Roman84# Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Witam forumowiczów. Jakieś 1,5 roku temu kupiłem Nissana Terrano 2 2.7tdi z 1997roku, rozgrzebanego przez poprzedniego właściciela (częściowo rozbity, częściowo pomodyfikowany na offroad). Generalnie samochód nie jeździł. Z powodu braku czasu samochód stał ponad rok w garażu. W końcu kilka miesięcy temu zabrałem się za niego. Zrobiłem zawieszenie, pospawałem ramę i zabrałem się za elektrykę. Pouzupełniałem przekaźniki, wymieniłem powycinane przewody (obwód świec żarowych był na jakimś dziwnym przełączniku, wycięta była część kabli od skrzyni biegów), naprawiłem wypaloną skrzynkę bezpieczników. Po włożeniu akumulatora i włączeniu zapłonu o dziwo kontrolki się zapaliły. I tak: - świeci check - świeci kontrolka czujnika płynu chłodniczego - świeci kontrolka czujnika płynu od spryskiwaczy - świeci kontrolka akumulatora i oleju - normalne po włączeniu zapłonu - świeci kontrolka grzania świec (po czasie gaśnie) - normalne Jednakże przy próbie odpalenia rozrusznik kręci jak szalony i nic więcej się nie dzieje. Podłączyłem się miernikiem pod zasilanie elektrozaworu pompy wtryskowej a tam na jakąś sekundę po włączeniu zapłonu pojawia się 12V po czym napięcie zanika i już się nie pojawia. Niestety pompa jest sterowana elektronicznie (elektroniczny pedał gazu) więc podanie 12V na elektrozawór nie pozwoli na odpalenie samochodu. Poluzowałem przewody od wtrysków, żeby sprawdzić czy ropa dochodzi - niestety sucho. Kontrolka immobilisera pulsuje (jak zapłon jest wyłączony) a po włączeniu zapłonu gaśnie. Diagnostyka poprzez odczyt kodu z kontrolki po zwarciu pinów na złączu diagnostycznym pokazuje błędy: 141, 142, 146. Niestety w żadnej tabeli błędów do tego modelu nie ma tak wysokich numerów z błędami. Co jeszcze powinienem sprawdzić? Co pominąłem? Jakie obwody mają wpływ na blokowanie paliwa? Dodam, że instalację od pompy wtryskowej do komputera sprawdziłem. Ciągłość przewodów jest ok. A właśnie z placka zapali na chwile (ale zgaśnie bo pompa paliwa nie dostaje). Dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Skrzynkę bezpieczników raczej bym wymienił ,nie wiem jak była uszkodzona ale!! . Kody błędów podobne jak w primerze, 146 może być wtrysk sterujący ale nie gwarantuje, prawdopodobnie bez kompa się nie obejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman84# Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Fikolek2 dzięki za odpowiedź. W skrzynce wypalone było "prawdopodobnie" gniazdo bezpiecznika od tylnej wycieraczki i obok rykoszetem (zatopionym plastikiem) dostało gniazdo bezpiecznika przekaźnika oznaczonego jako ECI (jednostki sterującej). Przekaźnik w ogóle się nie załączał (umieszczony w skrzynce pod maską). Piszę "prawdopodobnie" bo nie mam dekla od skrzynki bezpieczników z opisem. Są co prawda dostępne jakieś opisowki w internecie ale żadna nie wygląda identycznie jak u mnie. Co do odczytu błędów to interfejsy jakie posiadam nie obsługują tego samochodu a jak pytałem w warsztatach czy też u sprzedawców "czym się podłączyć" to nikt nie wiedział lub nie chciał powiedzieć. O faktycznie w Primerze P11 jest podobnie wyglądający sterownik silnika a błędy -141 142 143 144 - to błędy immobilisera wg danych zamieszczonych pod poniższym linkiem. Tylko kiszka bo jeżeli to immo to bez komputera to raczej sam nic chyba nie zrobię. Ale wg mnie i sygnalizacji immo jest OK (miga jak nie ma klucza w stacyjce a po włożeniu klucza i włączeniu zapłonu gaśnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Mogą to być stare błędy, skasuj i zobaczymy co wejdzie ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman84# Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Kasowałem bo błędów było kilkanaście (co mnie nie dziwi z uwagi na stan instalacji). Po naprawie instalacji i skasowaniu błędów został ten nieszczęsny 141, 142 i teraz już nie wiem 144 czy jak pisałem wcześniej 146 (ale raczej 14 wolnych i 6 szybkich mignięć było). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 immobiliser Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman84# Opublikowano 15 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Czy ktoś się orientuje jakim interfejsem się podłączyć aby na nowo zaadaptować immo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.