Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej hpr 5 5w40 do silnika


damkus2204

Rekomendowane odpowiedzi

Ten silnik nie jest wybredny na olej, ale lubi jak go często zmieniasz.

Full syntetyk 5w40 to idealny do tego silnika.

Co do wyższej półki , jest to olej oparty na grupie III a nie PAO więc nie przesadzamy z tą wysokością  to podstawowy olej żadne cudo

Jeśli chodzi o parametr 40 i grubość oleju to jest po środku 40tki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Kazik_R52 napisał:

Ten silnik nie jest wybredny na olej, ale lubi jak go często zmieniasz.

Full syntetyk 5w40 to idealny do tego silnika.

Co do wyższej półki , jest to olej oparty na grupie III a nie PAO więc nie przesadzamy z tą wysokością  to podstawowy olej żadne cudo

Jeśli chodzi o parametr 40 i grubość oleju to jest po środku 40tki

A jaki bys polecil olej z wyzszej polki??moze millers albo liqy moly??moze daj jakiegos linka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko żeby od ceny za jaką kupujesz ten olej, jeśli myślisz że jak zalejesz olej 4/5 grupy i   to coś Ci się poprawi w silniku to się mylisz. Zalewanie takich olejów ma sens w perspektywie przelatania na nim  200tys km, czy długich okresów między zmianami. 

Ja jeżdżę na Amsoil (IV, V grupa) bo to mam na swoim rynku , a uważam za najlepszy olej Mobile One (jakość do ceny) bo za 25$ kupuje 5qt Mobil One 5w30/5w40 Extended performance (IV grupa). We wszystkich testach zuzytego oleju Mobil wylada dobrze , a kosztuje wspomniane 25$, Amsoil to podwójny koszt i ma sens przy wydłużonych interwałach zmian. 

Moja podpowiedź zalej full syntetyk zmieniaj możliwie jak najczesciej, nie szalej z cenami oleju do starego auta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bardziej sugerował się specyfikacją oleju czyli SL, SM, SN. Mi się wydaje że wlasnie u mnie auto stanęło na panewkach bo użyłem olej Totala z oznaczeniem SN który ma dużo substancji czyszczących, gdzie powinienem zalewać olejem SL (miałem murano z 2003r), Miesiąc po wymianie oleju silnik się zatarł na panewkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno oceniać tą zależność, chyba że miałeś auto od nowości i gwarantujesz, że do tej felernej wymiany było oki, według mnie na tą awarię wpłynęły inne czynniki, możliwe że wcześniejsze zaniedbania olejowe, lub ukrywanie wady, łącznie z tym, że to pierwsze lata produkcji i te silniki miały swoje problemy. 

Kiedyś miałem sportowego Dodge RT, auto idealne,  fajna moc,  w trasie pękł mi przewód do chłodnicy, wskazówka poszła na czerwoną linie, zjechałem, szybko wyłączyłem silnik, te auto nigdy już nie było takie jak wcześniej, zaczęło brać olej, inaczej pracowało, potem oddałem go dla brata jako dojazdówka do pracy, pojeździł parę tysięcy,  zmienił olej i silnik padł, wina oleju czy przegrzania ?, dodatkowo potem się okazało że te silniki są wyjątkowo słabe i padały nie przekraczając 100tyś km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam właśnie olej bo olej z oznaczeniem SN jest przeznaczony dla silników po 2011r i zawiera dużo środków czyszczących. W moim przypadku pewnie kupiłem takie zaniedbane auto i nadmiar tych środków przyspieszył degradację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...