Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


Gość Andrzej G
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej G

Zrobiłem rotację kół - przód na tył a tył na przód ze względu na to, że przednie opony są bardziej zużyte niż tylne. Po przekładce oponki napompowałem do wymaganych 2,3 przód i 2,1 tył. Myślałem, że po tych czynnościach jak wykonam kalibrację, to komputer załapie gdzie siedzi które koło i pokaże prawidłowo ciśnienia w kołach. Po kalibracji krótka jazda (ok. 500 m), by sprawdzić co komputer pokaże i zdziwko - komp. nie załapał, gdzie siedzi które koło i pokazuje, że mam z tyłu 2,3 a z przodu 2,1. Coś zrobiłem nie tak ? Co muszę zrobić, by komp załapał, że koła które były z przodu, teraz są z tyłu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździj.Powinien się sam ustawić.U mnie łapie normalnie zaraz po wymianie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
45 minut temu, JACKO29 napisał:

Jeździj.Powinien się sam ustawić.U mnie łapie normalnie zaraz po wymianie.

U mnie już po ok 200 m pokazały się wskazania na wszystkich kołach, tylko że komp nie zauważył, że te które były z przodu są z tyłu i mi pokazuje że w przednich kołach mam 2,1 , a w tylnych 2,3 . Zobaczymy, może przy dłuższej jeździe w końcu załapie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresetuj jeszcze raz i ustaw powinno się ustawić, tylko nie w czasie jazdy ustawiaj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Kalibrowałem już ze 3 razy, przed jazdą i po jeździe i nic to nie dało. Może trza mu dać trochę "w rurę", bo w sumie jechałem wolniutko po drodze osiedlowej i dystans był krótki. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Smutna prawda - pytałem w ASO i usłyszałem, że po rotacji kół, by komp "widział" koła we właściwej lokalizacji konieczna jest wizyta w ASO w celu przeprogramowania czujników. Koszt 150 zeta. Taki zabieg sobie odpuszczam, mając świadomość że w ASO nie zawsze podpowiadają najprostsze rozwiązania, a kierują się zwabieniem klienta do siebie, by skubnąć mu z portfela.
Ale zastanawiam się, czy nie zrobić resetu komputera pokładowego do ustawień domyślnych - może wtedy by wczytał rzeczywiste położenia poszczególnych kół ? :rolleyes: 

===========================

Edit.
A więc tak jak podejrzewałem - ASO leci sobie z nami w bambuko wciskając kit. Poszperałem w necie i zaoszczędziłem 150 zeta.

Znalazłem na YT filmik z prezentacją, jak wygląda wspomniana procedura w QQ'łce. Co prawda język nie nasz, ale filmik pokazał wszystko ... no prawie wszystko, bo jak wykonałem procedurę w garażu przy włączonym zasilaniu, ale wyłączonym silniku, nic się nie zmieniło. Więc opiszę szczegółowo co zrobiłem.
Procedura.

1- pompujemy koła do ciśnienia zalecanego w instrukcji samochodu

2- krótka przejażdżka do momentu, aż na komputerze zostały wyświetlone ciśnienia w poszczególnych kołach.

3- wyłączyłem SS, by po zatrzymaniu nie zgasł silnik (nie wiem czy to konieczne, ale zapobiegawczo, by w trakcie procedury SS nie wyłączył silnika)

4- na włączonym silniku w menu komputera wchodzimy w Maintenance -> Tyre -> Reset i potwierdzamy Reset

5- po tych czynnościach wychodzimy z Maintenance i przechodzimy do Tyre Pressures

6- w Target front ustawiamy zalecane ciśnienie dla kół przednich

7- w Target rear  ustawiamy zalecane ciśnienie dla kół tylnych

8- wchodzimy w Calibrate i wykonujemy kalibrację czujników

Po zakończonej kalibracji ustawiamy na komputerze podgląd ciśnienia w poszczególnych oponach i rozpoczynamy jazdę, sprawdzając, czy procedura się powiodła. U mnie zakończona sukcesem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warte podwieszenia....Ale jest to cokolwiek dziwne,bo nigdy nie musiałem robić kalibracji,zawsze łapało tak jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
6 godzin temu, JACKO29 napisał:

Ale jest to cokolwiek dziwne,bo nigdy nie musiałem robić kalibracji,zawsze łapało tak jak należy.

W sumie to próbowałem wcześniej różnych sposobów, ale zawsze grzebałem na wyłączonym silniku i zapewne dlatego wracałem z garażu ze spuszczoną głową.

Sama kalibracja to w sumie tylko dostarczenie systemowi informacji o temperaturze otoczenia w jakiej pracują czujniki i nie dostarczy systemowi auta informacji o lokalizacji poszczególnych czujników (w którym nadkolu siedzą).

Czym innym jest wykrycie nowo założonych czujników TPMS, bo z tym sobie system daje radę "z automatu", pod warunkiem, że pracują na określonej częstotliwości, a czym innym jest wykrycie lokalizacji poszczególnych kół (czujników TPMS) które wcześniej były zarejestrowane z systemie auta, po rotacji kół. W tym przypadku w różnych autach (markach) procedura jest różna. Wiadomo, że ASO nie poda nikomu "domowych sposobów" ogarnięcia zagadnienia, tylko zaprasza do siebie z portfelem. Naczytałem się "trochę" na forach innych marek, naoglądałem filmów ... aż w końcu znalazłem jeden, który demonstrował procedurę zastosowaną w QQłce. No to nie wytrzymałem i w nocy pognałem do garażu, by przewietrzyć wyścigówę i przetestować sposób pokazany na wspomnianym filmie.

Szczegóły i wyniki opisałem wcześniej, a w razie wątpliwości dla bardziej dociekliwych, podaję link do wspomnianego filmu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...