Gość Andrzej G Opublikowano 17 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2020 Zrobiłem rotację kół - przód na tył a tył na przód ze względu na to, że przednie opony są bardziej zużyte niż tylne. Po przekładce oponki napompowałem do wymaganych 2,3 przód i 2,1 tył. Myślałem, że po tych czynnościach jak wykonam kalibrację, to komputer załapie gdzie siedzi które koło i pokaże prawidłowo ciśnienia w kołach. Po kalibracji krótka jazda (ok. 500 m), by sprawdzić co komputer pokaże i zdziwko - komp. nie załapał, gdzie siedzi które koło i pokazuje, że mam z tyłu 2,3 a z przodu 2,1. Coś zrobiłem nie tak ? Co muszę zrobić, by komp załapał, że koła które były z przodu, teraz są z tyłu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2020 Jeździj.Powinien się sam ustawić.U mnie łapie normalnie zaraz po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 17 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2020 45 minut temu, JACKO29 napisał: Jeździj.Powinien się sam ustawić.U mnie łapie normalnie zaraz po wymianie. U mnie już po ok 200 m pokazały się wskazania na wszystkich kołach, tylko że komp nie zauważył, że te które były z przodu są z tyłu i mi pokazuje że w przednich kołach mam 2,1 , a w tylnych 2,3 . Zobaczymy, może przy dłuższej jeździe w końcu załapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 18 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2020 Zresetuj jeszcze raz i ustaw powinno się ustawić, tylko nie w czasie jazdy ustawiaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 18 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2020 Kalibrowałem już ze 3 razy, przed jazdą i po jeździe i nic to nie dało. Może trza mu dać trochę "w rurę", bo w sumie jechałem wolniutko po drodze osiedlowej i dystans był krótki. Zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisilYE Opublikowano 18 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2020 Jędruś zrób z 500........km może zaskoczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 18 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2020 Smutna prawda - pytałem w ASO i usłyszałem, że po rotacji kół, by komp "widział" koła we właściwej lokalizacji konieczna jest wizyta w ASO w celu przeprogramowania czujników. Koszt 150 zeta. Taki zabieg sobie odpuszczam, mając świadomość że w ASO nie zawsze podpowiadają najprostsze rozwiązania, a kierują się zwabieniem klienta do siebie, by skubnąć mu z portfela. Ale zastanawiam się, czy nie zrobić resetu komputera pokładowego do ustawień domyślnych - może wtedy by wczytał rzeczywiste położenia poszczególnych kół ? =========================== Edit. A więc tak jak podejrzewałem - ASO leci sobie z nami w bambuko wciskając kit. Poszperałem w necie i zaoszczędziłem 150 zeta. Znalazłem na YT filmik z prezentacją, jak wygląda wspomniana procedura w QQ'łce. Co prawda język nie nasz, ale filmik pokazał wszystko ... no prawie wszystko, bo jak wykonałem procedurę w garażu przy włączonym zasilaniu, ale wyłączonym silniku, nic się nie zmieniło. Więc opiszę szczegółowo co zrobiłem.Procedura. 1- pompujemy koła do ciśnienia zalecanego w instrukcji samochodu 2- krótka przejażdżka do momentu, aż na komputerze zostały wyświetlone ciśnienia w poszczególnych kołach. 3- wyłączyłem SS, by po zatrzymaniu nie zgasł silnik (nie wiem czy to konieczne, ale zapobiegawczo, by w trakcie procedury SS nie wyłączył silnika) 4- na włączonym silniku w menu komputera wchodzimy w Maintenance -> Tyre -> Reset i potwierdzamy Reset 5- po tych czynnościach wychodzimy z Maintenance i przechodzimy do Tyre Pressures 6- w Target front ustawiamy zalecane ciśnienie dla kół przednich 7- w Target rear ustawiamy zalecane ciśnienie dla kół tylnych 8- wchodzimy w Calibrate i wykonujemy kalibrację czujników Po zakończonej kalibracji ustawiamy na komputerze podgląd ciśnienia w poszczególnych oponach i rozpoczynamy jazdę, sprawdzając, czy procedura się powiodła. U mnie zakończona sukcesem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Warte podwieszenia....Ale jest to cokolwiek dziwne,bo nigdy nie musiałem robić kalibracji,zawsze łapało tak jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisilYE Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Brawo Jędruś ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 6 godzin temu, JACKO29 napisał: Ale jest to cokolwiek dziwne,bo nigdy nie musiałem robić kalibracji,zawsze łapało tak jak należy. W sumie to próbowałem wcześniej różnych sposobów, ale zawsze grzebałem na wyłączonym silniku i zapewne dlatego wracałem z garażu ze spuszczoną głową. Sama kalibracja to w sumie tylko dostarczenie systemowi informacji o temperaturze otoczenia w jakiej pracują czujniki i nie dostarczy systemowi auta informacji o lokalizacji poszczególnych czujników (w którym nadkolu siedzą). Czym innym jest wykrycie nowo założonych czujników TPMS, bo z tym sobie system daje radę "z automatu", pod warunkiem, że pracują na określonej częstotliwości, a czym innym jest wykrycie lokalizacji poszczególnych kół (czujników TPMS) które wcześniej były zarejestrowane z systemie auta, po rotacji kół. W tym przypadku w różnych autach (markach) procedura jest różna. Wiadomo, że ASO nie poda nikomu "domowych sposobów" ogarnięcia zagadnienia, tylko zaprasza do siebie z portfelem. Naczytałem się "trochę" na forach innych marek, naoglądałem filmów ... aż w końcu znalazłem jeden, który demonstrował procedurę zastosowaną w QQłce. No to nie wytrzymałem i w nocy pognałem do garażu, by przewietrzyć wyścigówę i przetestować sposób pokazany na wspomnianym filmie. Szczegóły i wyniki opisałem wcześniej, a w razie wątpliwości dla bardziej dociekliwych, podaję link do wspomnianego filmu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.