Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czynnik klimy j11


adi2412
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

HFO-1234yf. Standardowo podpięcie i serwis ogólnie ok. 149 zł + uzupełnienie czynika 100-150 zł za każde 100 gram lub za każde rozpoczęte 100 gram. Zależy jaki ubytek, ale na minimum 200-250 zł trzeba się nastawić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, adi2412 napisał:

Dzięki za info. Czyli jak jest czynnik na wykończeniu to trzeba liczyć jakieś 900 zł. 

Można jeszcze wymienić na stary czynnik r134a . Na początku operacja droższa , bo trzeba wyczyścić układ klimatyzacji , ale w razie jego uszkodzenia ponowne napełnienie już tak nie boli . Jednak z drugiej strony nie wiadomo jak będą się kształtowały ceny czynników za jakiś czas , 1234 yf na początku swej kariery kosztował około 2000 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy droższa na początek to ciężko powiedzieć. Ja dwa lata temu płaciłem za wymianę czynnika i serwis klimatyzacji 320 zł więc nie były to jakieś wielkie pieniądze. Fakt jest faktem, że przez dwa lata temu ceny czynnika mogły iść tylko w górę.

Ja od miesiąca się przymierzam, żeby na serwis jechać i sprawdzić a jak już pojadę to będę wiedział ile to wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravvsebb napisał:

Czy droższa na początek to ciężko powiedzieć. Ja dwa lata temu płaciłem za wymianę czynnika i serwis klimatyzacji 320 zł więc nie były to jakieś wielkie pieniądze. Fakt jest faktem, że przez dwa lata temu ceny czynnika mogły iść tylko w górę.

Ja od miesiąca się przymierzam, żeby na serwis jechać i sprawdzić a jak już pojadę to będę wiedział ile to wyjdzie.

Przy wymianie czynnika na inny trzeba zdemontować sprężarkę i pozbyć się z niej oleju ponieważ w czynnikach idą różne oleje do smarowania układu klimatyzacji . I o koszt robocizny przy demontażu jest drożej , a mechaniory liczą sobie różnie .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZW tym wypadku,oleje są takie same,jednak olej absorbuje część czynnika i to wymusza wymianę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wojtek74 napisał:

Przy wymianie czynnika na inny trzeba zdemontować sprężarkę i pozbyć się z niej oleju ponieważ w czynnikach idą różne oleje do smarowania układu klimatyzacji . I o koszt robocizny przy demontażu jest drożej , a mechaniory liczą sobie różnie .

Wydaje mi się, że chyba Cię warsztat trochę naciągnął bo oleje są te same tylko czynniki są niemieszkalne, więc trzeba dokładnie przepłukać instalację  ale bez wyjmowania sprężarki, którą da się bez wyjmowania przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kravvsebb napisał:

Wydaje mi się, że chyba Cię warsztat trochę naciągnął bo oleje są te same tylko czynniki są niemieszkalne, więc trzeba dokładnie przepłukać instalację  ale bez wyjmowania sprężarki, którą da się bez wyjmowania przeczyścić.

Ja czynnika nie zmieniałem , widziałem ten proces bodajże w Fordzie i fachman mówił żeby to zrobić dobrze to trzeba wyjąć sprężarkę . Co do oleju fakt źle napisałem , mimo że w innym wątku już kiedyś się wypowiadałem odpowiednio .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...