goraht Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 Cześć. Albo zapomniałem jak się używa wyszukiwarki, albo nikt tu jeszcze nie pisał o zaworze EGR? Mój padł. Wyczyszczony ale dalej po kilku odpaleniach silnika od resetu błędu wywala błąd ponownie. Czy ktoś może już rozpracował temat czy jest tańsza opcja kupna nowego zaworu niż 1400-1600zł? Widzę po sklepach, że były jakieś opcje z odesłaniem swojego za ok 1000zł ale wszystko to już niedostępne. Bliźniaczo podobne zawory z innymi oznaczeniami niż mój (14710 5X00A) są dostępne po 500-600zł - sklepy internetowe listują je zarówno do silnika 2,5 YD25DDTI z 174KM i 190KM (moja wersja). Niestety jednak producenci nie wypisują już mojego nr części jako akceptowalny zamiennik. Ktoś może rozpracowywał temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 Wyjąć, oczyścić, włożyć z powrotem i zaślepić dolot. Na aledrogo są gotowe zestawy lub samemu dociąć z blachy. Po modzie błąd zniknie. Szukajka musi znaleźć jeśli nie tu to w dziale Navary. Pozdrawiamy serdecznie Ml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Szukaj a znajdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 10 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 W dniu 10.07.2020 o 11:58, goraht napisał: Cześć. Albo zapomniałem jak się używa wyszukiwarki, albo nikt tu jeszcze nie pisał o zaworze EGR? Mój padł. Wyczyszczony ale dalej po kilku odpaleniach silnika od resetu błędu wywala błąd ponownie. Kolego gorath wszytsko zależy od tego jaki masz silnik i jaki egr. Jeżeli egr jest starego typu to go zaslepiasz i po problemie. Jeżeli nowszego typu, który sterowany jest elektrycznie i który nie jest uszkodzony elektrycznie, to go czyścisz sprawdzasz czy płynnie pracuje,zaslepiasz i jeździsz dopóki nie uszkodzi się elektrycznie. Jeżeli masz egr jak wyzej plus dpf,to wymieniasz na nowy zawor. Zaslepienie spowoduje szybsze zapychanie się filtra DPF i częste jego wypalanie itd.nie będę opisywał konsekwencji tego bo to temat rzeka. W ostatnim przypadku najrozsadniej,chodź niezgodnie z prawem,jest komputerowe usunięcie DPF i EGR koszt około 600zl u komputerszpeca i kilka stowek za usunięcie mechaniczne filtra. Przy czym można sprzedać DPF lub jego wnetrze w firmach które to skupuja i kilka stowek odzyskać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skerim Opublikowano 5 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Witam I mój EGR odmówił ostatnio posłuszeństwa. Zazwyczaj wystarczyło skasować błąd przez OBD i temat znikał, ostatnio jednak kontrolka czeka pojawiła się bezpośrednio po usunięciu błędu. Rozebrałem, zawór poglądowo wyglądał dobrze, sprawdziłem też chłodnicę spalin również "przelotowa" i całkiem czysta, więc zabrałem się za sterowanie EGR. Do rozebrania obudowy potrzebujemy torx 25 z żeńskim wybraniem. Po rozebraniu na zaworze dało się wyczuć niewielki luz, zębatki też wykazują już pewne zużycie, ale to nie one zawiniły. Wewnątrz obudowy sprężyna zębatki w pozycji zamkniętej zaworu wspiera się na wypuśćcie, który przy eksploatacji został praktycznie ścięty. Sprężyna przechodziła za wypust i przy próbie powrotu blokowała się. Żeby przywrócić do życia ten wypust nawierciłem i nagwintowałem otwór i wkręciłem od zewnątrz śrubkę M4 na klej anaerobowy. Na tą chwilę działa - zobaczymy jak długo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.