Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lift kabiny pathfindera


Magnum44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Szukałem na forum, ale nie mogłem znaleźć informacji.

Czy ktoś z forumowiczów przerabial lift kabiny w pathfinderze? Czy mógł by opisać krok po kroku co trzeba zrobić, czy trzeba coś przerabiać? 

Dzięki za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Hej!nie będę zakładał nowego wątku. Jestem prawie po modernizacji swojego pathfindera jakim jest montaz BODY LIFT 2". Najlepiej do tej operacji jest zdemontowac przedni i tylny zderzak. W moim przypadku przedni zderzak był zdjęty przy okazji przerabiania swiatel. (Nie będę opisywał procedury demontażu w/w elementów ani jakie narzędzia są do tego potrzebne,jest to na forum oraz w google.pl) Pamietajcie Wasze bezpieczeństwo ponad wszystko!!! Potrzebujemy do tej operacji zestawu lift block'ow odpowiednio długich śrub,nakrętek,podkładek (zazwyczaj to jest w zestawie) okolo 3 do 8 h wolnego czasu. Kliny pod kola szt.2, cztery lewarki lub podnośnik samochodowy, 4 kobylki,klucz nasadkowy nr 10,13,14,17,19,21,jakaś pokrętke do tego przedłużke oraz 14 płaska lub podobne. Auto ustawiamy na stanowisku Naszej pracy zabezpieczamy przed stoczeniem się,demontujemy kolo zapasowe. Plastikowa gorna oslone silnika. Następnie podnosimy auto za rame demontujemy kola, nadkola plastikowe, zderzaki, odpinamy czujniki ABS przod,luzujemy nakrętke sruby laczaca przekładni kierowniczej,znajdujaca sie po lewej stronie auta,trochę smarowidła i staramy się ja rozsunac na maxa.  Przechodzimy na prawa stronę odkrecamy z wneki nadkola 2 nakrętki fi6 na klucz 10mm trzymajaca tunel z przewodami elektrycznymi(po lewej stronie w nadkolu). Po tej operacji jak mamy do dyspozycji podnośnik samochodowy to auto do góry,jak nie to kobylki pod auto i kierujemy się w stronę tylnego mostu w okolicach leczenia wal-most, tam odkrecamy "wieszak???"tylnego dyferencjalu, 7 śrub na klucz 14scie jedna ma nakrętke. Odkrecone?to w łapę grzechotka,przedłużka klucz nasadkowy nr 17 i odkrecamy poduszki łączące ramę z nadwoziem. Jest ich 10 po 5 na stronę.(Nie będę opisywał gdzie są  bo je widać). W duchu modlimy się, żeby wszystkie się odkrecily,nie urwaly nakretki w gniazdach itd. Jak sie urwie sruba to mamy wiecej roboty,podobnie jak z nakrętka w gnieździe lub śruba stoi w tuleji. U mnie na 10 śrub jedna stala w tuleji ale dało się ja szczęśliwie wyciąć i wyprasowac. Zauwazmy w tym miejscu ze 4 poduszki maja wielkie podkladki to bardzo wazna wskazowka! "Odkrecilismy" wszystkie 10 śrub,kola zakladamy na auto i auto na ziemię, kontrola zabezpieczeń przed stoczeniem jest ok? To podkladamy ramiona podnośnika lub lewarki pod nadwozie,ważne żeby tak ustawic ,aby nie przeszkadzaly nam w dalszych pracach, i jedziemy do góry z nadwoziem do momentu, aż będziemy wstanie wsunac lift blocki między poduszke a nadwozie. Otwieramy pake z liftem  i widzimy, że jest 6 podkładów mniejszych i 4 większe. Te większe ida do tych poduch w ktorych były zastosowane wielkie podkladki. Pokolei wkładamy lift nad oryginalną poduszkę i przykrecimy nowa dłuższa śrubą z podkładka palcami i tak 10 razy. W miejscu gdzie są duże oryginalne podkładki robimy w sposób następujący: nowa śruba,podkładka mniejsza,oryginalna podkładka,tuleja i liftblock i tak skręcamy do nadwozia z niedużą siłą. Jak mamy załatwiony cały lift to opuszczamy całość na ramę i biorąc klucz 19mm dokrecamy je odpowiednio mocno. Teraz zostaje do poskladania wszystko co rozebralismy. Podlaczenie czujników ABS, można pokusić się o poluzowanie ich z górnych uchwytów by nie były tak napięte, skręcenie kolumny kierowniczej. Wycięcie w zderzaku otworu w kształcie prostokąta na klucz do windy kola zapasowego,można również wyrzucić plastikowe wzmocnienie które znajduje się na dole zderzaka będzie mniej prezyl przy montażu. Napewno zauważcie że lewarek zmiany biegow opadł w dół i na 2,4,6 i R uderza o górną części tunelu. Osłona górna silnika musi zostać przycięta od czoła bo haczy o tunel wiatraka pod maską lub jej nie montujemy. przechodzimy do przodu i belki zderzaka przod. Tu niestety nie ma łatwo,nie załozymy zderzaka jak nie przerobimy belki w taki sposób żeby podniosła się te 5 cm do góry. Jeszcze nie wpadłem jak to zrobić więc auto stoi bez przodu i nabiera mocy,napewno będą potrzebne jakieś płaskowniki, trochę wiercenia i twórczości. Każdy kto sie szarpnie na tego rodzaju lift znajdzie na to inny sposób. Dobrym pomysłem jest przedłużenie oryginalnych nadkoli aby wylatujace spod kół woda  błoto itd.nie chlupaly po alternatorze, pompie klimatyzacji itd.  Ja zastosowałem pasek z gumy o szerokości 10cm i grubości 5mm przykrecony do nadkola. Wizualnie auto po zabiegu na plus.  Od ziemi do nadkola 94cm. Nie.trzeba ingerować w geometrię, dlatego też się zdecydowałem na taki sposób. Jeżeli ktoś będzie miał ochotę podeślę zdjęcia i służe pomocą.

Pozdrawiam  Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...