Gomajster Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Cześć, Od kilku tygodni doprowadzam Almerę do porządku i trafiłem na mur, przez który nie potrafię się przebić. Pacjent, to Almera N16FL z silnikiem benzynowym 1.5 - 98KM Otóż, mój problem polega na tym, że obroty po puszczeniu gazu nie spadają do poziomu biegu jałowego, lecz utrzymują się na poziomie około 1500obr/min. Przekopałem już prawie cały internet i nie znalazłem przyczyny tego problemu. W kilku miejscach przeczyłem, że "ten typ tak ma", ale nie przekonuje mnie to wytłumaczenie. Czy znajdzie się ktoś na forum, kto pomoże mi rozwiązać ten problem? Objawy, które zaobserwowałem u siebie: 1. Mając wrzucony bieg (np. dwójkę), puszczam gaz. Samochód zmniejsza prędkość, aż do momentu gdy obroty osiągną 1500 obr/min. Wtedy czuć, że samochód "zaczyna ciągnąć" i nie zmniejsza prędkości. Pomaga dopiero zduszenie hamulcem. 2. Podczas rozpędzania się i zmiany biegu na wyższy, po puszczeniu sprzęgła obroty rosną o około 200-300 obr/min. Efekt nie występuję, gdy po puszczeniu gazu poczekam około sekundy aż wcisnę sprzęgło. 3. jeżeli podczas dojeżdżania do skrzyżowania wcisnę sprzęgło, to obroty spadają do ok. 1300 obr/min i utrzymują się na takim poziomie aż prędkość samochodu będzie prawie zerowa (ok. 5 km/h), dopiero wtedy spadają do prawidłowych obrotów biegu jałowego, tj. około 800 obr/min. 4. przypadek jak wyżej, ale jeżeli oprócz wciśnięcia sprzęgła, drążek zmiany biegów ustawię w położeniu neutralnym, to obroty płynnie spadają do wartości ok. 800 obr/min. Co zrobiłem do tej pory: - Dokonałem adaptacji TPS przepustnicy (wielokrotnie) - Wymieniłem przepustnicę (bez różnicy) - Wymieniłem przepływomierz (obroty nie spadają poniżej 800 obr/min) - Sprawdziłem szczelność przewodów powietrznych - Sprawdziłem charakterystykę czujnika temperatury - Zweryfikowałem, że przy pedale sprzęgła nie ma czujnika tego pedału - Wywnioskowałem, ze czujnik PNP (biegu neutralnego) działa, bo jest reakcja na ruchy drążka zmiany biegów. - Rozrząd był robiony razem z kompleksowym remontem silnika około 10 tys km temu Kontrolka check engine nie zapala się i błędów w komputerze brak. (poza błędami, które świadomie wywołuję - np. odpalenie silnika z odpiętym czujnikiem temperatury) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.