Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawór EGR


goraht

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Albo zapomniałem jak się używa wyszukiwarki, albo nikt tu jeszcze nie pisał o zaworze EGR? :)

Mój padł. Wyczyszczony ale dalej po kilku odpaleniach silnika od resetu błędu wywala błąd ponownie.

Czy ktoś może już rozpracował temat czy jest tańsza opcja kupna nowego zaworu niż 1400-1600zł? Widzę po sklepach, że były jakieś opcje z odesłaniem swojego za ok 1000zł ale wszystko to już niedostępne. Bliźniaczo podobne zawory z innymi oznaczeniami niż mój (14710 5X00A) są dostępne po 500-600zł - sklepy internetowe listują je zarówno do silnika 2,5 YD25DDTI z 174KM i 190KM (moja wersja). Niestety jednak producenci nie wypisują już mojego nr części jako akceptowalny zamiennik. Ktoś może rozpracowywał temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąć, oczyścić, włożyć z powrotem i zaślepić dolot. Na aledrogo są gotowe zestawy lub samemu dociąć z blachy. Po modzie błąd zniknie. 

 

Szukajka musi znaleźć jeśli nie tu to w dziale Navary. 

Pozdrawiamy serdecznie 

Ml 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 10.07.2020 o 11:58, goraht napisał:

Cześć. Albo zapomniałem jak się używa wyszukiwarki, albo nikt tu jeszcze nie pisał o zaworze EGR? :)

Mój padł. Wyczyszczony ale dalej po kilku odpaleniach silnika od resetu błędu wywala błąd ponownie.

Kolego gorath wszytsko zależy od tego jaki masz silnik i jaki egr. Jeżeli egr jest starego typu to go zaslepiasz i po problemie. Jeżeli nowszego typu, który sterowany jest elektrycznie i który nie jest uszkodzony elektrycznie, to go czyścisz sprawdzasz czy płynnie pracuje,zaslepiasz i jeździsz dopóki nie uszkodzi się elektrycznie. Jeżeli masz egr jak wyzej plus dpf,to wymieniasz na nowy zawor. Zaslepienie spowoduje szybsze zapychanie się filtra DPF i częste jego wypalanie itd.nie będę opisywał konsekwencji tego bo to temat rzeka. W ostatnim przypadku najrozsadniej,chodź niezgodnie z prawem,jest komputerowe usunięcie DPF i EGR koszt około 600zl u komputerszpeca  i kilka stowek za usunięcie mechaniczne filtra. Przy czym można sprzedać DPF lub jego wnetrze w firmach które to skupuja i kilka stowek odzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

I mój EGR odmówił ostatnio posłuszeństwa. Zazwyczaj wystarczyło skasować błąd przez OBD i temat znikał, ostatnio jednak kontrolka czeka pojawiła się bezpośrednio po usunięciu błędu. Rozebrałem, zawór poglądowo wyglądał dobrze, sprawdziłem też chłodnicę spalin również "przelotowa" i całkiem czysta, więc zabrałem się za sterowanie EGR. Do rozebrania obudowy potrzebujemy torx 25 z żeńskim wybraniem. Po rozebraniu na zaworze dało się wyczuć niewielki luz, zębatki też wykazują już pewne zużycie, ale to nie one zawiniły. Wewnątrz obudowy sprężyna zębatki w pozycji zamkniętej zaworu wspiera się na wypuśćcie, który przy eksploatacji został praktycznie ścięty. Sprężyna przechodziła za wypust i przy próbie powrotu blokowała się. Żeby przywrócić do życia ten wypust nawierciłem i nagwintowałem otwór i wkręciłem od zewnątrz śrubkę M4 na klej anaerobowy. Na tą chwilę działa :) - zobaczymy jak długo...

IMG_20210703_190040495.jpg

20210705_221250.jpg

20210705_221315.jpg

20210705_221335.jpg

20210705_221404.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...