LukaszZarembaOtw Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Koledzy. jako że serwis autoryzowany ma wyjebane, jak sprawdzić samemu - organoleptycznie, czy poduszki silnika są dobre czy tez już są naderwane? czy jest jakiś sposób oceny, jak powinny się zachowywać? czy np delikatne drgania karoserii podczas rozruchu/gaszenia silnika są całkowicie normalne czy jednak nie powinno być tego czuć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Jedź do gościa co robi zawieszenia,oni wiedzą jak sprawdzić.Ale...Łukasz,masz nową brykę,jeszcze wszystko sztywne ,daj mu pojeździć niech się porozbija.U mnie też na początku bylo czuć delikatne drgania i strzelanie przy zmianie biegów.Teraz jest cisza i spokój.Obroty 650 na luzie z klimą! i nic nie czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszZarembaOtw Opublikowano 25 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 20 godzin temu, JACKO29 napisał: Jedź do gościa co robi zawieszenia,oni wiedzą jak sprawdzić.Ale...Łukasz,masz nową brykę,jeszcze wszystko sztywne ,daj mu pojeździć niech się porozbija.U mnie też na początku bylo czuć delikatne drgania i strzelanie przy zmianie biegów.Teraz jest cisza i spokój.Obroty 650 na luzie z klimą! i nic nie czuć. Jacenty, generalnie wygląda to tak, że przy rozruchu czuć ze lekko trzęsie, ale raz mniej raz bardziej, mam wrażenie ze zależy to w jakiej pozycji stoi auto ( czy prosto czy lekko przechylone, np na krawężniku chodnika ), dodatkowo czasami przy włączonej Klimie zaraz po odpaleniu motoru czuć drgania, znikają po wyłączeniu klimy. Potem w trakcie kiedy silnik zagrzany, już tego nie ma. No i oczywiście przy gaszeniu silnika tez lekko zatrzęsie ( ale dużo mniej niż przy starcie ), i standardowo czuć szarpnięcia przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ( plus trzęsący się jak baranie jajca drążek zmiany biegów ). Zastanawiam się czy serwis ASO ma narzędzia aby np sprawdzić jak duże są te drgania, bo wiem że są akcelerometry które pozwalają to sprawdzić i zrobić pomiary przez i po. Ktos wspomionał, że poduszki Nissana potrafią być uszkodzone już w momencie opuszczaqnia fabryki, a ktoś inny mówił ze można dobrac lepszej jakości poduszki od Toyoty, tylko nie pamiętam jakie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Odebrałem nowe auto w grudniu 2019. Tak z ciekawości sprawdziłem jak to wygląda u mnie. Powiem tak. Jakbym nie słyszał silnika to bym nie wiedział że właśnie go odpaliłem. ZERO drgań. Podobnie przy gaszeniu silnika. Chyba faktycznie jest coś nie tak. Podjedź na serwis i jeżeli będzie to możliwe to poproś aby odpalili inne auto, np. demonstracyjne i porównali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszZarembaOtw Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 (edytowane) W dniu 25.03.2020 o 17:47, Hunter napisał: Odebrałem nowe auto w grudniu 2019. Tak z ciekawości sprawdziłem jak to wygląda u mnie. Powiem tak. Jakbym nie słyszał silnika to bym nie wiedział że właśnie go odpaliłem. ZERO drgań. Podobnie przy gaszeniu silnika. Chyba faktycznie jest coś nie tak. Podjedź na serwis i jeżeli będzie to możliwe to poproś aby odpalili inne auto, np. demonstracyjne i porównali. Jacku co myślisz?? Dac temu Kaszkajowi jeszcze chwilę? A jeżeli zdecydowałbym się sprawdzić jednak te poduchy to chynba nie ma co jechać do Nissana, bo dla nich wszystko będzie i tak ok albo TTTM. Jeżeli jakiś inny warsztat to jakiej specjalizacji warsztatu szukać? I czy taki warsztat powinien mieć jakie s specjalne przyrzady pomiarowe, a nie tylko łapę i łom? Edytowane 27 Marca 2020 przez LukaszZarembaOtw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Właśnie to jest ból,nie ma przyrządów pomiarowych,jest łapa i łom,oraz wprawne oko fachowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszZarembaOtw Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 W dniu 27.03.2020 o 17:40, JACKO29 napisał: Właśnie to jest ból,nie ma przyrządów pomiarowych,jest łapa i łom,oraz wprawne oko fachowca. Czy przy uszkodzonej lub za luźnej poduszce silnika może być taki objaw, ze czasami wsteczny nie chce wejść??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nis_s_an Opublikowano 24 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2022 Posiadam J11 z 2017 roku, przez niecałe 2 lata nie było bicia na lewarku zmiany biegów. W 2019 roku zacząłem zgłaszać w ASO iż auto sporadycznie wchodzi w wibracje na parę sekund na biegu jałowym. W trakcie jazdy przy dodawaniu gazu i odejmowaniu gazu czuć na lewarku szarpnięcia / drgania (najmocniej na trzecim biegu). Również widać to gołym okiem. Wielokrotnie to zgłaszałem w ASO - serwis nie potwierdza takiego zachowania, jednakże kierownik serwisu podczas jazdy potwierdził (poczuł szarpnięcia), ale stwierdził że to normalna praca silnika (?). W swoim życiu jeździłem już kilkunastoma różnymi samochodami - w żadnym, nawet kilkunastoletnim czegoś takiego nie doświadczyłem. Niezależny serwis stwierdził uszkodzoną poduszkę silnika. ASO tego nie potwierdza. Samochód widziało już kilku mechaników - każdy mówi to samo - poduszka. Niestety w następnym tygodniu biorę rzeczoznawcę i będę walczył w sądzie. Naprawa poduszki w ASO kosztuje ponad 900 zł (poprosiłem o ofertę). Wiem że gra nie warta zachodu - ale mi akurat chodzi o zasady. Szczerze odradzam serwis Nissana w Białymstoku. Nie rozumiem tego że tak wielu mechaników stwierdza uszkodzenie, a ASO twierdzi że wszystko działa prawidłowo... (w dodatku kierownik serwisu stwierdził że tylko serwisanci / mechanicy Nissana są na tyle wykwalifikowani żeby to potwierdzić usterki które są w Nissanie )... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 Na prawdę nie musisz nikomu odradzać serwisu tylko dla tego że nie zajęli się tym poszarpywaniem...Na prawdę oni mają na takie rzeczy wy***ne... i trudno dojść swoich racji według protokołu.Tak jest w całej Polsce.Jedź na stację diagnostyczną,dasz testerowi dwie dyszki i sprawdzi Ci poduszki i z kanału i z góry.Co do jednej poduszki to mogę Ci powiedzieć,że ta od góry z silnika powinna mieć około 3mm luzu maksymalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nis_s_an Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 JACKO29 czy możesz zobaczyć nagrania poniżej oraz wydać diagnozę? Ogólnie że swoim Qashqaiem mam więcej problemów, które ignoruje ASO (samochód obecnie na rozszeżonej gwarancji), jednakże topic dotyczy poduszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 Wygląda tak jakby w ogóle poduszki nie było.Wyślij ten film do centrali Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nis_s_an Opublikowano 25 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2022 (edytowane) JACKO29 - z Nissanem Polska korespondowałem niecałe 2 miesiące (ponad 34 maile na różne tematy - ale główny to poduszka). Pomimo wysłania nagrania, Nissan Polska stwierdził, że ... muszę pojechać do serwisu ASO na diagnostykę. W serwisie ASO Białystok wielokrotnie byłem odbijany w sposób - nie potwierdzamy drgań na lewarku ... poduszka działa prawidłowo... A żeby było ciekawiej, Nissan Polska twierdzi że oni nie mają wpływu na działania dealera / serwisu, gdyż to autonomiczna jednostka - jednocześnie nie mogę się przebić ani dostać kontaktu do instytucji czy osób nadzorujących Nissan Polska, konsultanci twierdzą że nie mają takich informacji. 3x pisałem skargę. Ani razu nie otrzymałem odzewu. Wielokrotnie dzwoniłem na infolinię Nissana - doszło do tego że gdy dzwoniłem z numeru z którego przeważnie dzwonie - automatycznie byłem nakierowywany na osobę anglojęzyczną - angielski znam i rozumiem (peszek) ale nie w takim stopniu aby rozmawiać na tematy techniczne samochodu. Gdy ukrywałem swój nr telefonu, byłem już łączony z osobą rozmawiającą po Polsku Profilaktycznie w tym tygodniu wysłałem to nagranie bezpośrednio na mail na serwis ASO w Białymstoku. Dostałem taką odpowiedź od kierownika serwisu: "Dzień dobry, działanie poduszki jest prawidłowe." Identyczne nagranie rozesłałem do wielu serwisów Nissana w Polsce. Większość sugeruje odpłatną weryfikację stanu samochodu, bo z nagrania nie mogą tego stwierdzić ... jednakże są serwisy które już potwierdzają że jest problem z poduszką. Sęk w tym że swoje pierwsze zgłoszenie w ASO odnośnie wibracji samochodu oraz szarpnięć / uderzeń w lewarek zmiany biegów przy odejmowanie i dodawaniu gazu wykonałem w 2019 roku. Czyli wtedy gdy poduszki były na gwarancji podstawowej. W rozszerzonej nie są ujęte. Inne serwisy ASO mogą to naprawić, jednakże odpłatnie, a jeżeli ma to być dla mnie zrobione bezpłatnie - to tylko w ASO Białystok. Gdyż to u nich było pierwotne zgłoszenie (lecz nie naprawione) - przynajmniej taką informację dostaję od serwisów Nissana. Rzecznik Konsumenta oczywiście stoi po mojej stronie. Niestety, serwis ASO Białystok idzie w zaparte. ASO Białystok ma to do siebie że nawet nie potrafią nalać odpowiedniej ilości oleju do silnika. Z 4 przeglądów serwisowych na których był wymieniany olej ... 2 x byłem na odciąganiu nadmiaru, 1 x nie został mi olej wymieniony, 1 x było ok. Wg Rzeczoznawcy ten serwis tak ma, i nie jestem pierwszą osobą która ma z nimi problemy Sugerowane mi było iść z tym do TVNu, ... Jednakże pierw Rzeczoznawca i Sąd - poza opinią Rzeczoznawcy już wszystkie podkładki mam... Zachowanie osób w ASO Białystok to dla mnie skrajność z która praktycznie nigdy nie miałem do czynienia. Z uśmiechem na twarzy mówią żebym się pier****ł - oczywiście w przenośni. Z Państwa doświadczenia - jakieś rady? sugestie? Edytowane 26 Marca 2022 przez Nis_s_an Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2022 No to na prawdę rynce opadajo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intruz Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 I na co chłopu zegarek tfuu gwarancja. Czytając tyle o tych gwarancjach na których nic nie robią to najlepiej od razu albo samemu robić serwis albo u dobrego swojego mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalkapalka Opublikowano 21 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2022 (edytowane) ASO Kraków nie lepiej szarpie podczas ruszania jak ciepły silnik lub doładowany 5 osób .... Mała tarcza tak ma być. Nie aktualizuje temperatury zewnętrznej lub z dużym opozniniem tak ma być . Stuka puka plastik, pułka tylna tak ma być. To nie nowe auto twierdzą bo ma 30kkm heh. Edytowane 21 Kwietnia 2022 przez rafalkapalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.