Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wspomaganie kierownicy - różnica Sport i Normal ?


Tomi_St
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do użytkowników nowszych QQ, czy u Was także nie ma różnicy w sile wspomagania kierownicy pomiędzy trybem Normal i Sport ?

Mam auto 1,2DiGT z początku produkcji i praktycznie nigdy nie było u mnie odczuwalnej różnicy pomiędzy tymi trybami wspomagania.

Ale z tego co pamiętam chyba było tak u wszystkich. 

Ciekaw jest czy coś zmieniło się w tej tej sprawie na przestrzeni lat. 

 

A tak przy okazji - wg mnie wspomaganie kiedyś było znacznie wydajniejsze, albo tylko mu się tak wydaje.

Czy wspomaganie (chyba jest elektryczne), można jakoś regulować (wzmocnić) ?

Czy wspomaganie może z czasem stać się słabsze na skutek, no właśnie czego, zużycia materiału, spadku sprawności akumulatora itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie odczuwam zbytniej różnicy. Może przy większych prędkościach reakcja na ruchy kierownicą się zmienia lub wówczas różnica jest odczuwalna. Miałem tak przy innym samochodzie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krzysrob napisał:

Ja mam 1.2 z początku produkcji i różnica jest wyczuwalna. 

Ja też wyczuwam różnice. Obecnie mam na ustawione na sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią...ja mam chama w łapach i dla mnie różnica nie istnieje... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w trasie ustawiam na SPORT, bo wydaje mi się, że kierownica jest wtedy jakby taka mniej luźna, nie muszę ją tak mocniej pilnować bye trzymać tor jazdy.

Ale ślepego testu nie robiłem i może sobie tylko wmawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedy włączę tryb sport to obniża się zawieszenie o ok 15 cm, wysuwają się przednie i tylne spojlery, otwierają się wloty powietrza w masce i w nadkolach do tego opony zmieniają się na slicki a felgi zwiększają się na 22", wysycha asfalt i robi się piękna pogodna pogoda. A po za tym wszystkim Życzę zdrowych i wesołych świąt :punk:

Edytowane przez rafsty
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też osobiście używam trybu sport, ale różnicy jakiejś bardzo dużej nie ma. Jedyną to taka, że tryb sport minimalnie usztywnia kierownicę przy wyższych prędkościach. Co do włączenia trybu sport, to tak się czuję gdy to robię jak w tym filmie :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do prędkości 115 - 120 km/godz nie czuję różnicy. Być może pojawia się przy większej. Zmiana w trybie "sport" zazwyczaj polega na osłabieniu siły wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czesc, mam pytanie czy gdzies pojawia sie napis, ze mamy wlaczona opcje Sport? Wlaczylem to ostatnio sobie, czuc to na kierownicy ale nigdzie na erkanie nie widze, ze to jest wlaczone albo jestem slepy albo gdzies to nissan sprytnie schowal. 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to w ustawieniach między zegarami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Czy ktoś z forumowiczów miał problem z układem wspomagania kierownicy, tzw. EPS który znajduje się na kolumnie kierownicy ?

Otóż od ok. roku wspomaganie wyraźnie osłabło, a właściwie pojawił się większy opór przy skręcaniu kierownicą. W czasie jazdy kierownica nie wraca do położenia 0 od ok. 1/4 obrotu. Paradoksalnie jest to szczególnie uciążliwe przy jeździe na wprost, kiedy trzeba ciągle korygować tor jazy. Jazda miejsca da się przeżyć.

Do tej pory sprawdziłem maglownicę, była wyjęta i nasmarowana, sprawdzałem geometrię zawieszenia, przeguby krzyżakowe na kolumnie luźne. Byłem w warsztacie, który się specjalizuje w regeneracji układów kierowniczych (ale raczej maglownic), podpinali jakiś specjalistyczny komputer, żadnych błędów, napięcia w układzie EPS prawidłowe (ale kolumny nie demontowali) i twierdzili, że to wina geometrii lub łożysk Mcphersona. No to zrobiłem jeszcze raz geometrię w innym warsztacie, wymieniłem łożyska Mcphersona (były zupełnie dobre) brak efektu.
Pojechałem nawet do ASO, diagnoza ?: może to być moduł EPS ale nie ma pewności :) Koszt nowego EPS ok. 7 tys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oooooo 6 lat jeżdżę bolidem i nawet nie wiedziałem, że mam takie sportowe wyposażenie ....

Muszę tego poszukać w menu. Przy okazji wyrobię bicepsy jak będę darł tą kierownicę.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...