WOJMAR Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Witam, jestem świeżym posiadaczem Navary D40 2,5 dCi. Przeszukiwałem to forum, ale nigdzie nie mogłem nic znaleźć. Przymierzam się do wymiany olejów (silnik, dyfer przód + tył oraz reduktor) Czy na moście jest gdzieś napisane czy most ma LSD czy jest standardowy. Do tej pory myślałem, że mam standardowy most, ponieważ w kabinie mam przycisk blokady -wydawało mi sie że każda Navara miała tak, a Pathfinder miał LSD, ale sam już nie wiem w dodatku jak położyłem się pod autem to zauważyłem że chyba most tylny i wał był raczej już wymieniany bo są popisane białymi markerami. Jak sprawdzić czy założony tylny dyfer jest odpowiedni do tego auta. Czy dobrze myślę że przełożenie na tylnym i przednim dyfrze powinno być takie same? Jeśli tak to gdzie szukać tych przełożeń, ewentualnie sprawdzić że są odpowiednio dobrane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papa_bizkit Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Na malunki nie patrz. Ja ostatnio wymieniałem całkiem osobiści oleje. Więc tak: Tylny most z blokadą 75W140 - ja wlałem Motul Gear Competiton 2L. - u siebie na moście mam nawet wyryte 75W140. Olej śmieszny, niebieski. Reduktor - ATF Motul/ Dexron III/Mercon - 2L Skrzynia biegów 75W90 Motul Gear 300 - 4,33L (tak pisze książka) Przednio most 75W140 - Morul Gear Competition - 0,8L. Do wspomagania też wleję ATF Dexron III, ma wejść 2L, ale puki co jeszcze nie zebrałem sie na to Lejesz przez górny korek, dotąd aż się nie wyleje. Plik w załączniku - strona 14. MA.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Jak podniesiesz oś i włączając napęd koła się kręcą w tą samą stronę, to masz dyfer z LSD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJMAR Opublikowano 27 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Witam, z opisu widzę że ten olej Motul Gear Competiton nadaję się także do mostów o ograniczonym poślizgu czyli w razie jakbym miał LSD to też będzie ok, czy do LSD lepiej zalać jakiś inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papa_bizkit Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 niewiele roboty, unieś tył aut, podnosząc powiedzmy za mocowanie resora. zakręć kołem. jednym i patrz w którą stronę kręci się drugie. Masz napisane przez kolegę ferguson co i jak. Oczywiście na luzie. 10 minut pracy fabrycznym lewarkiem. Pieniek albo kobyłka się nada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJMAR Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.