 20 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
W dniu 23.03.2020 o 11:57, karibox1 napisał:

Wątpię by ktoś chciał teraz świadczyć usługi pomiaru tym aparatem lokalnie Andrzeju G...u mnie w Bydgoszczy miałem z tym od paru dni problem

Centra Mocy świadczą nieodpłatnie usługę testu aku od kiedy pamiętam, niezależnie od tego, czy oficjalnie ogłosili akcję, czy nie. Sprawdzają nie tylko samo napięcie, ale też zachowanie aku pod obciążeniem.
Wykaz punktów masz na mapie pod tym linkiem Centra Mocy

Z mapki wynika, że w Bydgoszczy masz 4 punkty. Może byłeś nie tam, gdzie trzeba :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju to jest lipa tak jak dowożenie spożywki kurierami. Pojedź może jako ekspert u siebie i zrób relację z fotkami. Pomógłbyś nam bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy pomiar pod obciążeniem?

Czy coś podłączają specjalnego czy tylko włączają co się da (światła, AC, ogrzewanie, radio, ładowanie telefonu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
5 godzin temu, karibox1 napisał:

Andrzeju to jest lipa tak jak dowożenie spożywki kurierami. Pojedź może jako ekspert u siebie i zrób relację z fotkami. Pomógłbyś nam bardzo.

Szanowny kolego. Napisałem, co napisałem na podstawie własnych doświadczeń z tą usługą. Korzystałem z niej nie raz, zarówno jak ujeżdżałem Almerkę N15, jak i Pulsara. Ostatnio, kiedy w końcówce 2017 r poprosiłem w ASO, by sprawdzili mi aku, po pomiarze stwierdzili że mam aku w pełni sprawny. Kilka dni później podjechałem do Centrum Mocy w Poznaniu, gdzie po testach okazało się że mój aku w Pulsarze w pełni naładowany trzyma w granicach 450 Ah. Było to 1 m-c przed końcem gwarancji, więc prosto po teście pojechałem do ASO. Oj było "gorąco", ale aku wymienili bez szemrania. Widać dobrze wiedzieli, że wcześniej chcieli mnie wpuścić w maliny i zostawić z ledwo zipiącym FIAMM'em. Opisywałem już tutaj na przełomie 2017/2018 ten przypadek.

5 godzin temu, karibox1 napisał:

Pojedź może jako ekspert u siebie i zrób relację z fotkami. Pomógłbyś nam bardzo. 

Bez jaj kolego.

Zrobiłem co mogłem by kolegom pomóc i wskazać drogę, a jeżeli ktoś potrzebuje doszkolenia, to może się pofatygować osobiście. Mało, że skorzysta, to może przy okazji nakręcić film i udostępnić innym, którzy będą "elektrykę auta" porównywali z "dowożeniem spożywki".

Tyle z mojej strony w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, karibox1 napisał:

Andrzeju to jest lipa tak jak dowożenie spożywki kurierami. Pojedź może jako ekspert u siebie i zrób relację z fotkami. Pomógłbyś nam bardzo.

Wytłumacz może że to co mówi Andrzej jest lipą? Uważasz że wskazanie prawidłowej drogi to lipa? Opisanie krok po kroku to lipa?

Kari,daj spokój.Może niektórzy spece pobierają kasę za próby,ale wiem,że nie wszyscy i robią to rzetelniej niż ASO.Wiele razy już robiłem za free taki pomiar...ale ode mnie dostawał dyszkę na zgrzewkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, JackSet napisał:

A co to znaczy pomiar pod obciążeniem?

Czy coś podłączają specjalnego czy tylko włączają co się da (światła, AC, ogrzewanie, radio, ładowanie telefonu)

Podłączają  specjalny przyrząd do mierzenia obciążenia  mniej więcej coś takiego  http://www.lewanda.pl/a600big.html i właśnie on wykazał że muszę sie rozglądać za nowym. i potwierdzam badanie jest bezpłatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Zacne wpisy, ale nie widzę sensu dalszego udowadniania kolegom szukającym pomocy, że królik nie jest koniem. Już poniższy cytat

10 godzin temu, karibox1 napisał:

Pojedź może jako ekspert u siebie i zrób relację z fotkami. Pomógłbyś nam bardzo.

świadczy o tym, że koledzy nawet nie skorzystali z linku który wielokrotnie podałem wcześniej, a w szczególności z filmu zamieszczonego tam na wstępie.

Zaproszony przez Adama Klimka gość chyba precyzyjnie pokazał jak testują w Centrach Mocy akumulatory.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 28.03.2020 o 22:33, vahanar napisał:

Podłączają  specjalny przyrząd do mierzenia obciążenia  mniej więcej coś takiego  http://www.lewanda.pl/a600big.html i właśnie on wykazał że muszę sie rozglądać za nowym. i potwierdzam badanie jest bezpłatne.

skorzystałem z Centra Mocy niedaleko mnie - w Pruszkowie. Co prawda nie podłączał facecik tego specjalnego przyrządu tylko taki bardziej wypasiony miernik. Po kilku minutach dobierania zakupiłem Centra CK700. koszt z wymianą i dorobieniem podpórki pod obejmę od góry to 670 pln. Oryginalny jest wyższy i nieco mniejszy więc trzeba przerobić też ten kożuszek, który otacza oryginalny aku, bo Centra się nie mieści (kilka mm szersza obudowa).

Mozna kupić taniej ale trzeba doliczac 60 pln za wysyłkę z kaucją wiec wychodzi na to samo.

zamieniłem więc EFB na AGM - ciekawe czy wytrzyma więcej niż 4.5 roku :blush:

image.png.c19add12a4b46a27ce47dec069e39f2e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiedzieli co robią że wstawili Ci akumulator AGM zamiast EFB. Tego typu akumulator zazwyczaj montuje się wewnątrz kabiny.zdaje mi się ze względu na temperaturę pod maską.kiedyś o tym czytałem gdzieś dlatego zdecydowałem się na EFB. chyba że coś się zmieniło. jak znajdę to wrzucę. chyba o to chodziło:

 

 

 

: Odpowiedzialny sprzedawca powinien poinformować klienta, że montaż akumulator AGM pod maską nie jest wskazany. Temperatury jakie panują w komorze silnika w letnim okresie niemal eliminują AGM'a z możliwości stosowania go w tym właśnie miejscu. Dla akumulatorów typu AGM temperatury powyżej 50-55 st.C są „zabójcze”. Wynika to z faktu, że woda, która jest częścią składową elektrolitu odparuje, a konstrukcja akumulatora uniemożliwia ponowne jej uzupełnianie. Wyjaśnia to fakt montowania akumulatorów w bagażniku, nadkolach czy w pod fotelem w przestrzeni pasażerskiej przez producentów „bogatych” marek, którzy do stosowania AGM'ów przyzwyczaili nas od wielu lat.

Edytowane przez vahanar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, vahanar napisał:

Chyba wiedzieli co robią że wstawili Ci akumulator AGM zamiast EFB. Tego typu akumulator zazwyczaj montuje się wewnątrz kabiny.zdaje mi się ze względu na temperaturę pod maską.kiedyś o tym czytałem gdzieś dlatego zdecydowałem się na EFB. chyba że coś się zmieniło. jak znajdę to wrzucę. chyba o to chodziło:

 

 

 

: Odpowiedzialny sprzedawca powinien poinformować klienta, że montaż akumulator AGM pod maską nie jest wskazany. Temperatury jakie panują w komorze silnika w letnim okresie niemal eliminują AGM'a z możliwości stosowania go w tym właśnie miejscu. Dla akumulatorów typu AGM temperatury powyżej 50-55 st.C są „zabójcze”.

Ten konkretny ma max 60 st oraz do 3 godzin do max 80 st. Przy moim uzytkowaniu raczej nie przekrocze tych zalecen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...