Micruss Opublikowano 4 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 Witam, Przymierzam sie do wymiany DOT4 w Micra K12 i nawet znalazlem sposob jak to zrobic samemu. Tylko nie moge znalezc zadnej informacji o kolejnosci wymiany, tzn. od ktorego zacisku zaczac. Czy ktos moglby mi pomoc ? Bede to robil pierwszy raz wiec jestem chetny na kazdy link, sugestie. Pada mi laptop, stad brak polskich znakow. Sorry. Pozdrawiam. Micruss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 4 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 Oj oj nie jest to tak hop siup jak ci sie wydaje,tym bardziej patrząc na rocznki auta oraz to ,że robisz to po raz pierwszy.Jeśli już się zdecydujesz to rób to jak na tym filmiku.Bardzo wazne jest to uderzenie młotkiem w odpowietrznik (z czuciem panie kolego z czuciem).Na 100% bedziesz miał zapieczone odpowietrzniki i jest to jeden ze sprawdzonych sposobów ich odkręcenia a własciwie tylko popuszczenia.Jwśli chodzi o kolejność ja bym zaczął od PT LT PP LP Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micruss Opublikowano 4 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 Dziękuję za link. Ja będę spuszczał płyn do wypełnionej już na parę cm. starym płynem (odessanym ze zbiorniczka) butelki ustawionej powyżej zacisku. W ten sposób mogę zrobić to sam nie zapowietrzając układu. Chodzi mi tylko o kolejność z książki serwisowej, bo mam już 3 różne kolejności podane tak trochę na logikę i na oko, a każdy samochód na podaną kolejność do respektowania i nie zawsze pokrywa się to z logiką, choć wydaje mi się, de wbrew pozorom nie ma to większego znaczenia, ale to też tak tylko na logikę. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 4 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 Zaczynamy od najdalej oddalonego od zbiorniczka koła, a kończymy na najbliższym. Na w/w filmie też mówi o tym - odsłuchaj od 3'50" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micruss Opublikowano 4 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 Tak, wiem, że na filmie o tym mówił i w starych samochodach tak zawsze było, ale mimo to, gdyby ktoś miał opis z zaleceń producenta, to byłbym wdzięczny, bo takie ogólne porady są często sprzeczne. Przykład: ”Trzeba jednak pamiętać o innej kolejności pracy przy poszczególnych kołach. W przypadku ABS zaczynamy od tego najbliżej pompy hamulcowej (zazwyczaj lewy przód). Będziemy potrzebowali też większej ilości świeżego płynu” https://www.google.fr/amp/s/www.ucando.pl/blog/plyn-hamulcowy-jak-wymieniac/amp/ M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 Upuszczasz stary płyn i na bieżąco dolewasz nowy. Żadnej pompy ABS nie odpoeietrzasz, bo skąd ma być w niej powietrze? No chyba że przegapisz dolanie płynu, to wtedy będzie problem. Do tej operacji potrzeba dwoje ludzi. Jeden pompuje hamulcem i uzupełnia płyn, drugi odkręca odpowietrznik. Ja zaczynałem wymianę od najdalszego koła i wszystko poszło dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 5 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 14 godzin temu, Micruss napisał: Dziękuję za link. Ja będę spuszczał płyn do wypełnionej już na parę cm. starym płynem (odessanym ze zbiorniczka) butelki ustawionej powyżej zacisku. W ten sposób mogę zrobić to sam nie zapowietrzając układu. Chodzi mi tylko o kolejność z książki serwisowej, bo mam już 3 różne kolejności podane tak trochę na logikę i na oko, a każdy samochód na podaną kolejność do respektowania i nie zawsze pokrywa się to z logiką, choć wydaje mi się, de wbrew pozorom nie ma to większego znaczenia, ale to też tak tylko na logikę. M. Za bardzo kombinujesz -zrób to tak jak na filmie i poproś kolegę o pomoc przy odpowietrzaniu.Moze cie przekona to ,że to robiłem wymiane plynu w samochodzie żony a ma ona MICRE K12 silnik 1,2 rocznik 2010Po wymianie wszystko ok hamulce brzytwa a było to pól roku temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micruss Opublikowano 5 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 Tak, wiem, że na filmie o tym mówił i w starych samochodach tak zawsze było, ale mimo to, gdyby ktoś miał opis z zaleceń producenta, to byłbym wdzięczny, bo takie ogólne porady są często sprzeczne. Przykład: ”Trzeba jednak pamiętać o innej kolejności pracy przy poszczególnych kołach. W przypadku ABS zaczynamy od tego najbliżej pompy hamulcowej (zazwyczaj lewy przód). Będziemy potrzebowali też większej ilości świeżego płynu” https://www.google.fr/amp/s/www.ucando.pl/blog/plyn-hamulcowy-jak-wymieniac/amp/ M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micruss Opublikowano 5 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 „ Za bardzo kombinujesz -zrób to tak jak na filmie i poproś kolegę o pomoc przy odpowietrzaniu.Moze cie przekona to ,że to robiłem wymiane plynu w samochodzie żony a ma ona MICRE K12 silnik 1,2 rocznik 2010Po wymianie wszystko ok hamulce brzytwa a było to pól roku temu“ Dzięki za info. Masz absolutną rację, że z tym kombinowaniem przed robotą, to mam zawsze taką przesadną tendencję, no ale jeśli mogę jeszcze poteoretyzować zanim zgodnie z Twoją sugestią wezmę się do roboty, to: 1) To, że u Ciebie działa i tak jest pokazane na filmie, to nie znaczy, że zostało zrobione prawidłowo. Po prostu, jaką kolejność byś nie przyjął, to płyn wymienisz, a pomimo to w książkach serwisowych każda wersja układu hamulcowego ma indywidualną swoją kolejność spuszczania płynu. Faktycznie błąd kolejności nie jest dramatem, bo najwyżej zamiast np. 2%, zostanie 4% starego płynu. Chciałem po prostu dowiedzieć się jaka jest kolejność w instrukcji serwisowej. 2/ Wydaje mi się, że bez żadnej pomocy wspomnianego kolegi i też bez przyrządu ciśnieniowego dam radę zmienić DOTa4 unikając zapowietrzenia. Sekret polega na tym, o czym już pisałem. Końcówka wężyka zanurzona w starym płynie umieszczonym powyżej zacisku i delikatne pompowanie na 1/3 skoku pedała. Przykład z zagranicznej stronki: 3/ Fajnie, że są odpowiedzi, (choć idealnej kolejności serwisowej nadal nie ustaliliśmy). Zawsze to dodaje pewności, gdy się już potem leży pod autkiem, bo teoretycy tacy jak ja, czasem zapominają o praktycznych podstawach, o których słusznie wspominasz. No i jest potem na kogo zwalić, jak się spitoli robotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 5 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 2 godziny temu, Micruss napisał: „ Za bardzo kombinujesz -zrób to tak jak na filmie i poproś kolegę o pomoc przy odpowietrzaniu.Moze cie przekona to ,że to robiłem wymiane plynu w samochodzie żony a ma ona MICRE K12 silnik 1,2 rocznik 2010Po wymianie wszystko ok hamulce brzytwa a było to pól roku temu“ Dzięki za info. Masz absolutną rację, że z tym kombinowaniem przed robotą, to mam zawsze taką przesadną tendencję, no ale jeśli mogę jeszcze poteoretyzować zanim zgodnie z Twoją sugestią wezmę się do roboty, to: 1) To, że u Ciebie działa i tak jest pokazane na filmie, to nie znaczy, że zostało zrobione prawidłowo. Po prostu, jaką kolejność byś nie przyjął, to płyn wymienisz, a pomimo to w książkach serwisowych każda wersja układu hamulcowego ma indywidualną swoją kolejność spuszczania płynu. Faktycznie błąd kolejności nie jest dramatem, bo najwyżej zamiast np. 2%, zostanie 4% starego płynu. Chciałem po prostu dowiedzieć się jaka jest kolejność w instrukcji serwisowej. 2/ Wydaje mi się, że bez żadnej pomocy wspomnianego kolegi i też bez przyrządu ciśnieniowego dam radę zmienić DOTa4 unikając zapowietrzenia. Sekret polega na tym, o czym już pisałem. Końcówka wężyka zanurzona w starym płynie umieszczonym powyżej zacisku i delikatne pompowanie na 1/3 skoku pedała. Przykład z zagranicznej stronki: 3/ Fajnie, że są odpowiedzi, (choć idealnej kolejności serwisowej nadal nie ustaliliśmy). Zawsze to dodaje pewności, gdy się już potem leży pod autkiem, bo teoretycy tacy jak ja, czasem zapominają o praktycznych podstawach, o których słusznie wspominasz. No i jest potem na kogo zwalić, jak się spitoli robotę Pozostaje ci wobec tych argumentów wizyta w ASO i prośba o udostęonienie instrukcji serwisowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micruss Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 Dodam jeszcze coś, co może się przydać. Okazało się, że żeby samemu wymienić płyn, nie musiałem nawet stosować techniki z zanurzoną w płynie końcówką wężyka. w Norauto sprzedają zmyślny wężyk z zaworkiem wstecznym i blokadą wężyka na zacisku: dołączam fotkę. Pozdrawiam wszystkich wymieniaczy hamulcowych. M. PS. Okazało się, że mój fon zapisuje zdjęcia w formacie HEIF który nie jest akceptowany więc fotki nie dołączę, ale z opisu wiadomo o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micruss Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 Jeszcze jedno dla ewentualnych potencjalnych wymieniaczy płynu. W tylnych zaciskach jest odpowietrznik na klucz 7 ! pisze o tym, bo nie każdy ma taki nietypowy wymiar. No i odpowietrzniki są paskudnie położone, bo we wgłębieniu, więc trochę podgiąłem płaską 7-demkę i dało się. Przednie zaciski to bajka. Klucz 8 i nie trzeba wcale wpełzać pod auto. Wystarczy skręcić koła. Zużyłem ok 0,7 l. płynu. Pozdrawiam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Zapomniałeś jeszcze dodać jaka kolejność odpowietrzania kół wykonałeś.Było to przecież Twoje główne pytanie.Jesteśmy bardzo ciekawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micruss Opublikowano 7 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Mając wskazówki do 3 różnych kolejności zrobiłem po prostu po staremu TP/TL/PP/PL, bo tak jak wspomniałem, pomimo iż nie znam dalej kolejności z książki serwisowej, a błąd wynikający z innej kolejności ( i nie otwarcia zaworów ABS), jest pewnie błędem powszechnie popełnianym i w zasadzie do zaakceptowania. Tak na marginesie, to warto jednak robić wymianę w dwie osoby. chodzi mi o to, że nawet przy otwarciu odpowietrznika o ćwierć obrotu, spod gwintu sączy się płyn i mając pompowacza, można obserwując z gleby szmatą zbierać na bieżąco tych parę przesączyn i zacisk po robocie jest czyściutki, a nie jak na filmiku zapaciany korozyjnym DOT4. M. PS. Gdyby ktoś jednak miał techniczny opis K12, to nadal jestem ciekawy prawidłowej kolejności, a i temat byłby zamknięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.