Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne objawy QR20DE


TomekX-TRAIL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

2 dni temu wymieniłem przedni lewy wewnętrzny przegub...dziś jadąc z Kielc w mieście słyszałem stukanie głuche...tak jak by przeguby...na trasie S7 przy prędkości 120km/h auto delikatnie szarpnęło, obrotomierz spadł do 0 obrotów, auto nie zgasło, po chwili wkręciło się na obrotomierzu do 3.5 tys obrotów, noga w podłogę, auto nie ciągnie a obroty idą w górę, zjechałem z trasy, do 2.5 tys auto cishniey, powyżej wyje, wchodzi na obroty, nie ciągnie...

Mogły przegub się wypiąć czy sprzęgło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że po ponownym rozruchu za jakiś czas auto normalnie jeździło...potem znów jechałem, też dziwnie szarpnęło ale moc była i jechałem normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie reaguje na ostry gaz, delikatnie dotykając jakoś się zbiera...gdzie szukać przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Thunder napisał:

Wygląda na sprzęgło.

Dziś zgasł po wrzuceniu na luz, jak go odpaliłem jadąc to już nie ciągnął, minimalnie dodając stopniowo gazu rozpędzał się...za szybko dałem gaz obroty wyły ale nie nabierał prędkości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło rozwalić docisk. Bo jeśli rzucało by olejem na tarczę to już byś miał plamę pod autem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mam dość tego auta... Czyli sprzęgło do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie wiem. To tylko przypuszczenia, ale wiele na to wskazuje. To nie gniotsja jak ST44 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Thunder napisał:

Ja tego nie wiem. To tylko przypuszczenia, ale wiele na to wskazuje. To nie gniotsja jak ST44 :D

ST44 Kocham, ma swój wygar i piękne RP1 :jump: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TomekX-TRAIL napisał:

ST44 Kocham, ma swój wygar i piękne RP1 :jump: 

I 100% podkutych wagonów za sobą :D A wracając do Xsa, trafiłeś na zły egzemplarz :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie daje mi to spokoju... wszystko było dobrze a tu nagle taka niespodzianka...przy delikatnym gazowaniu czuć że ciągnie dobrze...przy ostrzejszym obroty w górę ale bez siły uciągu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na ślizgające sprzęgło. Swego czasu miałem podobny problem ale bez stukania. Okazało się że padł uszczelniacz wału. To w innym aucie, nie xsie, natomiast to stukanie i później brak trakcji to mogłoby wskazywać na docisk/dwumasę :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Thunder napisał:

Objawy wskazują na ślizgające sprzęgło. Swego czasu miałem podobny problem ale bez stukania. Okazało się że padł uszczelniacz wału. To w innym aucie, nie xsie, natomiast to stukanie i później brak trakcji to mogłoby wskazywać na docisk/dwumasę :bezradny:

Noo oki...tylko czemu auto dziś zgasło jak z 5 wrzuciłem na luz...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na ślizgające się sprzęgło z dowolnego powodu - koniec docisku (u mnie około 150kkm) , olej (uszczelniacz) itp. Gaśnięcie ? U mnie w prawie tym samym czasie miałem do wymiany czujnik położenia wału - gaśnięcie , problemy z odpalaniem , wypadanie zapłonu .- to objawy czujnika. Sprawdź jeśli masz możliwość OBD. Czujnik na chwilę na podmiankę bym sobie darował bo dostęp jest tragiczny do niego. Moim zdaniem - najpierw OBD - w sprawie gaśnięcia - nie sprzęgła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Gryzon napisał:

Objawy wskazują na ślizgające się sprzęgło z dowolnego powodu - koniec docisku (u mnie około 150kkm) , olej (uszczelniacz) itp. Gaśnięcie ? U mnie w prawie tym samym czasie miałem do wymiany czujnik położenia wału - gaśnięcie , problemy z odpalaniem , wypadanie zapłonu .- to objawy czujnika. Sprawdź jeśli masz możliwość OBD. Czujnik na chwilę na podmiankę bym sobie darował bo dostęp jest tragiczny do niego. Moim zdaniem - najpierw OBD - w sprawie gaśnięcia - nie sprzęgła. 

Podłączyłem kompa...czujnik położenia wału uszkodzony. Zamówiłem nowy, zobaczymy czy będzie poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie "jak ręką odjął" :) Śmiga jak nowy. A z czujnikiem jest tak że najpierw gaśnie a później za cholerę nie można już odpalić silnika i sytuacja się pogarsza  z dnia na dzień.

Powodzenia przy wymianie ;) Ja się dostałem od góry , zdejmując przepustnicę , rurę od powietrza i kilka pierdół po drodze ....

Czujnik jest na "kołnierzu" koła zamachowego , od tyłu silnika. 

Edytowane przez Gryzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękował za wskazówki, wymieniłem, albo mi się wydaje albo auto dużo lepiej się zbiera...może mam dziwne odczucie, jutro go przegonię porządnie :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiera się bo mu zęby nie wypadają....tfu zapłon.  Na biegu jadąc np 4000obr/min wciśnij sprzęgło i puść gaz - zobacz czy nie zgasnie.  Kilka prób i będziesz wiedział czy jest ok. Ja w późniejszej fazie miałem problemy z uruchomieniem.

Edytowane przez Gryzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...