Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ilość czynnika klimatyzacji


kier
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Może wiecie ile czynnika w gramach powinno wejść do pustej klimatyzacji. Na masce pisze 55g ale trochę nie zgadza się to z danymi z neta, gdzie podają nawet i 450g. Mam problem bo nie chce mi załączyć klimatyzacji, a pewnie mała ilość czynnika tez ma na to wpływ.

Może chociaż ktoś wie ile przeciętnie wchodzi do takiego układu w innych markach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kier napisał:

Może chociaż ktoś wie ile przeciętnie wchodzi do takiego układu w innych markach.

Tu masz tabelę pojemności układu chłodzenia

 

https://mobilny-warsztat.pl/ile-czynnika-r134a-i-1234yf-w-ukladzie-klimatyzacji-marki-od-l-do-o/#nissan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wygląda na to że źle odczytałem, bo na naklejce pisze 0,55 kg, czyli 550g. Niestety Klima dalej nie działa, brak napięcia na wtyczce. Wymieniona chlodnica osuszacz i czujnik ciśnienie, test klimatronika nie wykazuje błędów. Co ciekawe na wtyczce czujnika ciśnienia jest 5v Zasilania, na powrocie 3,96 v ale na masie też pokazuje około 4v, a powinno być chyba 0.

Ktoś z Was się na tym zna ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ewentualnie sprawdzić na swojej masce, chodzi o silnik mr20de jaką ma podaną ilość czynnika. U mnie maska była wymieniona i nie wiem od jakiego jest silnika, tak w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam za dużo czynnika o jakieś 100g, czy to może być przyczyną niezałączania się klimatyzacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,96V  to z wykresu  instrukcji serwisowej  przy 25 stopniach C ok. 27 bar  , bardzo dużo.

A kto to napełniał i jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napełnia zakład zajmujący się naprawa klimatyzacji, z tym że dane wziął z maski, gdzie pisze 0,55 kg. Z tym że jak pisałem maskę mam od innego qq ale nie wiem jakiego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić trzeba ciśnienie spoczynkowe manometrem - postój  ok. 4-5 bar

jeżeli jest i nie załącza się sprężarka to usterka  tzw. elektryczna (bezpieczniki w tym termiczny cewki sprzęgła klimatyzacji, czujniki, moduły)

jeżeli załącza się i nie chłodzi  a ciśnienia niskie ok. 2,5 bar a wysokie ok 11-14 bar to prawdopodobnie zawór rozprężny

jeżeli załącza się i ciśnienia niskie i wysokie są podobne to sprężarka ma problem.

Z uwagą, że takie wnioski powinien wyciągnąć ten kto napełniał.

Bez pomiaru ciśnień manometrami   inne analizy nie mają sensu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...