Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

świece zapłonowe do QQ 1.2


janko31
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich szczęśliwców pośiadających Kaśki  1.2

Jestem nowy na forum i  chciałem zapytać o świece zapłonowe kiedy wymienić na (jakie)i jakiej firmy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NGK 90061

A wiele rzeczy o które byś pytał masz tu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Najciekawsze jest to, że instrukcja z 2018 roku informuje, aby stosować świece: ILKAR7F7G (NGK 90061) NISSAN 2240100Q0G (jak wyżej na obrazku we wcześniejszym poście).
ASO zaś oferują (i pewnie wkładają) świece:                                                             ILKAR7J7G (NGK 91121 ) NISSAN 2240100Q0K

Z tego co się doszukałem, to różnica polega jedynie na złączu SAE świec.
Wersja z literką F w środku symbolu, jest przewidziana dla wersji *EUC.HRA2DDT.(VISIA+ACENTA) - stałe złącze SEA.
Wersja z literką J w środku symbolu, jest przewidziana ogólnie dla wersji HRA2DDT - odkręcane złącze SEA.

Nie byłem w stanie się doszukać czym się różni AREA: EUROPE GROUP C (EUC) - pierwsza świeca od AREA: EUROPE GROUP E (EUE) - druga świeca.

Możecie coś podpowiedzieć w kwestii różnic w tym złączu i czy faktycznie można zamiennie/dowolnie je stosować?
Czy tę z odkręcanym złączem łatwiej jest wykręcić i nie uszkodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 10.09.2022 o 12:09, aquariusmax napisał:

Najciekawsze jest to, że instrukcja z 2018 roku informuje, aby stosować świece: ILKAR7F7G (NGK 90061) NISSAN 2240100Q0G (jak wyżej na obrazku we wcześniejszym poście).
ASO zaś oferują (i pewnie wkładają) świece:                                                             ILKAR7J7G (NGK 91121 ) NISSAN 2240100Q0K

Z tego co się doszukałem, to różnica polega jedynie na złączu SAE świec.
Wersja z literką F w środku symbolu, jest przewidziana dla wersji *EUC.HRA2DDT.(VISIA+ACENTA) - stałe złącze SEA.
Wersja z literką J w środku symbolu, jest przewidziana ogólnie dla wersji HRA2DDT - odkręcane złącze SEA.

Nie byłem w stanie się doszukać czym się różni AREA: EUROPE GROUP C (EUC) - pierwsza świeca od AREA: EUROPE GROUP E (EUE) - druga świeca.

Możecie coś podpowiedzieć w kwestii różnic w tym złączu i czy faktycznie można zamiennie/dowolnie je stosować?
Czy tę z odkręcanym złączem łatwiej jest wykręcić i nie uszkodzić?

Wlasnie mechanik wymienil mi swiece. Gadal, ze zamowil oryginalne z Nissana. Mialo byc ILKAR7F7G (NGK 90061), a okazalo sie, ze mam zalozone ILKAR7J7G (NGK 91121), na kartoniku logo Renault... wedlug vin niby pasuja ale one nie sa dedykowane do tego silnika. Z tego co czytalem roznia sie faktycznie tylko tym zlaczem SAE. Czy to ma jakies znaczenie? Mozna jezdzic na takich czy lepiej to reklamowac? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to studiowałem. Kupiłem dokładnie te, które mam w instrukcji. Dałem 40 zł za sztukę.

Nissan też sprowadza te od Renault. Mają one odkręcaną końcówkę i są delikatnie droższe. Powinny działać tak samo, choć ja wolałem bez przejściówek i taniej.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...