heniek-997 Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Witam. Temat modułu domykania szyb pojawiał się już na tym forum, jednak nigdy nie został do końca rozwiązany. Ostatnio zakupiłem sobie taki moduł firmy AMT WCM-4, który jak myślę pasował by do Primery P11-144. Jest on sterowany z centralnego zamka plusem lub (jak w przypadku Primery) minusem. W związku z tym mam pytanie, czy ktoś już zamontował taki moduł w Primerze i mógłby podzielić się doświadczeniami. Z tego, co sprawdzałem, to w sterowniku szyb w drzwiach kierowcy znajdują przewody sterowania poszczególnymi szybami w drzwiach i wystarczy się tylko wpiąć w te obwody. Odnośnie sygnału impulsu z centralnego zamka, to przy sterowniku nad bezpiecznikami jest kostka z której wychodzą cztery przewody sterujące centralnym zamkiem. Przewody te, jak mi się wydaje podają masę do CZ. Nie wiem jednak dokładnie do którego trzeba by się podłączyć. Rozumiem, że przy zamkniętych drzwiach i wyjętym kluczyku ze stacyjki, podczas wciskania na pilocie kluczyka przycisku zamykania, trzeba by mierzyć i w tym czasie powinien być krótki impuls połączenia z masą ? Jeżeli ktoś ma już jakieś doświadczenia w temacie to proszę o podzielenie się nimi oraz wymianę innych uwag. W załączeniu przesyłam opis i instrukcję modułu ATM WCM-4. Pozdrawiam. domykaczAMT.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek-997 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Na początek dziękuję za ogrom podpowiedzi , ale no cóż może już nikt nie używa Primer . W końcu jakoś sobie poradziłem sam. W sumie montaż jest bardzo prosty. Na początku trzeba znaleźć właściwe przewody, i tak najpierw rozebrałem moduł przycisków opuszczania i podnoszenia szyb. Opuściłem szyby a następnie kolejno za pomocą przycisków je podnosiłem, jednocześnie sprawdzając probówką, na których przewodach podczas podnoszenia szyby pojawia się +12V. Tak uzyskałem informację który przewód odpowiada za podnoszenie konkretnej szyby. Podczas pomiarów znalazłem w module przycisków przewód, na którym pojawia się +12V po przekręceniu stacyjki. Pozostało wić znaleźć przewody: stałe +12v (bez kluczyka w stacyjce), masę (oczywiście dowolne połączenie z karoserią) oraz przewód sterujący centralny zamek (dokładnie zamykający ten zamek). W tym celu odkręciłem osłonę bezpieczników pod kierownicą, po lewej stronie. Tam nad bezpiecznikami znajduje się moduł z trzema wtyczkami. W pierwszej od lewej strony (od strony drzwi kierowcy) znalazłem przewody sterujące centralnym zamkiem (trzy z tych przewodów są wyraźnie grubsze od pozostałych). Po wyjęci kluczyka i zamknięciu drzwi, pilotem załączałem centralny zamek, jednocześnie sprawdzając próbnikiem, jakie napięcie pojawia się na tych przewodach. I tu, mimo, że wszystkie instrukcje mówią, iż sterowanie centralnego zamka w Primerze jest dokonywane masą. W moim przypadku okazało się jednak, że sterowanie jest plusem. Czyli po podłączeniu jednej końcówki próbnika do masy a drugiej do sprawdzanych przewodów sterujących, przez około sekundę na przewodach pojawiało się +12V. Na jednym z tych przewodów (w moim przypadku koloru zielono-czerwonego) napięcie +12V przez 1s pojawiało się podczas zamykania. Ten właśnie przewód połączyłem z przewodem pomarańczowym modułu ATM. Przewód ze stałym zasilaniem +12V znalazłem w jednej z wtyczek za modułem bezpieczników (w moim przypadku był to przewód koloru biało-zielonego).Do tego przewodu podłączyłem więc czerwony przewód modułu z bezpiecznikiem. Tak więc, mając podłączone przewody zasilania, przystąpiłem do podłączenia przewodów sterujących podnoszeniem szyb, które ustaliłem na początku, czyli przecinałem kolejno te przewody i parami łączyłem do modułu zgodnie z załączonym schematem. Przewód brązowy modułu podłączyłem do przewodu w module przycisku, na którym pojawia się +12v po włączeniu zapłonu. Nadmieniam jeszcze, że czerwono-czarny przewód modułu połączyłem z przewodem czerwonym posiadają one odpowiednie wtyczki), gdyż zasilanie szyb jest realizowane plusem. Cały moduł z przewodami umieściłem pod tapicerką drzwi kierowcy. Po zamknięciu centralnego zamka, przy otwartych oknach, szyby zamykają się kolejno, zaczynając od drzwi kierowcy. W razie jakichś pytań służę informacją. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.