Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

DIG-T 1.3 160KM DCT


PeGie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Czy mogę was prosić o wyrażenie swojego zdania na temat tej jednostki oraz skrzyni biegów jaka dla nie pracuje?

Kultura pracy, złe i dobre strony, czy nie jest zbyt wy żyłowana? Czy auto jest elastyczne w trasie?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to auto od miesiąca, przebieg 3200. Ostatnio zrobiłem Krakow - italia - Krakow. 

Oczywiscie nie można oczekiwać wyścigowych parametrów, ale jak dla mnie jeżeli na autostradzie w Austrii 120 km/h masz obroty niecałe 2500 to jest komfortowo tzn. Nie słychać żeby wył ten silnik pod maską, jak trzeba to przyspieszy kiedy wciśniesz gaz. Wszystko zależy od tego jakie są Twoje oczekiwania i styl jazdy. Znajda się tacy którzy nie wsiadając do tego auta powiedzą ze to słabe i trzeba się nogami odpychać. 

Najlepiej gdybyś podjechał do dealera to może dostaniesz na dwa, trzy dni i sam będziesz miał rozeznanie, Ja w Krakowie miałem przed zakupem takiego Xtraila na cztery dni wiec wiedziałem co biorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ArtM napisał:

Dziękuje za informację :)
Wiem, że to w miarę nowy silnik i nie ma co oczekiwać, że pojawi się ktoś, kto zrobił na nim 1000 000 km, ale właśnie chodzi mi o wytrzymałość gada :)
1.3 160 KM - mały silnik, spora moc, duże i ciężkie auto.
Mój styl jazdy to raczej spokojny, płynny. Jak z odsprzedaniem takich modeli dalej :)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ArtM napisał:

Mam to auto od miesiąca, przebieg 3200. Ostatnio zrobiłem Krakow - italia - Krakow. 

Oczywiscie nie można oczekiwać wyścigowych parametrów, ale jak dla mnie jeżeli na autostradzie w Austrii 120 km/h masz obroty niecałe 2500 to jest komfortowo tzn. Nie słychać żeby wył ten silnik pod maską, jak trzeba to przyspieszy kiedy wciśniesz gaz. Wszystko zależy od tego jakie są Twoje oczekiwania i styl jazdy. Znajda się tacy którzy nie wsiadając do tego auta powiedzą ze to słabe i trzeba się nogami odpychać. 

Najlepiej gdybyś podjechał do dealera to może dostaniesz na dwa, trzy dni i sam będziesz miał rozeznanie, Ja w Krakowie miałem przed zakupem takiego Xtraila na cztery dni wiec wiedziałem co biorę.

Na świeżym silniku do Italii??? Nonono! Gratuluję pomysłu.Czy miałeś zapis w gwarancji,aby nie utrzymywać stałych prędkości i długich przebiegów w pierwszych tys km przebiegu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz że cały czas miałem tą samą prędkość, może co 30 minut się zatrzymywalem.....

Ja nie będę jeździł tym autem 20 lat za 3 lata kończy się leasing i zmiana. To moje 4 auto, zawsze nowe i nigdy zadnemu nie zrobilem krzywdy i one mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam X-Traila z tym silnikiem od końca października 2019. Przejechałem ok. 8500km (z czego ok. 1/3 po eskspresówkach i autostradach). Przesiadłem się z Mazdy CX-7 2.3 Turbo benzyna (244KM, 340 NM), więc moja ocena może być z lekka subiektywna...

Oczywiście trudno ten silnik porównywać z tym z Mazdy, bo tam sama pojemność robiła swoje i auto od 0 obrotów na minutę jechało jak rakieta (7,8 s do 100km/h), no może skrzynia automatyczna była dużo gorsza niż w Nissanie i miała dłuższe chwile zastanowienia po wciśnięciu pedału gazu do oporu...

Nie mniej jednak jestem bardzo mile zaskoczony Nissanem. Może nie przyspieszeniem od 0 km/h, bo byłem przyzwyczajony do startu z lekka rakietowego, ale elastyczność jest rewelacyjna, śmiem twierdzić, że porównywalna jak w Mazdzie dzięki dużej lepszemu zestrojeniu skrzyni automatycznej w Nissanie. Turbina pracuje wzorowo, przyzwoity moment  obrotowy już jest przy 1500 obr/min, max przy 1800 obr/min i silnik ma bardzo dobry, stosunkowo płaski wykres momentu obrotowego (praktycznie do 3000-3500 obr/min nie czuć spadku momentu a moc rośnie :-)). Dodatkowo skrzynia automatyczna jest tak zestrojona, że właśnie przy ok 3000-3500 obr/min następuje redukcja biegu (w zależności, jak się przyspiesza). Bardzo fajnie to działa.

Auto przy prędkości 130 km/h ma ok. 2500 obr/min i w środku jest naprawdę cicho (mam rocznik 2019, dobrze wyciszony; skoro porównuję z Mazdą to jest ciszej :-)).

To co na zdecydowany plus to spalanie. Moje dotychczasowe średnie spalanie to ok. 8.3l/100km . Szczegóły poniżej. 
W jeździe podmiejskiej, na umiarkowanych dystansach (ok. 10km) można spokojnie osiągnąć 7,0-7,5 l/100km... Najniższe moje spalanie jakie udało mi się osiągnąć to jazda pozamiejska, lokalnymi drogami po zmierzchu (stąd średnia prędkość był równa ok. 60-70km/h): na odcinku ok. 20km osiągnąłem spalanie średnie 5.9l / 100km. No, ale na dłuższą metę tak się nie da jeździć oczywiście :-) ...
Moje średnie zużycie paliwa po zrobieniu ok. 8500 km wynosi 8.3 l /100km (skoro porównuję: dla Mazdy ok. 12.5 l/100km, przy ok. 200 000 km przejechanych), z czego ok. 2500 km po ekspresówkach i autostradach (50/50), na ekspresówce tempomat 125-130 km/h, na autostradzie tempomat 135-140km/h; pozostałe 6000 km zrobione 50/50 jazda podmiejska i miejska na odcinkach ok. 10 km.

Generalnie jestem mile zaskoczony. Poza tym jak pokazują testy tego silnika, mało kto wierzy, że pod maską jest 1.3l mimo, że z turbiną :-)

Poniżej 2 ciekawe testy i opinie, dwie z wielu, o tym silniku i automacie (jeden dla X-Traila, drugi dla QQ) oraz profil KM i NM tego silnika...

 

 

 

silnik 1.3 DIG-T 160KM - profil momentu i mocy.JPG

Edytowane przez ZibiT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam to auto od grudnia i zachowuje się bardzo przyzwoicie. Bardzo dobrze zrobiony jest soft skrzyni i jak dla mnie ona czyta w myślach kierowcy i zawsze jest tam gdzie trzeba. Zmienia bieg zarówno przy 2 jak i 5 tys :) Zależnie co robimy. W trybie Sport rakieta. Choć oczywiście to rodzinny SUVa nie wyścigówka. Ja nie mam zastrzeżeń ani do silnik ani do skrzyni. Silnik jak na swoją pojemność i wyżyłowani eto bardzo ładnie brzmi przy przyśpieszaniu no i ten dźwięk turbiny - bardzo go lubię :)

Co do trwałości silnik jest skonstruowany dla 300 tys. Robiło go chyba 5 firm, w tym Mercedes. Jest w wielu autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 21.02.2020 o 11:30, Smakor napisał:

W trybie Sport rakieta. 

Moze to głupie pytanie, w jaki sposób włączyć tryb sport? Znalazłem przycisk ECO, ale sport? Chyba że na ustawieniach skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pozycji D przesuwasz drążek w lewo. Dopóki nie zaczniesz zmieniac biegów masz tryb Sport co objawia sie literką S przy D na wyświetlaczu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Smakor napisał:

Z pozycji D przesuwasz drążek w lewo. Dopóki nie zaczniesz zmieniac biegów masz tryb Sport co objawia sie literką S przy D na wyświetlaczu :)

Dziękuję za wyjaśnienie.  Jak zrobiłem w lewo na D to od razu zacząłem wachlowac tak dla sprawdzenia jak to działa i nie zauważyłem tej Ski na wyświetlaczu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jako użytkownik QQ 1.6 Dig-T @190 KM z 2017 roku dostałem w 2019 roku kilka razy z salonu i serwisu w Sosnowcu Xtraila 1.3 DCT zrobiłem testowo około 1000 km w trasie góry Zakopane i po mieście.

Jestem mile zaskoczony pracą skrzyni i silnika.

2 dni temu zakupiłem takiego Xtraila dla siebie, bo urodziło Nam się kolejne bobo i na dalsze wypady QQ jest, okazał się mały.

Przy większych prędkościach autostradowych czuć niestety małą pojemność silnika 1.3 i dużą powierzchnię czołową Xtraila natomiast do przepisowych 140 km/h jest OK. 

Edytowane przez Pablo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Hej!

Mam obecnie QQ, rocznik 2010 z silniczkiem 1.6(bez turbin itp). Jestem z niego bardzo zadowolony. Niestety pora na kupienie czegoś nowego.

Nowe QQ (QQ2) nie przypadają mi do końca do gustu, więc zacząłem oglądać X-Traila. Zrobiłem jazdę testową i - mam mieszane uczucia. Z jednej strony - wyposażenie i komfort spokojnej jazdy - super. Z drugiej strony - czułem jego wielkość a także  - miałem wrażenie że czegoś zabrakło w silniku. Jadąc spokojnie np 20-ką przydusiłem gaz - i zanim się zebrał - miałem wrażenie że minęła wieczność. Może to też kwestia automatu - na codzień używam "manuala". Dzień wcześniej miałem też jazdę próbną outlanderem phev - różnica w "przyspieszeniu" - zauważalna. Niestety w cenie też :)

Czy taka bezwładność jest odczuwalna przy normalnym użytkowaniu auta w mieście? Jak kwestia przyspieszania/wyprzedzania? Da się w mieście spokojnie ruszyć spod świateł tudzież wyprzedzić autobus?

Jak wygląda użytkowanie takiego autka w mieście pod kątem wielkości? Domyślam się że gorzej niż QQ - ale czy dużo gorzej? Jak kwestia parkowania itepe?

Zastanawiam się też nad kwestiami awaryjności - obecny QQ jest w zasadzie bezawaryjny - poza kilkoma drobiazgami z elektroniką - przez 10 lat nic się z nim nie działo. Czy taki silnik używany na codzień w mieście, w korkach - ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od 15miesiecy i jestem zadowolony. 19tys na liczniku i wszystko chodzi bez zarzutu. Też mam w domu jeszcze qq 1.6 benzyna i oczywiście te silniki są bez porównania oczywiście na korzyść tego w xtrailu. 

Co do ruszania ze świateł to zależy  jakiego ktoś oczekuje "odejścia", dla mnie wystarczający wyrosłem już z nie wiadomo jakich startów po to żeby za 300 metrow ostro hamować. Na autostradzie też daje radę.

Wybór należy do Ciebie.

Edytowane przez ArtM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można przełączyć skrzynię na tryb S. Robi różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, undefine napisał:

Jadąc spokojnie np 20-ką przydusiłem gaz - i zanim się zebrał - miałem wrażenie że minęła wieczność.

Trzeba się nauczyć współpracować z automatem :) Jak jedziesz powoli ale obroty są dość dobre jak naprawdę mocno nie wciśniesz gazu automat pociągnie na obecnym biegu i może być chwila zawahania. Ale jak wciśniesz gaz porządnie uwierz mi - trzymaj mocno kierownicę :) Zawsze jeszcze jest tryb Sport. BTW. Automatem trzeba pojeździć z 2 tygodnie aby się go "nauczyć". 

Wg mnie skrzynia DCT w Xie świetnie współpracuje z kierowcą i silnikiem. Zawsze robi to co chce - nigdy mnie nie rozczarowała :) Ale to wymaga nieco wprawy. 

Outlander nie kojarzy mi się z przyśpieszeniem :) W ogólnie z niczym dobrym mi się nie kojarzy. Z wysoką ceną.

Od parkowania są kamery 360 i czujniki przód i tył. 

Dziwne to jak przesiadłeś się ze zwykłego 1.6 który zamula na turbinkę, która powoduje, że auto frunie. Ale to może kwestia przestawienia się (turbo+automat). 

Znajomy jeździł QQ 1.2 Turbo vs 1.6 bez turbo i na 1.6 się nie zdecydował bo jest "ociężały". 

BTW. X to trochę dłuższy i wyższy QQ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ulubiony filmik o możliwościach silnika 1,3. Nic dodać nic ująć.  Silnik jest świetny. 

Przy "dziadkowej jeździe" masz ok. 6 l./100km. A jak depniesz to.... ,

no to trzeba samemu sprawdzić, bo teoria jest zgodna z praktyką w teorii.

Jeździ się wyśmienicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dzisiaj wycenili wymiane oleju w tej skrzyni na ok. UWAGA 3k I teraz najwazniejsze tylko Sam olej bo filtry nie są wymienialne. Wymiana tylko statyczna. Litr wychodzi 500 zł.

Co myslicie bo ja juz zgupiaĺem a w poniedziałek mam przeglad I musze podjąć decyzje?

Edytowane przez ArtM
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2021 o 07:50, romeks napisał:

Mój ulubiony filmik o możliwościach silnika 1,3. Nic dodać nic ująć.  Silnik jest świetny.

Szkoda, że na tym filmie wskaźnik między zegarami nie był przełączony na chwilowe zużycie paliwa ... bo zapewne byłaby masakra :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, mam nowego X-Trial z salonu, przejechałam nim 130 tys. km, auto ma 3 lata i 10 miesięcy i SILNIK do wymiany. Gwarancja była na 3 lata, czy ktoś może podpowie co można z tym zrobić???

Dodam, że silnik 1.3 benzyna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2024 o 21:58, Krzysztof napisał:

Witam, mam nowego X-Trial z salonu, przejechałam nim 130 tys. km, auto ma 3 lata i 10 miesięcy i SILNIK do wymiany. Gwarancja była na 3 lata, czy ktoś może podpowie co można z tym zrobić???

Dodam, że silnik 1.3 benzyna

 

witaj w klubie. Ja też od nowości, tylko 53k i też ASO stwierdziło silnik do wymiany. Te silniki to wydmuszki, założyłem wątek o mojej naprawie, sprawdź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 30.06.2024 o 21:58, Krzysztof napisał:

Witam, mam nowego X-Trial z salonu, przejechałam nim 130 tys. km, auto ma 3 lata i 10 miesięcy i SILNIK do wymiany. Gwarancja była na 3 lata, czy ktoś może podpowie co można z tym zrobić???

Dodam, że silnik 1.3 benzyna

 

Witam,

Jakie były objawy uszkodzonego silnika 

Mam 98250 km przebiegu, gwarancja kończy się za 1750 km i falują mi obroty plus brzydko zaczął automat zmieniać biegi.

Byłem dzisiaj w serwisie i powiedzieli mi, że faktycznie coś tam jest nie tak, ale w ramach próby mam wymienić u nich za 2 tysie olej w skrzyni biegów i może pomoże.

Jak nie, to będą wtedy szukać dalej, bo nie mają procedury na to z czym przyjechałem.

Jeżeli wymiana oleju nie pomoże, to będę lżejszy o 2 tysiące ale samochód będą naprawiać że zlecenia dzisiejszego tzn z przebiegiem jeszcze gwarancyjnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju w skrzyni ma się przełożyć na lepszą pracę silnika? Jak kończy się gwarancja może warto podjechać do dobrego warsztatu i wrócić z listą usterek?

ASO będzie przeciągać tematy do końca gwarancji, bo po co się z Nissanem użerać. Potem zaproponują Ci kompleksowa naprawę... tylko czy będzie Cię na nią stać?

Moją szarpiąca skrzynię DCT diagnozowali siedząc na hali w aucie 2h i wydając potem wyrok "nie ma błędów z komputera - wszystko ok" :) I takie to ASO mamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2024 o 16:52, cin_001 napisał:

Byłem dzisiaj w serwisie i powiedzieli mi, że faktycznie coś tam jest nie tak, ale w ramach próby mam wymienić u nich za 2 tysie olej w skrzyni biegów i może pomoże.

Cześć, widzę, że jesteś z Tczewa - który serwis tak powiedział? Bo w Zdunku w Gdyni przy dwóch samochodach każdą pierdołę mi robili z radością, byle tylko na gwarancji robić, bo za to najlepszą kasę dostawali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...