Tomi_St Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Pytanie do użytkowników nowszych QQ, czy u Was także nie ma różnicy w sile wspomagania kierownicy pomiędzy trybem Normal i Sport ? Mam auto 1,2DiGT z początku produkcji i praktycznie nigdy nie było u mnie odczuwalnej różnicy pomiędzy tymi trybami wspomagania. Ale z tego co pamiętam chyba było tak u wszystkich. Ciekaw jest czy coś zmieniło się w tej tej sprawie na przestrzeni lat. A tak przy okazji - wg mnie wspomaganie kiedyś było znacznie wydajniejsze, albo tylko mu się tak wydaje. Czy wspomaganie (chyba jest elektryczne), można jakoś regulować (wzmocnić) ? Czy wspomaganie może z czasem stać się słabsze na skutek, no właśnie czego, zużycia materiału, spadku sprawności akumulatora itp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2020 ja tam nigdy nie widziałem różnicy. Zawsze chciałem " twardsze". A nie można go wzmocnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Ja mam 1.2 z początku produkcji i różnica jest wyczuwalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qashqai007 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Ja też nie odczuwam zbytniej różnicy. Może przy większych prędkościach reakcja na ruchy kierownicą się zmienia lub wówczas różnica jest odczuwalna. Miałem tak przy innym samochodzie. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek74 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Dla mnie odczuwalna różnica jest od 110-120 km/h . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makrys Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 9 godzin temu, krzysrob napisał: Ja mam 1.2 z początku produkcji i różnica jest wyczuwalna. Ja też wyczuwam różnice. Obecnie mam na ustawione na sport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Jak to mówią...ja mam chama w łapach i dla mnie różnica nie istnieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 U mnie w ustawieniu Sport auto szybciej reaguje na ruch kierownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Ja w trasie ustawiam na SPORT, bo wydaje mi się, że kierownica jest wtedy jakby taka mniej luźna, nie muszę ją tak mocniej pilnować bye trzymać tor jazdy. Ale ślepego testu nie robiłem i może sobie tylko wmawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 (edytowane) U mnie kiedy włączę tryb sport to obniża się zawieszenie o ok 15 cm, wysuwają się przednie i tylne spojlery, otwierają się wloty powietrza w masce i w nadkolach do tego opony zmieniają się na slicki a felgi zwiększają się na 22", wysycha asfalt i robi się piękna pogodna pogoda. A po za tym wszystkim Życzę zdrowych i wesołych świąt Edytowane 12 Kwietnia 2020 przez rafsty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quadro26 Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Też osobiście używam trybu sport, ale różnicy jakiejś bardzo dużej nie ma. Jedyną to taka, że tryb sport minimalnie usztywnia kierownicę przy wyższych prędkościach. Co do włączenia trybu sport, to tak się czuję gdy to robię jak w tym filmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Był kiedyś taki film Viper ..Pewnje na tych filmach się wzorowali :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Do prędkości 115 - 120 km/godz nie czuję różnicy. Być może pojawia się przy większej. Zmiana w trybie "sport" zazwyczaj polega na osłabieniu siły wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uti Opublikowano 24 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2023 Czesc, mam pytanie czy gdzies pojawia sie napis, ze mamy wlaczona opcje Sport? Wlaczylem to ostatnio sobie, czuc to na kierownicy ale nigdzie na erkanie nie widze, ze to jest wlaczone albo jestem slepy albo gdzies to nissan sprytnie schowal. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2023 Jest to w ustawieniach między zegarami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetfed Opublikowano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 Czy ktoś z forumowiczów miał problem z układem wspomagania kierownicy, tzw. EPS który znajduje się na kolumnie kierownicy ? Otóż od ok. roku wspomaganie wyraźnie osłabło, a właściwie pojawił się większy opór przy skręcaniu kierownicą. W czasie jazdy kierownica nie wraca do położenia 0 od ok. 1/4 obrotu. Paradoksalnie jest to szczególnie uciążliwe przy jeździe na wprost, kiedy trzeba ciągle korygować tor jazy. Jazda miejsca da się przeżyć. Do tej pory sprawdziłem maglownicę, była wyjęta i nasmarowana, sprawdzałem geometrię zawieszenia, przeguby krzyżakowe na kolumnie luźne. Byłem w warsztacie, który się specjalizuje w regeneracji układów kierowniczych (ale raczej maglownic), podpinali jakiś specjalistyczny komputer, żadnych błędów, napięcia w układzie EPS prawidłowe (ale kolumny nie demontowali) i twierdzili, że to wina geometrii lub łożysk Mcphersona. No to zrobiłem jeszcze raz geometrię w innym warsztacie, wymieniłem łożyska Mcphersona (były zupełnie dobre) brak efektu. Pojechałem nawet do ASO, diagnoza ?: może to być moduł EPS ale nie ma pewności Koszt nowego EPS ok. 7 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drds Opublikowano 20 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2023 Oooooo 6 lat jeżdżę bolidem i nawet nie wiedziałem, że mam takie sportowe wyposażenie .... Muszę tego poszukać w menu. Przy okazji wyrobię bicepsy jak będę darł tą kierownicę.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiQ Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia różnica mała ale warto zawsze włączyć taką opcję:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.